Projektiosio?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täältä ainakin kannatusta projekti-osiolle ja samalla sais olla jonkunlainen DIY:jippikaijee:
Ainaisten ylinopeus ym. kädenvääntöjen sijaan lukisin itse ainakin paljon mieluummin projektipäiväkirjoja tms.

Toi blogihomma nyt on jostain aivan mettästä. Se että jossain blogissa käy 10 aktiivista jäsentä vuosittain ei ole likimainkaan foorumeiden tasoa. Kaveritoimintana varmasti toimiva, mutta ei yleisesti.

Mites toi oma pyöräni osio, eikö sinne sopis?

Sopisi, mutta se on "Oma pyöräni" osio, ja jos nyt aletaan ihan ajattelemaan markkinointitasolla, niin hirveän läheltä ei tule ideaa: "Kirjoitanpa tuonne projektistani!". Alueen nimi pitää olla Projektit, Projektiosio, jotta se houkuttelee oikeat ihmiset sinne kirjoittamaan ja oikeat niitä lukemaan. :orgmp:

Ei voi olettaa, että vaikka olisikin ns. aiheelle varattu alue, että ihmiset sinne kirjoittavat. Jos se on "väärin" nimetty niin se aiheuttaa vain hämmennystä. Nimetkää "Oma pyöräni" osio vaikka "Projektit ja kertomukset omista pyöristä" niin luulisi vetävän vähän paremmin ?

"Projektit ja kertomukset omasta/omista pyöristä.

Kerro projektistasi täällä sekä esittele pyöräsi. Laita otsikoksi esim. pyöräsi merkki tai vaikka "V-maxiin hayabusan kone" "

Viimeksi muokattu:
Kannattaisin kyllä kans tuota Projektit osiota. Jää kyllä kertomukset ainakin omalta osalta hyvin vähäiseksi jos täytyy jotakin blogia ruveta pystyttämään. Onhan muillakin foorumeilla erillinen osio rakentelulle, niin miksei täälläkin. :thumbup:

Kannattaisin kyllä kans tuota Projektit osiota. Jää kyllä kertomukset ainakin omalta osalta hyvin vähäiseksi jos täytyy jotakin blogia ruveta pystyttämään. Onhan muillakin foorumeilla erillinen osio rakentelulle, niin miksei täälläkin. :thumbup:

+1

ellei sitten ylläpidon tarkoitus ole ohjata porukkaa niille muille foorumeille. itse siihen asti kirjoittelen projekteistani muualle kuin tänne. :boring:

Edelleen, tarjoan yhden osoitteen alle linkitystä projekteihinne, olivatpa ne sitten muilla foorumeilla, omissa blogeissaan tai kokonaan omilla kotisivuillanne. Eli teen kyllä tuonne oman blogini linkkisivulle niin pitkän linkkilistan kuin on tarpeen mutta tarvitsen joko yv:nä tai sähköpostina toimivan osoitteen, otsikon linkille ja halutessanne lyhyen kuvauksen.

Jännä että tämäkin ehdotus kohtaa valtaisaa vastustusta :D Jos ei kelpaa niin ei sitten, kunhan ajattelin säästää ihmisten vaivaa listaamalla aktiiviset projektit yhteen paikkaan :D

Hienoa, että yrität saada blogiisi liikennettä. :thumbup: Tälläisen systeemin pitää kuitenkin olla ns. "stand-alone" joten kaikki toiminnot jotka tarvitsevat ihmistä tai kanssakäymistä YV:llä jonkun toisen kanssa hidastavat vain toimintaa..

Hienoa, että yrität saada blogiisi liikennettä. :thumbup: Tälläisen systeemin pitää kuitenkin olla ns. "stand-alone" joten kaikki toiminnot jotka tarvitsevat ihmistä tai kanssakäymistä YV:llä jonkun toisen kanssa hidastavat vain toimintaa..

Eli, kuvittelet että jos tälle foorumille tulee osio nimeltä Projektit niin siitä osiosta löytyypi sitten kaikki mielenkiintoiset projektit? Tai ajattelit että joku kerää ihan omin pikku kätösin KAIKILTA foorumeilta sinun saatavillesi KAIKKI projektit?

Kyse ei ole tuon minun blogin liikenteestä, voin tarvittaessa tehdä vaikka kokonaan uuden sivuston tuolle linkkilistalle. Moinen linkkilista vain ei tule koskaan päivittymään ellei sinne kukaan omista projekteistaan kerro. Allekirjoittanut tekee töitä ja yrittää kasvattaa lasta ja jossain välissä pitäisi ehtiä harrastamaankin :D Riittää kun tätä foorumia seuraan aktiivisesti talvisin...

Jännä tämä nykyinen tietoyhteiskunta... "Ei MINUN tarvitse tehdä mitään, kyllä "JOKU" kaiken tiedon minulle tarjottimella tuo"

Eli, kuvittelet että jos tälle foorumille tulee osio nimeltä Projektit niin siitä osiosta löytyypi sitten kaikki mielenkiintoiset projektit? Tai ajattelit että joku kerää ihan omin pikku kätösin KAIKILTA foorumeilta sinun saatavillesi KAIKKI projektit?

Kyse ei ole tuon minun blogin liikenteestä, voin tarvittaessa tehdä vaikka kokonaan uuden sivuston tuolle linkkilistalle. Moinen linkkilista vain ei tule koskaan päivittymään ellei sinne kukaan omista projekteistaan kerro. Allekirjoittanut tekee töitä ja yrittää kasvattaa lasta ja jossain välissä pitäisi ehtiä harrastamaankin :D Riittää kun tätä foorumia seuraan aktiivisesti talvisin...

Jännä tämä nykyinen tietoyhteiskunta... "Ei MINUN tarvitse tehdä mitään, kyllä "JOKU" kaiken tiedon minulle tarjottimella tuo"

En ymmärrä miksi haluat tehdä tästä henkilökohtaista taistoa. Btw, juuri tuota boldattua kohtaa en hae. (btw, sinä haet)

Jos tältä foorumilta löytyisi osio "Projektit" niin eikös ne ihmiset sitten luonnollisesti kirjoittaisi niistä projekteistaan sinne osioon? Mikä tässä on niin vaikeaa / vaikeasti ymmärrettävää ?

Tsemppiä nyt vaan, tule alas ärrimurripuusta! :grin:

En ole tekemässä tästä henkilökohtaista taistoa enkä ole kiivennyt ärrimurripuun ylimmälle oksalle, hymyssä suin täällä kirjoittelen :grin: Se mitä haen takaa on se että vaikka .org onkin suurin ja kaunein niin KAIKKI eivät tänne projekteistaan kirjoita eivätkä halua kirjoittaa. En vastusta kynsin hampain projektiosion perustamista, olen vain tarjonnut auttavan käteni muidenkin foorumien projektien kasaamiseksi yhteen nippuun.

Ainoa mihin en ala on noiden projektien kaivaminen intterwebistä omin voimin jonka vuoksi otan vastaan noita yv:tä ja sähköposteja. Ja jos tänne moinen osio tulee, linkitän myös sen. Hyvin kuvitettuja projektikuvauksia on aina ilo seurata :thumbup:

En ole tekemässä tästä henkilökohtaista taistoa enkä ole kiivennyt ärrimurripuun ylimmälle oksalle, hymyssä suin täällä kirjoittelen :grin: Se mitä haen takaa on se että vaikka .org onkin suurin ja kaunein niin KAIKKI eivät tänne projekteistaan kirjoita eivätkä halua kirjoittaa. En vastusta kynsin hampain projektiosion perustamista, olen vain tarjonnut auttavan käteni muidenkin foorumien projektien kasaamiseksi yhteen nippuun.

Ainoa mihin en ala on noiden projektien kaivaminen intterwebistä omin voimin jonka vuoksi otan vastaan noita yv:tä ja sähköposteja. Ja jos tänne moinen osio tulee, linkitän myös sen. Hyvin kuvitettuja projektikuvauksia on aina ilo seurata :thumbup:

Voi jessus jäitä hattuun:D

Voi jessus jäitä hattuun:D

Tähän ketjuun kirjoittelu alkaa käydä jo viihteestä :grin:

1. Minähän en tämän foorumin alueista päätä
2. Tarjosin vain auttavan käteni tämän ja muiden foorumien projektien linkittämiseen yhteen paikkaan
3. Minulle kerrottiin että tämä on tosi huono idea ja .org! foorumin projektipalsta pelastaa kaikki
4. Kiitin ja kumarsin, tarjosin jopa vaihtoehtoa kerätä mielenkiintoiset projektit yhteen listaan jonnekkin muualle kuin oman blogini alle.
5. Ja nyt käsketään pistämään jäitä hattuun ja palelluttamaan pääparka :grin:

Keräilen silti, jos silmiin sattuu, linkkejä tuonne aiemmin mainittuun blogiin. Jos tuo lista pitkäksi venyy niin siirrän sen muualle. Unohtakaa yv:t ja sähköpostit ja että koskaan moisista mainitsin :grin:

Tähän ketjuun kirjoittelu alkaa käydä jo viihteestä :grin:

1. Minähän en tämän foorumin alueista päätä
2. Tarjosin vain auttavan käteni tämän ja muiden foorumien projektien linkittämiseen yhteen paikkaan
3. Minulle kerrottiin että tämä on tosi huono idea ja .org! foorumin projektipalsta pelastaa kaikki
4. Kiitin ja kumarsin, tarjosin jopa vaihtoehtoa kerätä mielenkiintoiset projektit yhteen listaan jonnekkin muualle kuin oman blogini alle.
5. Ja nyt käsketään pistämään jäitä hattuun ja palelluttamaan pääparka :grin:

Keräilen silti, jos silmiin sattuu, linkkejä tuonne aiemmin mainittuun blogiin. Jos tuo lista pitkäksi venyy niin siirrän sen muualle. Unohtakaa yv:t ja sähköpostit ja että koskaan moisista mainitsin :grin:

Hyvähän se on, että joku viitsii kerätä projektit yhteen paikkaan, mutta joillakin foorumeilla projekti-osiot näkyvät vain jäsenille.

Hyvähän se on, että joku viitsii kerätä projektit yhteen paikkaan, mutta joillakin foorumeilla projekti-osiot näkyvät vain jäsenille.

Eli ei kannata edes yrittää kerätä projekteja yhteen paikkaan... Miksi niitä sitten pitäisi yrittää kerätä tälle foorumillekkaan? :;):

Jospa menisit nukkumaan :)

Useamman foorumin, blogin ja sivuston yhteenkeruu on siis tähän mennessä saanut tuomiot "jäitä hattuun" ja ylläolevan "Jospa menisit nukkumaan"... :grin: Pitänee siis lopettaa tiedon jako... Uudenvuoden lupaus etukäteen... En enää koskaan enkä ikinä, aikuisten oikeasti, jaa blogissani tai missään muuallakaan tietoa joka voisi muita kiinnostaa :grin:

Haista nyt jo, tähän asti nauranut mies alkaa pikkuhiljaa lämmetä. Minä olen tarjonnut omaa aikaani ja vaivaani kootakseni noita projekteja yhteen paikkaan... Vastauksina alkaa tulla "jäitä hattuun" ja "jospa menisit nukkumaan". Sitä en tiedä miten .orgin modet uuteen osioon suhtautuu, mutta siltä varalta että tuo osio ei koskaan tule toteutumaan olen silti luonut jo linkkilistan. Listaan tulee myös MMAF:n ja Busanistien yms. projektit... Kunhan ne joku minulle ilmiantaa :thumbup:

Eli ei kannata edes yrittää kerätä projekteja yhteen paikkaan... Miksi niitä sitten pitäisi yrittää kerätä tälle foorumillekkaan? :;):

Ei siitä mitään haittaa ole ja tietääpähän mistä löytää tiettyjä projekteja jne. Niin ja tossa on vielä sekin, että jotkin foorumit estävät ulkopuolisilta servolle ladattujen kuvien katselun. Sitä tossa vaan yritin sanoa...

Useamman foorumin, blogin ja sivuston yhteenkeruu on siis tähän mennessä saanut tuomiot "jäitä hattuun" ja ylläolevan "Jospa menisit nukkumaan"... :grin: Pitänee siis lopettaa tiedon jako... Uudenvuoden lupaus etukäteen... En enää koskaan enkä ikinä, aikuisten oikeasti, jaa blogissani tai missään muuallakaan tietoa joka voisi muita kiinnostaa :grin:

Haista nyt jo, tähän asti nauranut mies alkaa pikkuhiljaa lämmetä. Minä olen tarjonnut omaa aikaani ja vaivaani kootakseni noita projekteja yhteen paikkaan... Vastauksina alkaa tulla "jäitä hattuun" ja "jospa menisit nukkumaan". Sitä en tiedä miten .orgin modet uuteen osioon suhtautuu, mutta siltä varalta että tuo osio ei koskaan tule toteutumaan olen silti luonut jo linkkilistan. Listaan tulee myös MMAF:n ja Busanistien yms. projektit... Kunhan ne joku minulle ilmiantaa :thumbup:

usko nyt jo ettei niitä projekteja jaksa kukaan sieltä sinun, tai kenenkään muunkaan, blogien takaa alkaa kaivelemaan. :kynttila:

jos tänne ei moista osiota saada, niin ei sitten :p

Ja tehdäänpä tässä sopimus, tyttäreni syntymäpäivään vuonna 2013 mennessä kertynyt tuotto tuosta blogista menee kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyteen... Kuluneelta vuodelta kasassa on jo 2€ :grin: 7.7.2013 haluaisin lahjoittaa minimissään tonnin sille taholle jonka ansiosta lapseni on ylipäätään elossa :polonen:

Juu, eli Hammurab voi ihan itse kerätä ne linkkilistansa. Tuossahan juuri totesit varmaan vahingossa, että "Laitan ne linkit sinne KUNHAN NE JOKU MINULLE ENSIN ILMIANTAA".

Tuossahan tuo sinun ideasi toiseksi suurin ongelma on, kukaan ei jaksa "ILMIANTAA" mitään sivuja mihinkään random-blogiin. Suurin ongelma ideassasi on, että kukaan ei ylipäätää tiedä/löydä sitä listaa.

Kun taas vertaan "minun ideaani": Meillä on valmis foorumi, jolla on jo valmiiksi paljon käyttäjiä. Luodaan sinne yksi nimetty osio lisää, joka näkyy kaikille ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muu foorumin osio. VEIKKAAN, _veikkaan_, että siellä foorumiosiossa olisi n+1 enemmän ihmisiä, projekteja, kommentointia, kuin sinun blogilinkkilistallasi. Projekteihin kommentointi olisi helppoa, ei tarvitsisi luoda uusia tunnuksia 10:lle eri blogi, kotisivu, tms linkkilistalle.

Tämän homman idea on nyt varmaan tullut ainakin asioista päättäville selväksi. Toivottavasti saadaan yhteinen, oma paikka, jonne voi jokainen sepustaa siitä omasta rutkustaan jotain tarinan tynkää, enkä jopa kuvineen!

Jeps.

Back