• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Projektiosio?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
+1 projektit-osiolle. Ei kait sitä nyt tartte perustella että minkätakia yhden foorumin kirjoittelualueen alta on helppo löytää jotain itseään kiinnostavaa tekstiä...?

...KAIKKI eivät tänne projekteistaan kirjoita eivätkä halua kirjoittaa...

Pointti tämäkin, itse lukeudun näihin henkilöihin. Vaikkakin .Org on sivustona varsin laaja ja täältä löytyy paljon asioista tietävää väkeä, valitettavasti täältä myös löytyy henkilöitä jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää moottoripyörien modaamista, ja tuovat sen hyvinkin vahvasti ilmi - "jos mun mielestä orkkis x-mopo on orkkiksena just eikä melkein paras, niin säkään et sitä saa muuttaa = olet pska jätkä!" Olen ollut huomaavinani että mentaliteetti tällä sivustolla on hyvinkin usein tällainen. Olen muutaman projektimopon kuvan tänne joskus laittanut, ja lukenut muiden mopoista ja palautteesta päätellen täällä on ruutujen takana enemmän väkeä jotka eivät halua moottoripyörien modaajia tälle sivustolle. Sen takia kirjoitan omat projektilöpinäni naapurifoorumille jossa ON projektit-osio ja jossa niitä luetaan ja kommentoidaan rakentavalla tavalla.

Ja mulla ei oo mitään ketään vastaan jos haluaa pitää moponsa täysin vakiona, sellainen mopoiluhan on aivan penteleen helppoa ja antoisaa, jos tekee mieli vaihtaa mopo toiseen niin onhan se vakiona helppo myydä eikä jää harmittamaan kalleiden osien tai pitkien työtuntien "hukkaan" heittäminen. :)

+1 projektit-osiolle. Ei kait sitä nyt tartte perustella että minkätakia yhden foorumin kirjoittelualueen alta on helppo löytää jotain itseään kiinnostavaa tekstiä...?

Pointti tämäkin, itse lukeudun näihin henkilöihin. Vaikkakin .Org on sivustona varsin laaja ja täältä löytyy paljon asioista tietävää väkeä, valitettavasti täältä myös löytyy henkilöitä jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää moottoripyörien modaamista, ja tuovat sen hyvinkin vahvasti ilmi - "jos mun mielestä orkkis x-mopo on orkkiksena just eikä melkein paras, niin säkään et sitä saa muuttaa = olet pska jätkä!" Olen ollut huomaavinani että mentaliteetti tällä sivustolla on hyvinkin usein tällainen. Olen muutaman projektimopon kuvan tänne joskus laittanut, ja lukenut muiden mopoista ja palautteesta päätellen täällä on ruutujen takana enemmän väkeä jotka eivät halua moottoripyörien modaajia tälle sivustolle. Sen takia kirjoitan omat projektilöpinäni naapurifoorumille jossa ON projektit-osio ja jossa niitä luetaan ja kommentoidaan rakentavalla tavalla.

Ja mulla ei oo mitään ketään vastaan jos haluaa pitää moponsa täysin vakiona, sellainen mopoiluhan on aivan penteleen helppoa ja antoisaa, jos tekee mieli vaihtaa mopo toiseen niin onhan se vakiona helppo myydä eikä jää harmittamaan kalleiden osien tai pitkien työtuntien "hukkaan" heittäminen. :)

Tuossa olet kyllä osittain oikeassa. Valitettavasti muutama äänekäs mätämuna on pilannut tältä foorumilta tuon rakentelugenrestä kirjoittelun lähes kokonaan. Mutta kai se joillekin on helpompi olla avoin kaikelle kun saa itse päättää, että mitä siihen avoimuuden piiriin kuuluu. Itse mielelläni näkisin täälläkin entistä monipuolisemmin jutustelua niin rakentelusta kuin stunttaamisesta ja muista uudemmista moottoripyöräilyn ilmiöistä. Toteutuko se sun hydraulivetosuunnitelma muuten koskaan? Funtsit sitä tossa pari kesää takaperin kun vaihdoin duken päikseen siihen k7 gixeriin ja yritit väkisin ostaa Vespan kaverin tallista.

...hydrauliveto...

...perkules se vespa kummittelee edelleen... :D

Mä oon yrittänytkin miettiä että mikä se sun niccis oli, eikös teillä ollut vastaava projekti mikroautoon? Siitä oisinkin halunnut kysellä sillä komponentit mitä mä löysin oli soveltumatttomia mopokäyttöön. Öhlins olisi voinut jeesaa mutta ne oos halunnut sadan moottoripyörän sarjan mihin ne ois sitten asennettu... ...toistaiseksi siihen pn menossa oliko nc31 hondan ykspuolinen swingi ducatin kisavanteella kuhan sen jossain vaiheessa jaksan/pääsen/viitsin ottaa työn alle, osat ois kyllä jo haalittuna, "vähän" vaan sovittamista ja osien koneistamista ja se ois siinä...

Talvi tulee ja porukka roplaa pyöriään, eikö vieläkään projektiosiota? :) Menee muuten pitkäksi talvi kun joka topic on pelkkää kiistelyä aiheista "ratapäivien pituudet" ja "työntö vai veto"? :D

Talvi tulee ja porukka roplaa pyöriään, eikö vieläkään projektiosiota? :) Menee muuten pitkäksi talvi kun joka topic on pelkkää kiistelyä aiheista "ratapäivien pituudet" ja "työntö vai veto"? :D

Kehotan tutustumaan myös Jatko-tarina II:een Paskanjauhannan puolella :p

Porukka on alkanut foorumille postailemaan noita projektikertomuksia ja niitä on kyllä mukava seurata. Häviävät vaan kuin pieru saharaan jos niihin ei tule aktiivisia päivityksiä. Esim tuon takia olisi mielestäni hyvä että niillä olisi oma alue.

Tähän vanhaan foorumiin ei varmaan tule enää muutoksia, mutta kun jossain vaiheessa siirrytään uuteen foorumisoftaan, niin sinne voisi kyllä mielestäni projektiosion lisätä.

Perusteltuja ajatuksia siitä miten tuo projektiosio olisi parhaiten toteutettu? Olisiko parempi normaalina osiona vai blogina vai jotenkin muuten?

Omana osiona niinkuin esim. MP-Talli, tai Varusteet tms. Parhaiten palvelisi jos se olisi kiinteä osa foorumia. Mitä tarkoitat blogilla?

Tää nyt ei välttämättä liity johonkin, mutta tosiaan jos osio olisikin jokin muu kuin perus keskusteluketju, niin sen sisältö saattaisi mahdollistaa jollaintapaa myös sivuston etusivun mielenkiintoistamisen, eli miten sen nyt ajattelis… Jos joku perustaa/päivittää projektia, niin se vois jollain tapaa olla nostettuna etusivulle. Tätä tietty vois laajentaa että samalla konseptilla olis vaikka ratapäivä "selostettuna" (jos niissä nyt mitään selostettavaa on), tai joku letka-ajo tai baarimiitti. Vois tuoda etusivulle sellaista aktiivisen porukan meininkiä esille. Tollasen toteutus varmaan vaatis tietty jonninverran omaa koodaamista ja sillai.

Blogi olisi enemmän kirjoittajansa omistama ympäristö kuin keskusteluketju ja siten varmaankin moderointi jäisi blogin perustajalle. Paino sisällön tuottamisessa on enemmän blogin aloittajalla kuin perus foorumitopikin aloittajalla. Blogikirjoituksilla on sivustouudistusten yhteydessä ehkä suurempi riski olla siirtymättä uudelle sivustolle/alustalle, keskusteluissa ei sitä vaaraa ole. En osaa sanoa antaako blogi tai joku muu muoto jotain konkreettista parempaa mitä tavallinen keskusteluketju projektiosiossa ei antaisi, siksi rupesin kyselemään. Sen tiedän että nykyiseen sivustoon ei mitään uusia kilkkeitä enää tule, uusia osiosta voi perustaa.

Blogi olisi enemmän kirjoittajansa omistama ympäristö kuin keskusteluketju ja siten varmaankin moderointi jäisi blogin perustajalle. Paino sisällön tuottamisessa on enemmän blogin aloittajalla kuin perus foorumitopikin aloittajalla. Blogikirjoituksilla on sivustouudistusten yhteydessä ehkä suurempi riski olla siirtymättä uudelle sivustolle/alustalle, keskusteluissa ei sitä vaaraa ole. En osaa sanoa antaako blogi tai joku muu muoto jotain konkreettista parempaa mitä tavallinen keskusteluketju projektiosiossa ei antaisi, siksi rupesin kyselemään. Sen tiedän että nykyiseen sivustoon ei mitään uusia kilkkeitä enää tule, uusia osiosta voi perustaa.

Jep, mitä tuossa tuomas sanoikin, niin ihan normaali foorumiosio jonka alle jokainen tekee oman projektitopikin, niinhän se toimii muuallakin :thumbup:

Back