• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä rekkaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSXman1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rekassa fillari...  perään lentsikalla.

Olen selvittämässä viiden ulkomaanajoja tekevän firman kanssa moot.pyörä rekkaan + ajokamat. Itse perillä vast.ottamassa.

Kuormaus jossain et.suomessa ja rekanajoreitin puitteissa.

Ilmoitan HETI TÄHÄN KOHTAAN kun asiassa speksejä tiedetään.

062802moto_prv.gif

Jos Englantii tarvii kuljetusta, niin ehkä tässä olisi yksi kuljettaja.
Muuttoexpress.fi
Toi mulle Gessun englannista Vaasaan ja hintaa tuli 470eur. Hinta oli kyllä viime syksynä, mutta todella sopivan tuntuinen kaveri.

"lepotuolipaikka" on finnlinesin tapauksessa sänkypaikka hytistä.
Ei muuten ole.Nykyisten italiaanoomistajien(Grimaldi Group) aikakaudella kyseinen uittoyhtiö ottaa populaa veneeseen niinpaljon,kun kansitilaa löytyy.Kaikille ei löydy edes lepotuolipaikkaa.Porukkaa makaa sesonkiaikana ympäri laivaa. Ennen(Suomalaisten omistuksessa) ei ollut kuin sänkypaikkoja.

Nimim. 70 edestakaista matkaa vuodessa Hki-Trve-Hki

Itse olen ajatellut, jos vaikka kesällä laittaisi mopon T-taksilla Espanjaa. Sitten ajaisi sieltä kotiin jotain mukavaa reittiä pitkin.  
idea3.gif

Tosin vielä muutama epäselvä asia, niinkuin voiko pitää milloin ja kuinka pitkän loman.  Sitten se reittikin auki. Vaan eiköhän asiat jossain vaiheessa selvinne.
Niin se t-Taksi http://www.t-taxi.com/services/

Sanovat menopaluun hinnaksi 600 €, joten varmaan sitten yhteensuuntaan halvempi.

Sanovat menopaluun hinnaksi 600 €, joten varmaan sitten yhteensuuntaan halvempi.
Tällainen vastaus tuli äsken T-taxi.comilta:
"Tuusulan terminaali-Fuengirola on 600 euroa per suunta, sisältää parin viikon varastoinnin sekä varusteet."
sivuillaan lukee:

"
Hinnat Espanja-Suomi-Espanja.

Kuljetukset terminaalista terminaaliin Suomi-Espanja-Suomi

.....

Moottoripyörät 600€
"

...onpa ainakin vähintään kovin moniselitteisesti ilmaistu, jos ja kun ei ´Espanja-Suomi-Espanja´ tarkoita kuitenkaan menopaluuta!

"Tuusulan terminaali-Fuengirola on 600 euroa per suunta, sisältää parin viikon varastoinnin sekä varusteet."
sivuillaan lukee:
"Hinnat Espanja-Suomi-Espanja.
Kuljetukset  terminaalista terminaaliin Suomi-Espanja-Suomi
..... Moottoripyörät 600€ "
...onpa ainakin vähintään kovin moniselitteisesti ilmaistu, jos ja kun ei ´Espanja-Suomi-Espanja´ tarkoita kuitenkaan menopaluuta! ."
Tähän varmaan itsekin sitten olen uponnut. No aina oppii uutta  
withstupid.gif

sivuillaan lukee:

"

.....

Moottoripyörät 600€
"

...onpa ainakin vähintään kovin moniselitteisesti ilmaistu, jos ja kun ei ´Espanja-Suomi-Espanja´ tarkoita kuitenkaan menopaluuta!

Ei kai kukaan ole niin tahvo että luulee saavansa mopottimen eessuntaas ko. välille hintaan 600e
crazy.gif

sivuillaan lukee:

"

.....

Moottoripyörät 600€
"

Ei kai kukaan ole niin tahvo että luulee saavansa mopottimen eessuntaas ko. välille hintaan 600e
crazy.gif
No minä olin kun maksoin menomatkan etelä Saksaan 150e....

sivuillaan lukee:

"

.....

Moottoripyörät 600€
"

crazy.gif
No pitäisin ihan kohtuullisen realistisena rahdata se sama peli laivalla USA:n tai Kanadan itärannikolle noin 600:lla erkillä... ja riippuen kenen kanssa asioi, se saattaisi silläkin reissulla kulkea ihan hyvin esim. ensin rekalla Hampuriin tai Rotterdamiin. Ja sieltä sitten vielä valtameren yli (ja EU:n ulkopuolelle, eli on vähän toisen kaliiperin paperisotakin silloin hoidettavana vs. rekkakuljetus Espanjaan).

Tiedän, ettei noita voi ihan suoraan verrata. Mutta kyllä se 300 yhdensuuntaiselle rekkakuljetukselle silti kuulostaa olevan lähempänä ns. ´oikeaa hintaa´, kuin 600. Rahtaus on suurimmalle osalle yksityisistä lähettäjistä niin tuntematon bisnes, että saattaa hyvin olla, että ottajia löytyy tuollakin hinnalla.

Ja muuten edelleen se on törkeää ilmoittaa nettisivuillaan, että kuljetus on Suomi-Espanja-Suomi, ja sitten se ei todellisuudessa kuitenkaan ole.

sivuillaan lukee:

"

.....

Moottoripyörät 600€
"

crazy.gif
No minä olin kun maksoin menomatkan etelä Saksaan 150e....
Ja minä, Anjalankoski-Madrid keväällä 2005 300€ ja paluu syksyllä 340€. Paluu oli vissiin siksi kalliimpi, kun kolhivat 40€ edestä menomatkalla pyörää.

Uudemaan Tavarataksi Korialta, ainakin silloin säännöllistä liikennöintiä Madridiin ja Malagaan.

Vuonna 1999 ois varmaan ollu alle 600€, eestaas  
wink.gif

loppupelissä kyse ei ole hinnasta vaan aikataulusta. Loka-marraskuussa keskijuuroopan säätkin voi olla mitä vain, joten pumpuliperseenä istun mieluummin koneessa ja kuittaan pyörän vastaanotetuksi perillä. On sitten kiva startata suoraan palmun alta baanalle. Vaikka onhan se juurikin sitä vääränlaista mp-matkailua
tounge.gif

2 prätkää oltais laittamassa Motologisticalla Milanoon, lastaus 12-13.7. jolloin mopot Milanossa luovutuksessa 20.7.

Ei kukaan muu olisi samaan aikaan lastaamassa? Hintaa saisi alemmaksi jos useampia mopoja samaan aikaan...tai ns. ryhmänä varaus ja maksu.

2 prätkää oltais laittamassa Motologisticalla Milanoon, lastaus 12-13.7. jolloin mopot Milanossa luovutuksessa 20.7.

Ei kukaan muu olisi samaan aikaan lastaamassa? Hintaa saisi alemmaksi jos useampia mopoja samaan aikaan...tai ns. ryhmänä varaus ja maksu.
Ei kiitos! Kerta riitti.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=123722
Mulla on sellanen kutina, että tunne saattaa olla molemminpuolinen...  
wink.gif

Ei kiitos! Kerta riitti.

Joo. Tunne on varmaan molemmin puolinen. Motologistiikan porukoiden mukaan asialla on toinenkin puoli joka on jäänyt kertomatta.

Ei kiitos! Kerta riitti.

Joo. Tunne on varmaan molemmin puolinen. Motologistiikan porukoiden mukaan asialla on toinenkin puoli joka on jäänyt kertomatta.
Heh. Kannattaa lukea tuon toisen viestiketjun eka viesti, missä asiaa käsitellään, siinähän itsekin totean, että tässä on sana sanaa vastaan. Tottakai heillä on oma näkemyksensä. Muutenhan korvattavaa olisi muutakin kuin vain kadonneet ajosaappaat ja pakoputken vekki.

pftroest.gif

Joo.Nostetaans tää topiikki ylös. Ketä muita on lähdössä Motomannisen kyydillä 28.6? Se on muuten viis päivää kun pyörä kuormataan auton kyytiin.
062802jumpie_prv.gif

Ensivuonna 2012 tämä rekka homma Motologistikalla pitää tehdä kun tänävuonna jäi väliin...ajankohta n. Juhannuksen jälkeen ja alennusta tulee sitä mukaan kuinka saadaan pyöriä kasaan. Halukkaita mukaanlähtijöitä voi ilmoittautua tähän tai mailiin. Takaisin ajamalla kukin oman maun mukaan joko yhdessä tai erikseen.

Varmaan voisi säästyä hilloa ihan huomattavasti, jos lähettäisi sanotaanko vähintään 3-4 pyörää (yhtenä lähetyksenä) ihan tavallisella rekkarahdilla vaikkapa Italiaan.

Toki siinä olisi vaivaa enemmän kuin noissa valmispaketeissa, kun mm.pakkaamisen ja paperisotapuolen joutuu hoitamaan itse.

Muttei ainakaan viimeksimainittu pitäisi EU:n sisällä olla mitään rakettitiedettä, ja jos on sopivan kokoinen kimppaporukka, jonka pyörät kulkee yhtenä lähetyksenä, niin varmaan niitä hommia pystyisi hieman jakamaan ryhmän kesken.

Back