• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Punainen maastokuvio?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgct
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mgct

New member
Mikähän se mahtaa olla tuonkin keksinnön funktio?

Kliks

Eikös maastokuvioinnin tarkoitus yleensä ole estää näkyvyyttä. Ainakin armeija-aikoina maastopuvun käyttöä ja naamiointia perustettiin tuolla syyllä. Tai sitten raadollisempi syy voi olla se että veri ei erotu kun vetää lipat. Tai jotain.

Metsästäjille on ainakin ihan samaa minkä väriset ne on kun mun tietääkseni ainakin suurin osa eläimistä eivät näe värejä ollenkaan vaan kaikki ovat niiden silmissä musta-valkoista. Ainakin joku on joskus näin kertonut mulle, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä??
confused_orig.gif
Mut ihmisiä vastaan sotiessa on sit ihan eri juttu tietysti

Eikös metästäjillä ole räikeet värit jo ihan turvallisuuden takia etteivät toisiaan vahingossa ampuile
wink.gif

Kysymys kuuluukin, että ovatko nämä housut a) armeijan taisteluhousut b) metsästäjän housut vaiko kenties c) trendikkäät (kauneus katsojan silmässä) ajohousut? Tässäpä kova pähkinä threadin aloittajalle pohdittavaksi.

OT: olen itse miettinyt, miksi kaupassa myydään sisäfilettä vaikka roskalihaa saa halvemmalla, osaako joku kertoa syyn?

Kyllähän tilanne on se että monille kuskeille on myös erittäin tärkeää se miltä näyttää. Ei "pelkästään" turvallisuus.

Kyllähän niitä punaisia sävyjä on joidenkin maiden armeijoiden maastopuvuista löytyy, kaikkialla kun ei ole pelkkää kuusimetsämaastoa... Tosin ei noin punaisena ja varsinkin yhdistettynä tuohon valkoiseen.... Ruskametsä jäätiköllä?
biggrin.gif

OT: Itse käytän ampumaradalla venäjän kaupunkikuvioituja maastohousuja (harmaa & sininen) , ovat mageemman näköset ku jotkut vanhat verkkarit.

Eikös maastokuvioinnin tarkoitus yleensä ole estää näkyvyyttä. Ainakin armeija-aikoina maastopuvun käyttöä ja naamiointia perustettiin tuolla syyllä. Tai sitten raadollisempi syy voi olla se että veri ei erotu kun vetää lipat. Tai jotain.
Punaisen värin ajovarusteissa ymmärrän, mutta mitä moottoripyöräilijä tekee maastokuviolla?
biggrin.gif

Joo, on itselläkin...harmaat.

Tuo punainen on siksi jos taistelutoveri haavoittuu, niin taistelijan motivaatio säilyy, kun ei verta näe.
Tästä syystä Ruotsin armeija on vaihtanut housunsa ruskeisiin....
-Sergei

Olenkin etsinyt tuollaisia housuja! Täytyy käydä viikonloppuna hakemassa!  
thumbs-up.gif

Mielestäni nuo ovat mageen väriset ja ainakin pitäisi kotilokuskien huomata tuollainen massasta erottuva väritys.

kaippa noilla saa pikkutytöiltä katseita ja varmaan muutakin. Tai tietty jos metsästää hirviä moottoripyörällä
kaboom.gif

Eikös monet halua asusteensa värityksen mukailevan pyöränsä väritystä? Punainen edelleen suosittu prätkän värinä.

Maastokuvio on nyt vaan yhdenlainen, ehkä tämänajan kuviointi. Onhan sitä olemassa raitaa, ruutua, jne jotka ei välttämättä iske nykypäivän urbaanille asfalttisoturille
biggrin.gif

Musta on hienoa, että kaikki motoristit _eivät_ pukeudu samalla tavalla. Eikös yhtenäinen pukeutuminen ollut tärkeetä joskus ala-asteella
033102bebe_1_prv.gif

Minusta ainakin pirun hienot housut, ja tuskin noita suomen armeijalle onkaan tarkoitettu? Plus, näkyy varmasti paremmin liikenteessä kun tavalliset maastohousut...
Tahtoo tuollaiset!
smile_org.gif

Back