• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pro-Oiler

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SuperBBXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vois kais tommosen oilerin sit tilata...

saiskos täältä kimppaa kasaan ni vois vinkua pablolta rabatteja?

Ottakaas yhteyttä....
buttrock.gif
 
Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
033102ass_1_prv.gif

Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
 
Mua vitutti
biggrin.gif
jo ensinnäkin scottoilerin paskat ja sekavat nettisivut missä ei oo asiat selkeesti esitetty.
Ja toisekseen, se toimintaperiaatehan on iha syvältä perseestä.

Pro-oilerilla taasen oli selkeet nettisivut kuvineen. Ja muutenkin nettiä/foorumia selailemalla löyty ainoastaan positiivisia kommentteja pro-oilerista.
Ja sen toimintaperiaatehan on aivan täydellinen kaikkine säätömahdollisuuksineen.

Sekunttiakaan en oo katunu ett ostin pro-oilerin, on se vaan niin vitun hyvä ja paras.  
biggrin.gif
Näin ne mielipiteet heittelee. Mielestäni ScottOilerin mukana tulevat ohjeet, saati nettisaitilta löytyvät ovat oikeasti hyvät (kunhan ne vain viittii lukea). Vekotin nyt on niin yksinkertainen, että vilkaisu kuvaan ja hetkinen laatikon sisällön penkomista, niin asennukseen menee melkein 15 minuuttia.
Jos pro-oiler ja scottoiler maksais tasan saman verran, niin kumman ostaisit...?
En tiiä, ehkä sitten Pro-Oilerin? Kommenttini ei koskenutkaan tuota asiaa. Scottoiler kuitenkin ajaa saman asian huomattavasti simppelimmin ja vähemmän teknisenä vekottimena. Mekaniikka kun on verrattavissa siihen perinteiseen junan vessaan, ei vikaakaan oikein voi tulla. Tosin se pashakin saattaa hiukan roiskahtaa raiteille....
wink.gif


MuttaMutta - ProOiler on varmasti oikein hieno laite.
 
Minä kans vertailin talven aikana Scott oileria ja Pro-oileria speksien ja eri foorumien keskustelujen perusteella ja tilasin Pro-oilerin. Nettisivut oli todella selkeät ja kun lähetin muutaman mailin kysyäkseni eri öljysäiliöiden tarkkoja mittoja ja asennusohjeita busaan niin sieltä Pablo vastaili tosi nopeasti ja asiantuntevasti. Asennan sen nyt paikoilleen kunhan saan entiset paskat pestyä ketjuista ja hammasrattaista.

Mitä öljyä te olette tuon kanssa käyttäneet? Ohjekirjassa sanotaan että jotain mahdollisimman vetelää.
 
EIkös tuon hinnalla osta muutaman sixpäkin öljykannun ja 10 litraa SAE 80-90 vaihteistoöljyä... ite tulee lutrattua tota öljyä ketjuille lähes joka ajolenkin päätteeksi.
Noihin oilereihin sen enempää ota kantaa, kun en moisia tarvitse
smile_org.gif


Kuitenkin väärät käsitykset viskositeeteista kannattanee oikaista.. Meinaan, että mitä ideaa sinne ketjulle on laittaa pahanhajuista vaihteistoöljyä, kun saman asian voi hoitaa lähes hajuttomalla moottoriöljyllä?

Vaihteisto- ja moottoriöljyjen viskositeetit ei ole suoraan vertailukelpoisia, esimerkkinä ja suuntaa antavasti:

75W-80 vaihteistoöljy vastaa viskositeetiltaan ~SAE 10W-30 moottoriöljyä.
75W-90 vaihteistoöljyn viskositeetti vastaa SAE ~10W-40-50 moottoriöljyjä.
Yksiasteisissa SAE 80 vaihteistoöljy vastaa SAE 30 moottoriöljyä ja SAE 90 vaihteistoöljy vastaa SAE 40-50 moottoriöljyä

Viskositeettiluokitukset on merkattu noin siksi, ettei puurot ja vellit menisi sekaisin. Siis ettei kukaan laittaisi vaihteistoöljyä moottoriin ja päin vastoin.
 
Jos pro-oiler ja scottoiler maksais tasan saman verran, niin kumman ostaisit...?
En tiiä, ehkä sitten Pro-Oilerin? Kommenttini ei koskenutkaan tuota asiaa. Scottoiler kuitenkin ajaa saman asian huomattavasti simppelimmin ja vähemmän teknisenä vekottimena. Mekaniikka kun on verrattavissa siihen perinteiseen junan vessaan, ei vikaakaan oikein voi tulla. Tosin se pashakin saattaa hiukan roiskahtaa raiteille....  
wink.gif


MuttaMutta - ProOiler on varmasti oikein hieno laite.
Sitäpä minäkin. Eli scottoilerissa on parempi "hinta/laatu"-suhde mut pro-oiler on hifimpi, jotenka ostin pro-oilerin.  
biggrin.gif
 
Minä kans vertailin talven aikana Scott oileria ja Pro-oileria speksien ja eri foorumien keskustelujen perusteella ja tilasin Pro-oilerin. Nettisivut oli todella selkeät ja kun lähetin muutaman mailin kysyäkseni eri öljysäiliöiden tarkkoja mittoja ja asennusohjeita busaan niin sieltä Pablo vastaili tosi nopeasti ja asiantuntevasti. Asennan sen nyt paikoilleen kunhan saan entiset paskat pestyä ketjuista ja hammasrattaista.

Mitä öljyä te olette tuon kanssa käyttäneet? Ohjekirjassa sanotaan että jotain mahdollisimman vetelää.
Mitä ohuempaa käytät, sitä enemmän se "pesee" ketjua/kerää vähemmän paskaa ketjuun/sitä öljyä kuluu enemmän/herkempi säädölle.

Jos et haluu hifistellä, niin sit jotai paksuu öljyy/se pysyy kauemmin ketjussa/mut kerää enemmän paskaakin/ei oo niin hirveen paljoo välii hienosäädöllä.

Mulla on ny jotai teräketjuöljyy, mut se on vähä turhan laihaa, nii seuraavaks menee mx delvakkii.

Ei se niin tarkkaa oo mitä öljyy sinne tunkee. Enemmän väliä sillä sit on ett säätää sen syötön kohilleen ett ketju pysyy sopivassa rasvassa koko ajan, oli se rasva sit ohutta tai paksuu.
 
Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
033102ass_1_prv.gif

Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
Kumpi ketju kestää paremmin:
Sellainen jota öljytään koko ajan (öljyn määrä säätyy ajonopeuden mukaan ja kuski voi lisäksi pistää plussaa tai miinusta kelin mukaan siinä ajellessaan)
vai
sellainen jota öljytään muutaman sadan kilometrin välein?

Mietippä sitä...  
wink.gif



Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.

vai

Ihan vaan manuaalisesti öljytä ketjut öljyllä.
biggrin.gif
 
Tulin juuri tallilta.
Ahtaat on bläkkärin sivuposket.

Näyttö ja annostelunokka + sähköt vielä tekemättä.
Kyllä tuohon aikaa tuhraantuu kun vimosen päälle tekee kaiken.

Aikaa on pakko tappaa jotenkin...  
veryangry.gif


Ja öjyistä. Kokeilin edellisessä moottoriöljyä, sitkostettua teräketjuöljyä ja päädyin 80-90 vaihteistoöljyyn.
Eikä kannata ostaa niitä punaisia Hyboid öljyjä, ne haisee.  
crazy.gif


Pyörä johon värkkään tuota on ihan uusi ja ketjuissa on jotakin valkeaa tosi sitkeää vaseliinia joka olisi kai suotavaa poistaa. Miten?
 
Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.
Kuulostipa hyvälle tavalle viettää keväinen lauantai päivä! Päivällä en vielä oikeen innostunut koko laitteesta mutta taidan sittenki tutustua vempeleeseen hieman lähemmin..
 
Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
033102ass_1_prv.gif

Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
Kumpi ketju kestää paremmin:
Sellainen jota öljytään koko ajan (öljyn määrä säätyy ajonopeuden mukaan ja kuski voi lisäksi pistää plussaa tai miinusta kelin mukaan siinä ajellessaan)
vai
sellainen jota öljytään muutaman sadan kilometrin välein?

Mietippä sitä...
wink.gif



Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.

vai

Ihan vaan manuaalisesti öljytä ketjut öljyllä.
biggrin.gif
Ja onko sulla tietoa tuosta kuinka paljon se ketju kestää paremmin tuolla pro-oilerilla? Se saa sitten aika paljon paremmin kestääkkin jotta kannattaa tuommoinen härpäke ostaa ja asentaa, itse vaihdan ketjun mielummin tiheämpään tahtiin ja käytän perinteistä rasvausta. Eipä tarvitse ihmetellä plussien ja miinuksien ja erilaisten säätöjen kanssa edes sateella!

Miten nopeasti uskot pro-oilerin tuovan takaisin sen hyödyn ettei tarvitse ketjuja vaihtaa niin usein? 5v? 10v?
Mietippä sitä
tounge.gif
 
No minäpä mietin....
sad_orig.gif
otsa kurtussa mietin ja etelleen olen samaa mieltä, jotta pah....
Mutta jos tykkää kaikkee tollasta hienoo härvelii mopoonsa laittaa, ni anti palaa...
Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
biggrin.gif

Ja sitte kun ei jaksa enää leikkii sen rasvaamisen kans, ni ainahan voi ostaa kartaanivetosen vempeleen (mutta jos nyt en kuiteskaan
wink.gif
)
 
Pyörä johon värkkään tuota on ihan uusi ja ketjuissa on jotakin valkeaa tosi sitkeää vaseliinia joka olisi kai suotavaa poistaa. Miten?
Puhtaalla räsyllä hinkaat vaan sen irti mitä lähtee ja sit jotain ohutta öljyy rättiin ja sillä sen verran mitä irti lähtee. Älä turhaan mitään enempiä pese sitä, kyl se siit sit ajossa öljyn mukana "laimenee". Varsinki jos jollain liuottimella peset, nii sit sul on liuottimet ketjussa sisällä ja öljy vaan pinnalla.
 
Ja onko sulla tietoa tuosta kuinka paljon se ketju kestää paremmin tuolla pro-oilerilla? Se saa sitten aika paljon paremmin kestääkkin jotta kannattaa tuommoinen härpäke ostaa ja asentaa, itse vaihdan ketjun mielummin tiheämpään tahtiin ja käytän perinteistä rasvausta. Eipä tarvitse ihmetellä plussien ja miinuksien ja erilaisten säätöjen kanssa edes sateella!

Miten nopeasti uskot pro-oilerin tuovan takaisin sen hyödyn ettei tarvitse ketjuja vaihtaa niin usein? 5v? 10v?
Mietippä sitä  
tounge.gif
Noo, jos rupee sataan, niin kyl mä jaksan sen pari kertaa nappia painaa siit palikasta. Muutoin proileri saa hoitaa homman ihan itekseen. Ja eikä toikaan ole edes pakollista, kyl se ketju silti on koko ajan paremmassa rasvassa kuin niillä jotka rasvaa sitä kuhan ehtii ja jaksaa ja muistaa, vaikka ei satella sitä lisäsyöttöö pistäiskään.


Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v.

Ja sit jos viel lasketaan mukaan se ketju&rataspaketin vaatima tilaus/osto/vaihtotyö, niin....  
wink.gif
 
Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
biggrin.gif
Jeh. Ninjassa ei oo. Ja meni hermo heti ensimmäisellä kerralla tossa mopon etes-takas työntelyssä, joten proilerin ostopäätös oli hyvin nopee.
biggrin.gif
 
Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
biggrin.gif
Jeh. Ninjassa ei oo. Ja meni hermo heti ensimmäisellä kerralla tossa mopon etes-takas työntelyssä, joten proilerin ostopäätös oli hyvin nopee.  
biggrin.gif
Jepu jee...hermo se menee mones muuskin asias..mut että ketjujen rasvaamises... Sehän on taidetta...tunnetta..tykästymistä omaan mopoon..hoivaamista (ai niin sitä viettiä ei kai miehil oo
tounge.gif
)
Nooooh, tehään tästäkii mahtollisimman helppoo...

Kohta ei jaksa laittaa kypärää päähän, ei kaivaa mopoa hupun alta (ei oo tallia), ei irrotella vaijerilukkoa, ei pukee niitä vähiäkään kamoja (etelleen en aja sen "haarniskan" kanssa), käynnistellä sitä äänekästä mopoo aamu 7:ltä (mummelit alkaa viskoo mätiä kananmunia partsilta), odotella et se on lämmin- jottei sammu ekaan risteykseen jne jne...

Miksi siis yleensä nähdä koko vaiva??? Jos kaiken pitäis aina olla niin pirun helppoa--huoh...
withstupid.gif

Kotilokin on keksitty....Kyl on helppoo... mutta TYLSÄÄ... sillä liikutaan paikasta a paikkaa b ja thats it..
Kaikki "oheistoiminta" ton mopon kans on sitä "amerikkaa"...ja kun sen potan vetää palloonsa, ni johan on kun toinen ihminen...
Ehkä ymmärsin mopoilun tarkotuksen ehkä en...
 
Ei minuakaan ketjujen rasvaus häirinnyt kun edellisessä mopossa (Fazer) oli keskituki, mutta busassapa ei keskitukea ole enkä aio tämän takia laittaa. Ketjujen rasvaus alkoi kyllästyttää kun piti rasvata pätkä, taluttaa, rasvata pätkä, taluttaa....

Mä arvostan kaikkea tällaista pientä mukavuutta joka vähentää mun rutiineja. Nyt ei enää tarvi joka toisen tankkauksen jälkeen muistaa rasvata ketjut. Ei muutaku hanaa
062802moto_prv.gif
 
Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
 
Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
Kyllähän tuon ketjunvoitelijan ideana on vain se että sen ketjun rasvauksen ajan voi vain ajaa päivästä toiseen ja jättää ketjun voitelu laitteelle. Siinä kun syöttää pyörällä Saksan läpi niin eipä tarvitse kuin tehdä 5 minuutin tankkaus 38 asteen helteessä ja jatkaa matkaa... Bonuksena automaattisella ketjunvoitelijalla saa ketjuille lisää elinikää sekä puhtaat ketjut ja vanteet.
 
Back
Ylös