• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pro-Oiler

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SuperBBXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
Kyllähän tuon ketjunvoitelijan ideana on vain se että sen ketjun rasvauksen ajan voi vain ajaa päivästä toiseen ja jättää ketjun voitelu laitteelle. Siinä kun syöttää pyörällä Saksan läpi niin eipä tarvitse kuin tehdä 5 minuutin tankkaus 38 asteen helteessä ja jatkaa matkaa... Bonuksena automaattisella ketjunvoitelijalla saa ketjuille lisää elinikää sekä puhtaat ketjut ja vanteet.
Ja siksipä noita härpättimiä saa kohta myös shopista.
wink.gif


t. Spagetti Scott Oileriini
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
biggrin.gif
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.  
wink.gif
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
wink.gif
Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
biggrin.gif
Mikäs härpäke sitte maksaa ittesä takas?

Eihän ton oilerin tarkotusena oo et vuoden pääst ois taskut pullollaan rahaa?

Mielestäni 200 on pikku hinta siitä, et ketjut on aina hyvässä rasvassa. Ja tarviikos vehkeitä rhdointahdoin ajaa päreix vain sillä verukkeella et vaihdan kuiteski pyörää?

Ja jos rahasta puhutaan, maksaahan nuo ketjuspraytkin jotain...
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
biggrin.gif
Mikäs härpäke sitte maksaa ittesä takas?

Eihän ton oilerin tarkotusena oo et vuoden pääst ois taskut pullollaan rahaa?

Mielestäni 200 on pikku hinta siitä, et ketjut on aina hyvässä rasvassa. Ja tarviikos vehkeitä rhdointahdoin ajaa päreix vain sillä verukkeella et vaihdan kuiteski pyörää?

Ja jos rahasta puhutaan, maksaahan nuo ketjuspraytkin jotain...
Ok, väitän että ketjut pysyy hyvässä rasvassa ilman sitä 200e panostustakin. Kuka on puhunut päreiksi ajamisesta? Olen normaali kulutuksesta puhunut. Mielestäni pyörääni eikä edellisiäkään pyöriäni ole ajettu päreiksi vaikkei missään ole ollut oileria.

Et tainnut ymmärtää että kirjoitinkin aikaisemmin että oileri on hyvä hankinta jossei jaksa ketjuja rasvata mutta mitään suuria säästöjä on turha sillä perustella.

Olet oikeassa että ketjurasvakin maksaa enkä sitä osaa tarkkaan laskea paljonko siihen menee rahaa koska on monenlaisia rasvoja. Oilerinkin rasvaan toki menee rahaa ja oileriin saattaa myös tulla jokin vika jolloin tulee lisäkustannuksia. Erittäin vaikea laskea noista kustannuksia joten pysyttelen niistä laskuista erossa.
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
wink.gif
Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.
Äh joudunkin korjaamaan itseäni, liian vaikeaa matematiikkaa...

Eli 75tkm kohdalla olisi 3 ketjunvaihto ilman oileria ja 70tkm kohdalla 2 vaihto oilerin kanssa. Kustannukset vaihdossa pysyy samana joten ilman oileria ketjut olisi loppu 100tkm kohdalla kun oilerin kanssa varustetulla laitteella pääsee 105tkm kohdalle.

Eli sijoitus oileriin alkaa tuottaa "hedelmää" vasta 100tkm kohdalla. Korjatkaa jos olen väärässä ja saa muuttaa ketjun kestävyysarvoja yms. ihan mihin haluaa, ei tässä ole se absoluuttinen totuus
biggrin.gif
 
Etköhän sä ole tehnyt kantas tähän vekottimeen jo selväksi. Kukaan ei varmasti pakota sua sitä hankkimaan.

Sen sijaan olisi mukava kuulla hankinta-, asennus- ja käyttökokemuksia.

Italo ei ole posteihin vastannut, joten Shopin hankinta-aikataulu on toistaiseksi auki, samoin se että onko Pro ohjelmassa ollenkaan. Täytynee laittaa tilausta vetämään Pablolle.
 
Lopettakaa jahkailu ja pysytään tässä laitteessa.

Pablolla pääsi minun laitteen toimitus venymään. Kolme viikkoa maksusta meni ennen kuin paketti lähti. Suosittelen silti.

Omani asennus on valmis.
Ihmetyttää vain tuo nopeusanturin korjauskerroin.

Elellisessä pyörässä oli vain muutama pulssi/renkaan kierros, Bläkkärissä taisi olla 73/kierros.

Millaisia kertoimia on muut saaneet ja missä pyörässä?
Se kerroin ja taulukon numero vilahtaa näytössä kun laite buuttaa.
 
Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
wink.gif
Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.
Äh joudunkin korjaamaan itseäni, liian vaikeaa matematiikkaa...

Eli 75tkm kohdalla olisi 3 ketjunvaihto ilman oileria ja 70tkm kohdalla 2 vaihto oilerin kanssa. Kustannukset vaihdossa pysyy samana joten ilman oileria ketjut olisi loppu 100tkm kohdalla kun oilerin kanssa varustetulla laitteella pääsee 105tkm kohdalle.

Eli sijoitus oileriin alkaa tuottaa "hedelmää" vasta 100tkm kohdalla. Korjatkaa jos olen väärässä ja saa muuttaa ketjun kestävyysarvoja yms. ihan mihin haluaa, ei tässä ole se absoluuttinen totuus
biggrin.gif
Niin, miten sen nyt ottaa. Scottoiler on keskimäärin neljällä viidellä nippusiteellä kiinni rungossa, joten sen siirto uuteen pyörään kestää sen 25 minuuttia kun kerran aikaisemmin sen on jo tehnyt. Messuilla tuli useita asiakkaita hakemaan liittimiä ja nippeleitä yli 10 vuotta vanhaan Scottoileriin kun olivat siirtämässä ties kuinka monenteen pyöräänsä. Eli ei se automaattinen voitelija mikään kertakäyttöpeli ole ja hyödyn saa vuosien varrelta moneenkin otteeseen - ellei myy sitä pyörän mukana. Mutta tuskin kovinkaan moni heistä automaattista ketjunvoitelijaa ole säästön takia ostanut, vaan pikemmin kyseessä on vaivattomuus ja homman siisteys.
 
Sen sijaan olisi mukava kuulla hankinta-, asennus- ja käyttökokemuksia.
Vuosi sitten tilasin Pro-oilerin, asentelu Busaan meni kutakuinkin heittämällä, sähköpuolella oli hieman pähkäilemistä häiriöiden kanssa, mutta Pablon avulla nekin ratkaistiin.

Törkeän hyvä vehje, ei tarvi pahemmin päätään vaivata. Vaikka vielä on riittävän laihat asetukset hakusessa.

Kerran pumpun läppä oli jumittanut auki ja öljyt oli autohallin lattialla, eikä säiliössään. Pablo antoi ohjeet ja ongelmaan löytyi ratkaisu.

Mutta vuoden ollut käytössä, pois en anna. Laiskan ketjun rasvaajan paras ystävä.
 
Kaksi noita olen tilannut ja asentanut.
Turha on vähätellä asennusta mikäli sen haluaa tehdä huolella ja niin ettei vehje näytä jälkiasennusräpellykseltä.

Eli hätäiseen heitetty näyttää juuri siltä.
Kannattaa käyttää aikaa konponenttien sijoitteluun.

Kokonaisuudessan asennus on helppoa ja säädön jälkeen laitteen voi vaikka unohtaa.
 
Kerran pumpun läppä oli jumittanut auki ja öljyt oli autohallin lattialla, eikä säiliössään. Pablo antoi ohjeet ja ongelmaan löytyi ratkaisu.
Voitko jakaa tuon meidänkin kanssa?
Voin toki. Suoraan sähköpostiohjeista suomennettuna.

- Pumppu irti letkuista
- CRC pitkän nokan kassa imupuolelta sisään, suihkutellaan aktiivisesti ja reippaasti, kunnes roiskii toiselta puolelta läpi
- Letkut irtonaisena prime-toimintoa x 20, kilkattaa ja kalkattaa ja lämpenee jonkin verran. Kuuluu asiaan.
- Letkut kiinni ja letkujen täyttö

Lähti tuolla pelaamaan.
 
Voin toki. Suoraan sähköpostiohjeista suomennettuna.

- Pumppu irti letkuista
- CRC pitkän nokan kassa imupuolelta sisään, suihkutellaan aktiivisesti ja reippaasti, kunnes roiskii toiselta puolelta läpi
- Letkut irtonaisena prime-toimintoa x 20, kilkattaa ja kalkattaa ja lämpenee jonkin verran. Kuuluu asiaan.
- Letkut kiinni ja letkujen täyttö

Lähti tuolla pelaamaan.
Eli solenoidimäntä oli jumissa. Tuota ei voi aiheuttaa kuin ruostuminen ja töhkä pumpun sisällä.
Jälkimmäinen ei liene mahdollista kun sisällä on aina öljyä.

Jäteöljyäkö pumppasit?
 
Back
Ylös