• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pinni

New member
Olisin tiedustellut onko täällä kuinka monta naispuolista Orgilaista?? Ja mikä on ollut kipinä pyörän ja yleensä A-kortin ajamiseen?

Itselle kipinä tuli yllätyksenä !...:blink:
Olin aika vannoutunut jenkkiauto ihminen, vielä viime kesään asti.. Pyörät ei hetkauttanut mitenkään:boring:.....
syy voi paljolti olla siinä ETTEN IKINÄ ollut ollu ensinnäkään minkäänlaisen 2-pyöräsen moottoriajoneuvon kyydissä!?..:blink:

Mut viime kesänä yhtenä päivänä sitten.., jouduin ,vastahakoisesti aluksi, cbr:n kyytiin....
ja se tunne mikä tuli niin siel kyydissä niin... :wanna:Mua vietiin ja kovaa!:orgmp:
Viikko siitä kyydis olosta, niin istuin autokoulun penkillä ja kk siitä niin uus kortti poltteli taskussa!!:thumbup:
Ja pyörä tuli sit kans hommattua loppu kesästä -10!:cruising:

Nyt on lähinnä harmittanut vaan et oon niiiiin monta vuotta "menettänyt" hyviä ajokesiä!..:itkupilli:

Viimeksi muokattu:
Se on aina kiva kuulla, että sieltä tarakalta on siirrytty ihan itse ajamaan.  
thumbs-up.gif

Kortti tuli hommattua pari vuotta sitten, kun autolla ajaminen alkoi maistua puulta. Ja kannatti, nyt on ollut taas kivaa tien päällä.

Täällä ois yks "mimmi" ja ikää 25v.  
biggrin.gif

Kipinä lähti jo polvenkorkuisena kun pääsin isän ajaman 125cc:n crossipyörän kyytiin. Ei mennyt aikaakaan kun kiipesin itse pyörän päälle (salaa eivätkä jalat osuneet edes tapeille) ja kaadoin sen betonilattialle.
Pienen huudon ja saarnan jälkeen lupasin itselleni että kun ikää tulee niin kortin ajan ja pyörän ostan enkä kuuntele yhtään "ei" sanaa keneltäkään.
Keräsin rahat kasaan ja marssin 16v. autokouluun ja ajoin A1-kortin ja osti maailman halvimman ja paskimman pyörän sillä rahaa ei enää ollut parempaan. (Hånda NS125R -87)

Noh, intissä sain kunnian olla ensimmäinen nainen joka oli edes otettu moottoripyöräkoulutukseen ja hyvinhän se meni (niin skappareiden kuin miehistönkin mielen pahoittamiseksi) vaikka sainkin osakseni, sekä kuulla että nähdä, kaikki mahdolliset "nainen ei saa/voi pärjätä paskat".
Ja kaiken lisäksi sain vielä viime vuoden MP-messuilla kuulla SA-int osaston mieheltä "ettei ole koskaan yksikään nainen koulutukseen osallistunut/läpi päässyt" ,
OLI IHAN PAKKO "IHAN PIKKUSEN" KÄYDÄ KORJAAMASSA HERRAA.........

Intin jälkeen alkoi koulu ja pyörää ei ollut, onneksi kuitenkin  jo kahden vuoden tauon jälkeen sain jälleen alkaa ajelemaan.. ja nyt on siitä asti menty, pyörä on vaihtunut niin kuin allekirjoituksesta näkyy mutta vaihtukoot.
On vaan niin mukavaa!
sport05.gif

Täällä ollaan, viime kaudella 47 tkm ja toissa kaudella 37 tkm jolloin mopoilu alko uusiks apaut 20 vuoden tauon jälkeen, vaikka oonki vasta sen... 25??
lookaround_orig.gif

Tervetuloo mun psta myös
062802jumpie_prv.gif

Kolkyt ja risat, reilu puoltoista vuotta sitten kipinä harrastukseen puraisi! Sitä myöten A-kortti taskuun ja oma mopotin tuli hankittua
smile_org.gif

Mikäpä sen ihanampaa kuin ajokelien saapuessa lähteä hellun takapaxilla tai kahdella mopolla liikenteeseen nauttimaan maisemista
inlove.gif

Jep jep... Naisihiminen täälläkin, ikää kohta 3 ja 3! Tenavasta asti istunut isukin vaihtuvien pyörien kyydissä, kaahannut kevarilla naapurin likan taloa ympäri mielenosoituksellisesti kun se ei päässyt vielä edes maantielle polkupyörällä, honda monkeylla koulumatkat ja sitten se vaan jäi kun sai ajokortin...!! Aina oon siitä omasta moottoripyörästä haaveillut ja onneksi sittemmin haaveen toteuttanut!

Ei muutaku lämpimästi tervetuloa joukkoon!
062802moto_prv.gif

"viime kaudella 47 tkm ja toissa kaudella 37 tkm"
crazy.gif

ookkonää ihan oikeesti ajellu noin paljon kaudessa ?
Tää tietää, on se ajanut! Eihän se Anu muuta teekkään kuin liikkuu mopolla kun kelit vaan antaa hiemankin periksi
smile_org.gif

Kova mimmi!

062802moto_prv.gif

Aika tolkuttomasti, jos ihan tän maan kamaralla olet vetäny? Oma ennätys lienee 19000km kaudessa, ja silloin ei ollu kotiloa joten ajelin kaikki ajoni MP:llä. Respect, enivei  
bowdown.gif

Nooh, eihän toi ny niin paljon ole? Tavote oli rikkoa se 50tkm mutta vietin 4 vikaa ajopäivää landella kotilolla ja samana päivänä kun palasin marraskuussa tuli pysyvä lumi.... Ja huom, kilometrit ittessään EI ole se juttu, vaan jokasesta kilometristä nautin, eli siis ne on ilometrejä. On mulla kotiloki tos pihas mutta sillä ajan vaan pakolliset. Kaupaski käyn prätkällä
smile_org.gif

Ja kyllä, kaikki olen ajanut kotomaassa, kaikki linjan Mikkeli-Tampere-Turku alapuolella käytännössä (kesään mahtuu mm. aika monta pk:ta
inlove.gif
, yhden reissun tein Tahkolle kesäkuussa 2009 jolloin muuten oli +4 astetta ja sato räntää...

Ens ma 7.3.2011 olis tarkotus alottaa, kun veto päällä.... Shiiiit....
lookaround_orig.gif

Tena rullaa ja muut koittaa kestää perässä! Tenalla myös Super kyvyt työntää muita ojasta takas tielle...

Tiijä noist superkyvyistä sit...
blush.gif
Mut kaveria jeesataan aina
thumbs-up.gif
Tämän muuten VOI tulkita niin että aina kun mun kaa ajaa ni jotai sattuu
tounge.gif

No ihan Hel...tin paljon ja vielä etelä-suomessa pyörittynä ilman mitään reissuja, mutta sehän vain hyvä jos on löytänyt harrastuksen johon ei kyllästy.

edit. kilometrien vähyyttä osaltaan selittää kyllä se, että työn puolesta on mahdollisuus ajaa vain 3:nä päivänä viikossa.
No siis landella Mikkelissä käytiin mopoilla vissii 3 kertaa, et johan siit tulee 1500 kilsaa apaut yhteensä... Et sinällää "reissuja" tehty kolme, muuten ne on näit pk-ajoja jne tai omalla pikku porukalla ajoja. Mut helpost ko tulee se 5-600 kilsaa päivälle ni kertyyhän nuo...

Mä odotan että millon mä kyllästyn.... Ja mitä mä sitte teen... Mulla on ollu mahis ajaa aika vapaasti aikojen psta, tämä selittää kilsat, mutta esim. ulkomaille ei ole ollut mahista lähteä. Ehkä joskus tulevaisuudessa....

Hiphei! Itseeni prätkäkipinä iski about 13 vuotiaana kun isoveli osti muistaakseni vihreän kawan. Kyytiin tottakai ja se oli menoa. Tonninen Jammu ja taas kyytiin kinuamassa.  
tounge.gif
Vannoin että kun ajan autokortin, ajan A-kortin samalla. Se toteutui ja vaikka sitä omaa kultaa en jatkuvan kouluttautumisen (lue köyhyyden
biggrin.gif
) takia voinut ostaa, niin 7 vuotta kortin saamisen jälkeen marssin isoveljen kanssa ostamaan ihka ekan oman prätkäkullan, vanhan Suzuki GSX-R:n..  
inlove.gif
Kilsoja ehti viime kesänä tulla joku 9tkm ja sitten vaihtui kulta tonniseen VTR SP1:een..  
inlove.gif
inlove.gif
Nyt se odottelee ajokelejä puunattuna tallissa ja en vois olla onnellisempi..  
inlove.gif

Melkein 10 v. "aktiivimotoristina". Ajokärpänen puraisi yhdestä kyytiläiskerrasta. Sen jälkeen ei paljon ole tullut kyydissä istuttua. Moottoripyöräily on miehen kanssa yhteinen harrastus.

Tällä hetkellä löytyy 2 pyörää. Mutkaa, matkaa, rataa, kokoontumisia ... Parhaimmillaan on tullut 24 tuhatta ajokm vuodessa.

Muutenkin harrastukset moottoriurheilupainotteisia. Perheestä löytyy mm. 3 moottorikelkkaa (1 oma). Mönkijää, vesijettiä jne. myös
smile_org.gif
.

Tääl on yks mp-naikkonen, ikää riittävästi ja viides kesä lähtee. Tällä kertaa kahden mp:n voimin.
smile_org.gif

Koska kyydissä olo on pelottavaa ja epämiellyttävää niin päätin ajella itse.
Viisi kautta takana ja kuudes lähtee kohta
062802moto_prv.gif

Ajokausi saisi jo alkaa....
062802jumpie_prv.gif

Juu sais lumet ja kylmä hävitä jo lopullisesti, että pääsis aloitteleen kautta.
biggrin.gif

Odottavan aika on piiiiiitkääääääää...
sad_orig.gif

Jees, pikkulikkana sain jo pureman. Taitaa lähteä kymmenes kausi nyt liikenteeseen omalla 
smile_org.gif
.

Ensimmäisellä kerralla muutama vuosi sitten kaverin kyydissä Espanjassa hiffasin koko moottoripyöräilyn idean. Ajatus jäi taka-alalle muhimaan, exä ei kun ymmärrä yhtään.

Kesällä 2009 istuin uuden miesystäväni kyydissä, jotain aivan mahtavaa. Kesällä harjoittelin mökkitiellä 150cc krossimopolla ja syksyllä menin ajamaan oman kortin, sainkin sen juuri ennen lumia. Huhtikuussa haettiin mulle pyörä.

Ilometrejä ei ehtinyt tulla kuin n 3tkm, loppukesästä sen mäntään tuli reikä ja pyörä jäi talliin odottamaan talvea ja remonttia. Siellä se on vieläkin, kohta tulee kiire. Tänävuonna miehelläkin on kokonainen kesäloma, josko päästäis tekemään reissu yhdessä.

Moikka!
Joo Anulta sain vihjeen tästä ketjusta (itse olis varmaa huomannukkaa ku aika alottelija orgin käyttäjä). Kiitos siitä Anulle ja kiitos ihanista popoista jotka odottelee kevättä..
biggrin.gif

Eli mulla ikää tänä vuonna tasan 3 ja eka kokonainen kausi lähdössä käyntiin. Koko viime kesän itkin exän pyörän perää ku oli ikävä kyytii ja lopulta syksyllä päätin ajaa oman kortin ja hankin sitte jo moponki. Nyt odottaa Honda cbf 600s sysmässä tallissa et lumet katois ja pääsis ajelee..
inlove.gif

n 400km ehdin viime syksynä mopoa koeajaa..

Morjes!

Minulla polte mopoiluun iski -07 kesällä. Aina pyörät on kiinnostaneet, mutta peli oli menetetty tosissaan, kun pääsin kunnolla kyytiin. Sitten olinkin jatkuvasti mouruamassa ajelulle. Samana kesänä ajoin myös itse ensimmäisen kerran isoa pyörää. -09 kesällä ajoin sitten kortin ja oman pyörän hankin vasta saman vuoden lopulla. Tuli laitettua Triumph Thunderbird -96. Ensimmäinen kesä kortillisena meni aika vähillä ajeluilla, muutama lyhyempi reissu miehen pyörällä.
Nyt on siis alkamassa toinen kausi omalla pyörällä. Tuskin maltan odottaa!

Tässä yksi tätyli, ikä alkaa nelosella ja pyöriä ollut talossa...ööh, aina?

Merkkifanaatikko en ole, customit ja kyykyt käyvät, ajan siis välillä jalat ja välillä pää edellä. Ehkä kuitenkin kiireetön cruisailu kunnon customilla on sitä ominta hommaa.

Varhainen 3kympin kriisi iski noin 4v sitten ja kun muutaman vuoden istuin kyydissä, niin kortti piti ajaa ja oma pyöräkin saada.
Kilsoja tuli noin 10-15tkm kaudessa.
Tämä ajokausi jää nyt väliin tulevan perheenlisäyksen vuoksi, tai no ei vuoksi, mutta tauko tulee kummiskin. Voi olla, että pitää myödä pyörä pois, ettei iske kiusaus ajelemaan.

Back