• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pro-Oiler

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SuperBBXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

SuperBBXX

New member
Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa.. Tossa linkkiä: Pro-Oiler
 
iha hyvän vekotin se on mut harvoin muistan sen täyttää joten oon tiääakannun kaa usein rasvanu ketjut ku tuun kotiin
 
EIkös tuon hinnalla osta muutaman sixpäkin öljykannun ja 10 litraa SAE 80-90 vaihteistoöljyä... ite tulee lutrattua tota öljyä ketjuille lähes joka ajolenkin päätteeksi. menee ainaa ainakin 5 minuuttia samalla polttelee pöllin ja huutaa muijalle että laittaa kaljat kylmään... Tietty jossei oo muijaa/ukkoa niitä oluita pakkaseen laittamassa niin sit tuo on varmaan ihan ok peli
wink.gif
 
Linkki

Vissiin on hyvä vehe, kalliinpuoleinen tosin.
Sitähän se.

Siks tehtiin ite, tunteja ja kaljaahan meni kyllä mut hintaa ite laitteelle murto-osa. jos tunteja ja kaljaa ei lasketa vaan kaikki muu materiaalikulu niin ei olis saatu ku reilu yks pro-oiler, ja meillä on nyt 3 konetta ja seuraavat ei hirveesti maksa kun on suuri osa materiaalista hylyssä.
Ei ihan niin kehittynyt uin Pro-oiler mut pumppu toiminen ja tahtia voi säätää nupista vaikka ajon aikana.

www.24.fi/mcjaykat
siellä kalusto/projektit

tarkoitus olis päivittää sivulle ohjeet kun sais aikaiseksi.

Pro-oilerista ei oo kokemusta mut kaiken kaikkiaan on voitelukone Jäykkä 1-3 nyt kolmelta kesältä, enkä ihan heti luovu. kerran kesässä tankkaaöljyä ja sit vaan ajaa.
Ketjut pysyy kosteana ja tosi notkeana eikä kerää paskaa kuin nimeksi. roiskiminen on tosi pientä.

Varsinkin toi 3.0 on jo niin valmis et oon ketjut erikseen putsannut 2 kertaa tänä kesänä,ajoa 7.2tkm tähän mennessä. Eka oli toukokuussa kun katkaisimen kiinnitys siirtyi ja ketjuun kuivui paskaa- sutilla öljyä yöksi ja sit normaali pyörän pesu ja katkaisin kohdalleen- toinen heinäkuussa, ajoin isommalla syötöllä jonkun 20 km, pyyhin öljyisellä rätillä ketjut läpi ennen kuin pesin pyörän kokonaan muutenkin.
Ja silti työkaverit jaksaa ihmetellä kun on puhdas ja hyvin voideltu ketju... joka kerta.

Voin siis suositella tuollaisen automaattivoitelukoneen hommaamista tai tekemistä:
1) ei tartte suihkia aineita pitkin poikin ja kontata pyörän alla.
2) Säästyy matkatkatavara tilaa kun ei oo sitä sotkuista sray purkkia mukana.
3) voitelee tasaisesti koko ajan - ei 200-300 km välein
4) helppo lisätä voitelua sadekelille.
5) rahallinen säästö. vaikka kone on hintava se kestää pitkään ja öljyt maksaa n 1-2e kesässä, n1,5dl /10tkm (nyt on perämoottori vaihteisto öljyä, 90W ja aika hajuton, toisin kun normaalit vaihteistö öljyt. Moottoriöljykin toimii hyvin mut pitää vaan säätää tosi paljon tarkemmin tai roiskii)
 
Tämän kesän (13 tkm rauhatonta ajoa) on ko. härpäke ollut pyörässä kiinni. Ketjun kiristystarvetta ei ole vielä ollut! Tiedä sitten vaikuttaako tuohon uudet ketjut ja rattaat, jotka samalla vaihdoin.

Helppo on asentaa (jos lontoo sujuu) ja vaivaton käyttää. Toistaiseksi ei mitään ongelmia ole esiintynyt. Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
Harmi kun samaan aikaan vaihdettu takagummi alkaa olemaan kypsä, ei pääse testaamaan kuinka kauan olisi mennyt kiristämättä...
Suosittelen hintavarauksin. Samalla rahalla saa kettinki+ratas setin.
 
Tattis kommenteista ja kokemuksista!! Ajattelin hommaton ton rekkulan helpottaakseni elämääni, en laiskuuttani kuitenkaan... Olen niin tumppi että mopon ottaminen alas keskituelta ei oikeen ota onnistuakseen ( ei yllä jalat maahan, kun mopo on keskituella). Jotenka tarviin jonkun avittimen, jotta saan kuitenkin ketjut pidettyä rasvassa...
blush.gif
 
Olen niin tumppi että mopon ottaminen alas keskituelta ei oikeen ota onnistuakseen ( ei yllä jalat maahan, kun mopo on keskituella).
Tuota noin, mikset seiso siinä mopon vasemmalla puolella, kun otat sen keskijalalta pois?
smile_org.gif


Pidä samoista kohdista kiinni kun ylösviennin aikana, yleisin kai on vasen käsi vasemmassa stongassa ja oikea käsi matkustajan vasemmanpuoleisessa kauhukahvassa.
 
Tuota noin, mikset seiso siinä mopon vasemmalla puolella, kun otat sen keskijalalta pois?
smile_org.gif


Pidä samoista kohdista kiinni kun ylösviennin aikana, yleisin kai on vasen käsi vasemmassa stongassa ja oikea käsi matkustajan vasemmanpuoleisessa kauhukahvassa.

Pari kertaa tullu pumppuun lisälyöntejä kun mopon painopiste alkanutkin kallistua minusta pois päin, joten ...
 
Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
Samoja kokemuksia. Tuosta.

Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
Meilläkin jäykkä 3.0:ssa lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.
 
Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa..   Tossa linkkiä: Pro-Oiler
Itsellä ollut tämän kesän PRO-OILER ja hyvin on toiminut.Kyllä on tosi hyvä laite kun saa säädettyä oikeat arvot laitteeseen.Ketjut aina öljyssä myös sateella ajettaessa kun lisää vaan syöttöä.Öljy säiliössä riittää noin 4000-5000 matkalle ei tarvitse joka viikko lisätä,helppoa eikö totta.Hyvä laite ja voin kyllä suositella.
 
Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa..   Tossa linkkiä: Pro-Oiler
Oileri käytössä kaksi ajokautta ja suosittelen. Kokeiltu on myös scott-oileria yms mutta tämä on ehdottomasti paras.
Olisiko vielä jotain perusteluja miksi se PRO-OILER on parempi?
Jompi kumpi pitäis talven aikaan hommata, mutta kumpi?
Suomessa ei varmaan ollut myyjää pro-oilerille jos oikein ymmärsin?
 
Onhan nuo ihan eri planeetalta mutta tuossa muutama syy:
Skotti työntää öljyä pyörän käydessä tyhjäkäyntiä.
Se myös tarvitsee alipainetta toimiakseen, onko se helposti saatavilla?
Pro-Oiler kytketään kolmella johdolla.
Skotissa kaksipuoleinen annostelija lisävarusteena.
Pro:hon sain erittäin toimivan mallikohtaisen asennussarjan samaan hintaan.


Pro-Oileria olen testaillut nyt noin 7tkm.
Säätöihin en ole koskenut enää aikoihin.
Toimii kuin junan vessa.

Mitä väliä sillä on, onko Suomessa myyjää vai ei?
Voin minä sen tilata ja myydä sinulle mutta vedän välistä.  
033102bebe_1_prv.gif
 
Itsellä Scottoiler viime tämän kesän ollut paikallaan, olen ollut ihan tyytyväinen. Mä en kaipaa sitä Pro-Oilerin hifistelyä, kerran kun oon saanut tuon säädettyä oikeille syötöille niin eipä ole tarvinnut kuin öljyä lisäillä. Kyllähän se syöttää tyhjäkäynnilläkin, mutta jos syöttö on kohdallaan, ei siihen mitään lätäkköä tule. Se on muutama tippa minuutissa ja siihen mulla on varaa.
 
Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
Samoja kokemuksia. Tuosta.

Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
Meilläkin jäykkä 3.0:ssa  lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.

Teillä on tosi mielenkiintoiset sivut ja erityisesti tuo ketjuvoitelu. Voisitteko tehdä tuon rakennusohjeen sähköisen puolen loppuun niin voisin itsekin alkaa rakentamaan tuollaista vekotinta
Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
Samoja kokemuksia. Tuosta.

Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
Meilläkin jäykkä 3.0:ssa  lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.



Teillä on tosi mielenkiintoiset sivut ja erityisesti tuo ketjuvoitelu. Voisitteko tehdä tuon rakennusohjeen sähköisen puolen loppuun niin voisin itsekin alkaa rakentamaan tuollaista vekotinta
 
Mua vitutti
biggrin.gif
jo ensinnäkin scottoilerin paskat ja sekavat nettisivut missä ei oo asiat selkeesti esitetty.
Ja toisekseen, se toimintaperiaatehan on iha syvältä perseestä.

Pro-oilerilla taasen oli selkeet nettisivut kuvineen. Ja muutenkin nettiä/foorumia selailemalla löyty ainoastaan positiivisia kommentteja pro-oilerista.
Ja sen toimintaperiaatehan on aivan täydellinen kaikkine säätömahdollisuuksineen.

Sekunttiakaan en oo katunu ett ostin pro-oilerin, on se vaan niin vitun hyvä ja paras.  
biggrin.gif
Näin ne mielipiteet heittelee. Mielestäni ScottOilerin mukana tulevat ohjeet, saati nettisaitilta löytyvät ovat oikeasti hyvät (kunhan ne vain viittii lukea). Vekotin nyt on niin yksinkertainen, että vilkaisu kuvaan ja hetkinen laatikon sisällön penkomista, niin asennukseen menee melkein 15 minuuttia.
 
Kun kerran asia on esillä niin mainitsempa vaan että Pro-Oiler niin loistava laitos että tilasin jo toisen itselleni uuteen pyörään.
 
Back
Ylös