Projekti BMW K100RT

Jos joku väkisin haluaa viedä tuon KooSatkun talliinsa, niin nyt olisi hyvä aika tehdä "tarjous, josta ei voi kieltäytyä". Edessä nimittäin todennäköisesti ensi vuonna muutto ulkomaille, joten saattaisi lähteäkin. Ei tosin ihan nimellistä korvausta vastaan, kun ei ole pakko myydä.

Tai sitten säilön maalle ja käyn ihailemassa lomillakäydessä kerran vuoteen. Tämä vielä se todennäköisempi vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:
Ja jukolauta, joku rakentaa näistä hirveistä matkalaatikoista hienoja raasereita!

Ei ihan ehtiny vuotta kulua tästä kommentista. Lauantaina ostettu K100RS jottei tarvi sisällä alkaa vaimoa auttamaan kotihommissa tänäkään talvena.

Hetken selailun jälkeen löytyi tämä ketju ja samalla tajusin, että tämä on sama pyörä joka on peräkärryssä kotimatkalla uuteen kotiin Kokkolaan. Taitaa olla aika pitkälti aloittajan jäljiltä, tekemistä löytyy ja projekti jatkuu :orgmp:

Itse löin kaupat lukkoon K75 RT:stä, tarkoitus askarrella jotain Street Tracker henkistä. Aika näyttää, mitä siitä tulee.

Eli tuosta:
K75_1.jpg

Tuollainen?
31_01_2017_Foundry_MC_Spain_BMW_K75_street_Tracker_Custom_Moto_Pipeburn_01.jpg

Jos jostain löydät sopivan tuon esimerkkikuvan mukaisen penkin niin pistäpä vinkkiä. Moni penkki on vähän kapean oloinen edestä. Itse olen K100:sta rakentamassa jonnekin scrambler/GS-suuntaan...

Varmasti jatkuu, voisin tähän samaan ketjuun jatkaa jatkojalostuksesta, kumminkin aloittajan pyörä. Vai aloitanko kokonaan uuden topicin?
Jatka vaan tähän ketjuun,
Nähdään sitten muutaman vuoden kuluttua koko homman historia.

Ja ennen kaikkea lopputulos. :D

Jos jostain löydät sopivan tuon esimerkkikuvan mukaisen penkin niin pistäpä vinkkiä. Moni penkki on vähän kapean oloinen edestä. Itse olen K100:sta rakentamassa jonnekin scrambler/GS-suuntaan...

Brat penkki taitaa olla tuota tyyliä, mutta mitoistahan ei oikein tiedä varmaa muuten kuin kysymällä. Aika monessa Caferacer -nettikaupassa noita Brat-tyyppisiä penkkejä on. Jopa suoraan k75/K100 sopivia.

Omaan silmään perä jää vähän roikkumaan suhteessa tankin linjaan, jos vain laittaa jonkin suoran tarvikepenkin alkuperäisen tilalle. Tuolta saa valmiina setteinä saman tyyppisiä korotuksia, kuin on tuossa yllä linkittämässäni kuvassa. On myös tarjolla tuohon korotusrunkoon pikakiinnikkeellä tulevia penkkejä, mutta ei Brat-tyyppisiä. Tuosta kuvasta näkee ainakin hyvin mallin, millainen rungon korotuksesta kannattaa askarrella.

http://www.krad-werk.de/shop-krad-w...rahmen-short-bmw-k-75-und-k-100-modelle?c=145

Muualla maailmassa nuo vanhat K-mallit näyttävät olevan aika suosittuja rakentelukohteita. Kaipa hyvät R-mallien aihiot jo loppuivat, tai sitten porukat tykkäävät niistä muuten. Vielä pari vuotta sitten mobile.de sivuilla oli satoja K75:ia tarjolla, kahdella tonnilla sai tosi hyvän. Nyt ei ole enää kuin muutamia kymmeniä ja hintataso tuntuisi nousseen, lähes Suomen tasolle.

Noniin, nyt on jossain määrin ajatukset kasassa ja tiedossa mitä askartelemista pyörä vaatii. Bensapumpun hain, kun vanha oli mykkä ja kaasuvaijeri vaatii hieman herkistelyä.

Talven aikana olisi tarkoitus tuosta vanhasta penkistä muokata sopiva tai tehdä kokonaan uusi. USD -keulan hankkiminen ja sovittelu myös edessä. Kaikenlaista pientä.

Sen verran aikaisin sovin tästä kaupat, että äänenvaimennin lähti hyvissä ajoin tilaukseen ja saapuikin kotiovelle.

Pitää alkaa kirjoittelemaan koneella lisää, tuntuu olevan hieman hankalaa lisäillä kuvia puhelimesta tai sitten on käyttäjässä vika.. :D

Back