Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkuperäiseen aiheeseen, pyörä Saksasta. Suurin hankaluus on siinä, että saa saksalaiset vastaamaan sähköpostiin, ihan noin aluksi. Itse tullut laitettua muutama kymmenen spostia, vastaus prosentti ehkä 5-10. Vaikeeta on.
No on ihan kotosuomessakin valtava määrä kielitaidottomia ihmisiä, jotka jättävät vastaamatta jos alkaa tulla kyselyitä ulkomailta. Tai sitten eivät muuten vaan vastaa ulkomaalaisille. Kaikki eivät todellakaan osaa vieraita kieliä, vaikka me osaisimmekin.
Itsellä on mielikuva...
Millä kielellä olet kyselyt laittanu?
Moni saksalainen myyjä, vastaa vain saksankielisiin kyselyihin.
Jou, Ihan kohteliaasti ja asiallisesti olen yrittänyt ostaa pyörää. Ilmoittanut kiinnostukseni ja jne. Ihan kaksikielisiä viestejä olen lähetellyt, saksa toimii huonommin mutta englannilla kyllä pärjään. Olen pyytänyt anteeksi huonoa saksaa/ englantia, mutta ei. Olen lähettänyt ehkä noin parikymmentä kyselyä viimeisen kuukauden parin aikana. Niihin on vastannut 2-3 kauppiasta ja näistäkin kun tekee jonkun ihan asiallisen jatkokysymyksen, siihen se loppuu.
Mulla taisi Porsche olla alle viikon Mobilessa kun sain yhteydenoton Saksasta. Kielimuurista huolimatta kahden viikon päästä saattelin saksalaisen auton kanssa lautalle. Kaupanteko sujui kyllä kaiken kaikkiaan sellaisella täsmällisyydellä, että annoin vielä vähän alennustaNoista germaaneista on jonkin verran kokemusta, yhden kanssa jo 9,5 vuotta naimisissakin. Kotimarkkina niin iso, että ei ne jaksa nähdä vaivaa jos yhtään on sellanen tunne että renkaanpotkiskelua menossa. Se on niin paljo helpompaa myydä sille joka puhuu omaa kieltä ja osaa kuviot.
Toisekseen, noi sakutkin on saaneet niitä meillä tuttuja Nettimoton ostajia englanniksi...