• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ilolla seurannut naisjäsenten määrän kasvua Orgissa ja voitaisiinhan sitä vaikka pelkille Orgin naisille suunnattua miittiäkin joskus järjestää, nyt kun meitä alkaa olla aikas paljon...
Tuohan kuulostais hauskalta
062802jumpie_prv.gif
Mä olisin kans heti mukana!
smile_org.gif

Mä aloitin aikuisiällä tämän harrastuksen. Olin kaverin kyydissä ja siitä se sitten lähti. Korttia en koskaan tähän hommaan ole tarvinnut ajaa, sillä ikävuoteni antoivat mahdollisuuden lähteä heti liikenteeseen.

Hevosharrastuksesta on mielestäni hyötyä, ainakin "peikkoja" näkevän nopean hevosen selässä oppii kummasti ennakoimaan tilanteita.

Myös kaksi erittäin vakavaa onnettomuuta ovat antaneet muistutuksen ihmiselämän hauraasta olemassaolosta ja silläpä ajelen varoen. Kolmatta kertaa en halua kokea, sillä kammoan sanontaa: kolmas kerta toden sanoo.

Rauhallisesti on matkaa taitettu jo 8 vuotta ja tuleva kesäkin on lyöty ajoreissujen osalta lukkoon.

Turvallista
062802moto_prv.gif

Onko täällä muita paksupohkeisia prätkämimmejä?
tounge.gif

Ajosaappaiden osto olisi edessä mutta näillä kintuilla homma ei onnistu ihan niin että katsotaan hyllystä mieleiset ja sitten kassalle. Viime kesänä erehdyin tilaamaan yhdet saappaat netistä, mutta jouduin palauttamaan ne kun menivät kiinni nipinnapin kaikki säädöt mahdollisimman isolla ja silloin ne eivät enää tuntuneet kovin tukevilta. Onhan noita kaikkia matalavartisia ajokenkiä, mutta mieluiten haluaisin niihin ihan reilusti vartta jo pelkästään siksi ettei tarvitse nyt keväällä ja sitten alkusyksystä ajaa nilkat paljaana, turvallisuudesta nyt puhumattakaan. Osaisitteko suositella merkkejä ja malleja, joita kannattaisi erityisesti metsästää liikkeistä? Haastetta hommaan lisää vielä sekin että jalkaterä on siroa mallia.

Pennusta asti tullut istuttua moottoripyörän kyydissä joten varmaa oli että jossain vaiheessa itsekin kortin hommaan. Säästinkin rahaa ja kun täytin 21 ostin oman 600cc kawan ja ajoin sillä "iso-A:n". Aikaisemmin olin vain ajanut skootterilla mutta äkkiä vaihteet ym oppi
smile_org.gif
Tänä vuonna tulee täyteen 27v ja samalla pyörällä mennään edelleen. Takana mahtavia vuosia ja mukaviin ihmisiin on tullut tutustuttua. Jossain vaiheessa sitten kun rahatilanne sallii niin uudempaa prätkää kehiin. Vaikka mitä sitä hyvää vaihtamaan
biggrin.gif

Joskus teininä oli mopo. Mopoilu jäi iän karttuessa, mutta pieni ajatus on muhinut takaraivossa oikeastaan ihan sieltä asti. Vihdoin kolme vuotta sitten sain aikaiseksi kulpelin hankinnan ja kortin ajon. Ja ikää nyt n. 30v. Täytyy sanoa että yllättävän vaikeaa hommaa oli tuo opettelu. Nyt taitaa 4 kausi alkaa. Yksi käsittämättömin juttu mihin tämä vielä johti, oli radalla kurvailu
smile_org.gif
Aivan mielttömän hauskaa puuhaa, vaikkakin haastavaa. Valitettavan vähän kuitenkin on kilometrejä kertynyt, kun pääkaupunkiseudun aamuruuhkassa ei työmatkan ajo pyörällä houkuttele ja kenelläkään tuttavalla ei myöskään ole korttia. Mutta taas kevättä odotellessa
smile_org.gif

tounge.gif
Ai Oulusta tulee paksupohkeiset, kun muualta paljasjalkaiset
tounge.gif
Ongelma on sama siis, joten kengät tuli aikanaan hankittua 2 numeroa liian isot, kun ei vaan tuo ympärysmitaltaan 44 cm paksu pohje (täyttä lihasta;) sujahtanut mihinkään naistenkenkään.. Crossikengät ostin Dirtbikestä aikoinaan, oli nuorten mallia ja vähän normia lyhyemmät. Nyt olis taas "tourinki" kengän osto edessä, joten joutunee ähisemään kaupassa jonkun kerran..

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, kipinä omaan pyörään iski 7 tai 8 vuotta sitten (lähestyin 3-kympin kriisiä) kun pääsin taas pitkästä aikaa tarakalle notkumaan. Oli pakko saada oma ja isäntä sit antoi vartin verran koulutusta ja sen jälkeen lähin liikenteeseen opettelemaan. Ajaminen tuntui heti siltä, kuin sitä olisi aina tehnyt ja ihmettelinkin itsekseni, miksi en aiemmin ollut innostunut omasta pyörästä. Varmaan kai taloudellinenkin kysymys.. Kyytiin kuitenki oli kova polte jo teininä, yläasteikäisenä mulla oli sentäs oma kypärä (ei puhettakaa, et olis ollu varaa edes mopoon) ja illat ja viikonloput päivystettiin likkakaverin kans kylillä kypärät kainalossa, josko joku kiva setä veisi ajelulle:) Ja ainahan se joku enon kaveri säälistä pari rinkiä kuljetti..

No, nyt on oma mopo ja uusikin vielä ja on päästy jo vähän keskieurooppaakin koluamaan ja rata-ajoa on pari kertaa kokeiltu ja enskaleirillä ähisty ja rautaperseajokin oli viime kesänä kokeiltava. Pitää nyt kaikkea kokeilla, kun on näin mukavaa puuhaa löytänyt
smile_org.gif
Ja kivoja kavereita
033102beer_1_prv.gif
Heinäkuun lopulla olis tarkoitus lähteä Englantiin ajeleskelemaan, meidän kerhon ralli on siellä.

Oululaiselle vinkiksi, mie kuulun "akkamopokerhoon" LBC Ladies Bike Club ja meillä on viikkoajot joka toinen keskiviikko parillisina viikkoina alkaen, kun kelit sallii (mulla kyllä on jo mopo ajossa, mut pitänee ootella et muutkin saa tallinsa pihat sulatettua) Lähtöpaikka on Laanilan Neste ja lähtöaika klo 18.00. Olen Oulun seudun yhteyshenkilö tuon kerhon tiimoilta ja lisätietoa jos haluaa, niin voi laittaa yv:ä.

Kaikille uusille motoristimimmeille tasapuolisesti ihan mahtavia kilsoja ja kelejä. Tai niitä ilometrejä, kuten joku kirjoitti. Aivan oikea ilmaisu asialle
062802moto_prv.gif

Lueskelinpa taas tätä ketjua alusta ja siellä oli puhetta noista Anun kilometreistä per kausi... pakko antaa kyllä rispektit täältä myös, nimittäin tajusin juuri, että itse kun ajan päivittäin työmatkaa (kotilo + mopo) 160 km per päivä, niin silti tulee vaan vajaa 40t per vuosi... eli kyllä oot mopon päällä istunu
smile_org.gif

Tänään aloitin kauden ja kyllähän se taas leveän virneen sai naamalle
tounge.gif

Ateeksi että kirjoitan, mutta hienoa lukea että naisia on myös täällä orgissa... ja hyvää ajo kautta teille kaikille
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Lueskelinpa taas tätä ketjua alusta ja siellä oli puhetta noista Anun kilometreistä per kausi... pakko antaa kyllä rispektit täältä myös, nimittäin tajusin juuri, että itse kun ajan päivittäin työmatkaa (kotilo + mopo) 160 km per päivä, niin silti tulee vaan vajaa 40t per vuosi... eli kyllä oot mopon päällä istunu  
smile_org.gif
Mä ajoin kyllä viime kesän kaikki työmatkat mopolla, kelissä kuin kelissä (no ehkä 2 päivänä menin autolla), jakkupuku niskaan toimistolla ja sitte heti duunista kurvailemaan, yksin, kaksin tai isommalla poppoolla. Mut mun työmatka oli vaan 12 kilsaa
tounge.gif
että se ei selitä noita kilsoja vaan nimenomaan ne Ilometrit
062802moto_prv.gif

Kuka kyseli kengistä... Koklaa AXO:n saappaita, mulla toimii, on paksut pohkeet nääs... Otin 1 koko isompi kuin "normi" koko.

Orgin PrätkäMimmit miitti järjestetään ihan takuulla! Lähden ehdottomasti vaikka järkkäämään, keksitään joku kiva mesta missä treffataan, mulla olis jo yks paikka mielessä jossa pitää ehdottomasti käydä, keskeisellä paikalla sikäli ettei haittaa vaikka ei oliskaan pk-seudulta.

Ja oonhan mä tässä kevään mittaan järkänny ajoharjottelupäivänkin Kotkille, eri kautta vaan... Mutta lisää on tulossa (pk-seudulla kylläkin); voisin vaikka laittaa sitten tätä kautta privaviestiä niille joita en tuota toista kautta tavoita....

Miitti ehdottomasti ja nuo ratapäivät leideille ei oo yhtään huono ajatus. Mua kiinnostais kovasti lähteä radalle omia taitoja parantelemaan, mut täytyy sanoa, että ukkovaltaisuus ahdistaa, vaikken ihan pienistä hötkyilevää tyyppiä olekaan...

Orgin PrätkäMimmit miitti järjestetään ihan takuulla! Lähden ehdottomasti vaikka järkkäämään, keksitään joku kiva mesta missä treffataan, mulla olis jo yks paikka mielessä jossa pitää ehdottomasti käydä, keskeisellä paikalla sikäli ettei haittaa vaikka ei oliskaan pk-seudulta.
Hyvä, hyvä!! Treffataan ihmeessä jossain. Mikäs paikka sulla olis mielessä?

Miitti ehdottomasti ja nuo ratapäivät leideille ei oo yhtään huono ajatus. Mua kiinnostais kovasti lähteä radalle omia taitoja parantelemaan, mut täytyy sanoa, että ukkovaltaisuus ahdistaa, vaikken ihan pienistä hötkyilevää tyyppiä olekaan...

Joka ainoolla ratapäivällä on ollut naisia mukana about 5-10 henkee. Eli kyllä meitä sielläkin vilisee.

Mukaan vaan rohkeesti, ratapäivät tuli just myyntiinkin
smile_org.gif

Joka ainoolla ratapäivällä on ollut naisia mukana about 5-10 henkee. Eli kyllä meitä sielläkin vilisee.

Mukaan vaan rohkeesti, ratapäivät tuli just myyntiinkin
smile_org.gif
No juu, katselinkin just ratapäiviä ja hitaita ryhmiä, mut emmää kykene olemaan töistä pois viikolla siks et haluan radalle.
sad_orig.gif

tounge.gif

Ajosaappaiden osto olisi edessä mutta näillä kintuilla homma ei onnistu ihan niin että katsotaan hyllystä mieleiset ja sitten kassalle. Viime kesänä erehdyin tilaamaan yhdet saappaat netistä, mutta jouduin palauttamaan ne kun menivät kiinni nipinnapin kaikki säädöt mahdollisimman isolla ja silloin ne eivät enää tuntuneet kovin tukevilta. Onhan noita kaikkia matalavartisia ajokenkiä, mutta mieluiten haluaisin niihin ihan reilusti vartta jo pelkästään siksi ettei tarvitse nyt keväällä ja sitten alkusyksystä ajaa nilkat paljaana, turvallisuudesta nyt puhumattakaan. Osaisitteko suositella merkkejä ja malleja, joita kannattaisi erityisesti metsästää liikkeistä? Haastetta hommaan lisää vielä sekin että jalkaterä on siroa mallia.
Sama ongelma. Löysin Alpinestarin kengät joissa on semmonen kiristysremmi. Miestenkengät on mutta eipä kai tuo haittaa perus mustat kun ovat
biggrin.gif

Voi Vee kun harmitaaaaa!!!!!!!!!!!
sad_orig.gif

Aivan loistava lauantai aamu.. aurinko paistaa ja muutamia plussa asteita mittarissa. Luvattu päiväksi vielä lämpenevää.. Mikä ihana keväinen ajeluilma..
062802moto_prv.gif
MUTTA.. Pyörä saapuu kotiin vasta ens viikon keskiviikkona.. Johon enää 4 pv, mutta ne päivät on vaan niiiiiiin pitkiä.. Nyt olis niin tehny mieli ajelee
062802moto_prv.gif

Eikä yhtää lohduta ajatus et tää ei oo kevään ekä kesän ainoo ajelupäivä.. silti harmittaa..
sad_orig.gif

Täytyy kai lähteä kiukkuharmistus lenkille..
biggrin.gif

Kiitos ajosaapasvinkeistä! Ei tosiaan tarvitse olla mitään erityistä naisten mallia, pääasia että löytäisi sopivat.

Nyt on kaksi ajokertaa omalla mopottimella takana ja ei voi muuta sanoa kuin että on se vaikeaa! Risteyksissä tuntuu että pyörä ei taitu sitten millään, tiedän ihan tasan tarkkaan mistä se johtuu ja mikä siihen auttaisi, mutta teoria ja käytäntöhän on kaksi ihan eri asiaa...
biggrin.gif
Mulla menee aikansa että löytyy se ajamisen meininki, sen "hei kiltti mopo, mitä jos nyt silleen sievästi kääntyisit tästä" -tyylin sijaan. Tosin tähän aikaan keväästä risteykset on vielä niin täynnä hiekkaa, että varmaan ihan järkevää hidastaa reilusti ja olla varovainen sen kallistelun kanssa. Pitää tässä jossain vaiheessa lähteä miehen kanssa pyörittelemään johonkin parkkipaikalle tai muuhun vastaavaan paikkaan, niin saa rauhassa reenailla mm. tuota pyörän kääntämistä.

tunnustetttakoon, ettei enää ole moottoripyörää (pieni suullaan pärisyttävä kone, mopo fani on 2-vuotias), mutta taustani

Meillä oli mökki jossa naapureina maatiloja joissa puoleestaan naapurinpoikia joilla oli mopoja
ja sitten minun oli pakko saada toki mopo kanssa (autoa ajoin mökillä 7-vuotiaana metsätiellä)
eli 10-vuotiaana sain Honda Monkeyn
sitten vähän myöhemmin Tunturi Tigerin
ja 16-vuotiaana Suzuki Gamman kevytmoottoripyörän
(mutta ei ollut ajoakavereita ja inostus lopahti ja heti 18-v hyppäsin auton rattiin...kunnes)
hmm sinkkunaisena yli 30-vuotiaana päätin, että on taas kaksipyöräinen saatava. Periaatteessa kiinnosti naku tai katuenduro, mutta päädyin Honda VT 600 Shadowiin ja sillä pari kautta tosi aktiivisesti pärisyttelin...kunnes talonrakennus ja perheenperustus vei ajan...
.....
mutta eiköhän sitä vielä joskus taas
062802moto_prv.gif

Mun innostus alkoi ihan pienenä kun pääsin tankin päällä pikku lenkkejä kun en takana vielä pysyny ja siitä asti istunu kyydissä. Skootteri oli eka oma kaksipyöräinen, sitten tuli Shadow 125 ja sitten Kawa er-5
smile_org.gif
Oon siis 20-vuotias, 6kk tytön yksinhuoltaja. Viime kesä oli taukoa raskauden takia ja viime keväänä Kawakin meni myyntiin, ettei tullut kiusausta ajaa vaikka muutaman kerran pääsin isän pyörän kyydissä istumaan
smile_org.gif
Omaan pyörään ei ole varaa, mutta josko sais jossain vaiheessa vuokrattua tai edes kyytiin pääsis. Ja sais myös sopivasti mun äidin hoitamaan pikku neitiä.
Mielelläni tulisin tapaamisiin, mutten oikein pääse ilman pyörää..
Reilun 14 vuoden ratsastuskokemuksesta on kyllä ollut hyötyä, vielä kun on ollut paljon sellaisia mörköjä näkeviä hevosia jotka hyppii ja pinkoo minne sattuu
smile_org.gif

Olen ilolla seurannut naisjäsenten määrän kasvua Orgissa ja voitaisiinhan sitä vaikka pelkille Orgin naisille suunnattua miittiäkin joskus järjestää, nyt kun meitä alkaa olla aikas paljon...
Tuohan kuulostais hauskalta
062802jumpie_prv.gif
Mä olisin kans heti mukana!
smile_org.gif
Heippa kaikille ja hienoa jos tuollainen kokoontuminen tulisi voisin rohkaistua paikalle  
lookaround_orig.gif
, enpä tunne täältä ketään vaikka lueskellutkin täällä viime kesästä saakka.

Niin ja kortti sekä pyörä tuli viime kesänä siis hankittua ja ikää jo sen verta että omat lapset jo ajelee omia korttejaan, eihän siis äitee voinut jäädä huonommaksi  
tounge.gif

Back