• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä ei tahdo käynnistyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja deathlift
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aloin kokoamaan pyörää joskos puhdistus olisi auttanut, pieni probleema: imukotelon kiinnitysruuvien aukout eivät osu kohdalleen, kotelon pitäisi tulla 5mm eteenpäin. Mutta mielestäni kaasari on niin kiinni moottorissa ja imukoteli niin kiinni kaasarissa kuin mahdollista enkä oikeen keksi miten saisin sitä enää eteenpäin. Eivätko nuo kuvaan punaisella merkitsemäni ulokkeet ole jonkinlaiset stopparit joita edemmäs ei ole tarkoitus mitään työntää?
IMG_20160404_210337606.jpg

Onko ilmaboksiin menevät imusuppilot tullu vähän ulos kun olet vetäny boksin pois?

Kattos et se huohotinputki putsarikotelon pohjassa menee ok paikalleen eikä se nyt ahdista koppaa väärään asentoon.
Itte 97 malliin viime kesänä tein kaasari rempat synkkausta myöten käyntiinlähtö ja käynti tasani kummasti. Synkkaus auttaa paljon tyhjäkäyntiin.

Sain kotelon paikallaan ja koneen kasaan. Ei vaan perhana käynnisty, nyt kieltämättä kuulostaa erilaisesta käynnistettäessä, jotenkin "terveemmältä" saattaa tietenkin olla ihan omaa mielikuvitusta. Otin tulpat pikapikaa irti ja kyllä bensa on sylintereihin asti päässyt. Ehkäpä sitten vaihdan ne tulpat seuraavaksi vaikka kipinää iskevätkin.

Älä sit kauheesti hämmästy jos tulppien vaihtamisen jälkeen kone käynnistyy kun palmun alta...

Minähän en koneista mitään tiedä, mutta ongelmapaikan kohdentamiseksi itse käyttänyt tuollaisessa sitä, että tulpat irti ja muutama millilitra ruiskulla bensaa pyttyyn, tulpat kiinni ja startti. Se, että käykö hetken vai ei ollenkaan kertoo jo paljon....oma vanha kone aika usein itse asiassa jäi tuosta käymään...eli alkoi kaasari toimiin, kun sai jonkinlaisen alkupainesysäyksen... tai jotain....:blink:

Niin, sanoinhan, että minä mitään näistä ymmärrä. Toimii silti.

Joko starttispray-kikka on mainittu? Eli jos lähtee starttisprayllä käymään, niin on bensapuolen ongelma.

Niin ja olihan kaasarikoneen starttausmanöveeri tuttu, eli että ryyppy täysille, ei kosketakaan kaasuun, vaan startataan ryyppyä vasten ja annetaan käydä ryypyllä kunnes kone lämpiää sen verran että kierrokset nousee ja kaasulla saa "kutiteltua" koneeseen kierroksia.

Niin ja olihan kaasarikoneen starttausmanöveeri tuttu, eli että ryyppy täysille, ei kosketakaan kaasuun, vaan startataan ryyppyä vasten ja annetaan käydä ryypyllä kunnes kone lämpiää sen verran että kierrokset nousee ja kaasulla saa "kutiteltua" koneeseen kierroksia.

Juu kyllä on tuttu, noin olen aina käynnistellyt pyörän. Starttisprayta en ole ikinä testannut, tuota siis suihkutetaan ilmanottoaukkoon, ei tarvitse suodatinta ottaa pois?

Joko starttispray-kikka on mainittu? Eli jos lähtee starttisprayllä käymään, niin on bensapuolen ongelma.

Tuota olen aina mainostanut vianetsinnässä, jos hörähtää, niin sytkäpuoli on jollain tavalla mukana.
Siitä on sitten hyvä jatkaa seuraavaan mahdollisen vikakohteeseen.

Ei siis kannata hangatta akkua tyhjäksi ja starttia paskaksi, jos rätkä ei käynnisty.
Ehjä käynnistyy melko pikaisesti ja viallinen ei vaikka startin liittäs verkkovirtaan...

Kipinä siis tulee?

Kannattaa varmaan siltikin tarkastaa
"tappokytkin"
seisontatuen kytkin
virtalukko

En nyt ehtinyt etsimään, mutta muistaakseni näistä on täällä aikaisempiakin juttuja.

Minulla oli ER 5 vuosia sitten. Siinä oli joskus käynnistymisongelmia, jotka todennäköisesti johtuivat "tappokytkimen" huonosta kontaktista.

Kun tuota starttipilottia ei ole tullut hommattua olen käyttänyt tavallista BrakeCleaneriä imukanavaan suihkautettuna. Kone käy silläkin jos kipinäpuoli ja mekaaninen puoli OK.

Kokeile tyhjentää kaasarien kohokammiot. Kawassakin on varmaan ruuvit kammioiden alareunassa, joita avaamalla vähäsen pääsee vesibensa seos pois sieltä. Ja sitten vaan käyntiin!

Kokeile tyhjentää kaasarien kohokammiot. Kawassakin on varmaan ruuvit kammioiden alareunassa, joita avaamalla vähäsen pääsee vesibensa seos pois sieltä. Ja sitten vaan käyntiin!

Sellanen "neuvo" taas, et nyt on pakko kysyy:

Kannattaiskohan lukee koko topiikki, ennen ku alkaa neuvoo??? :smoking:

Kipinä siis tulee?

Kannattaa varmaan siltikin tarkastaa
"tappokytkin"
seisontatuen kytkin
virtalukko

En nyt ehtinyt etsimään, mutta muistaakseni näistä on täällä aikaisempiakin juttuja.

Minulla oli ER 5 vuosia sitten. Siinä oli joskus käynnistymisongelmia, jotka todennäköisesti johtuivat "tappokytkimen" huonosta kontaktista.

Juu kipinä tulee, otin tulpat poies ja maadoitin moottoria vasten ja painoin starttia, nätisti kipinöi.

komenna sitä , sillai päättäväisellä äänensävyllä, pikkaisen uhkaavan oloisena..:thumbup:

ja kun se alkaa taas tahtoa palkitset sitä ,vaikka tikkarilla tai uusilla jarrupaloilla:jpstyle:

kyllä se siitä alkaa taas tottelemaan :grin::grin:

Juu kipinä tulee, otin tulpat poies ja maadoitin moottoria vasten ja painoin starttia, nätisti kipinöi.

Joko vaihdoit tulpat?
Muutamaan vanhempaan pyörään törmännyt jossa keväällä vanha tulppa kipinöi hyvin sylinterin ulkopuolella mutta ei vaan lähtenyt käyntiin, Tulpien vaihdon jälkeen lähti kerrasta. Ja joka kevät sama juttu. Ne tulpat kannattaa vaihtaa uusiin JOKA kevät.

venttiilit jos kantaa, niin ei halua kylmänä käynnistyä. kuumana sitten pelaa kun välykset ilmestyy paikalle.

Back