Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rahat myyjät tilille ja pyörä kotiin. Ne ei miinalle vuoden takuuta myöntäisi. Jos rahdinkin olet saanut järkättyä niin se on siinä. Kuka hoitaa rahtauksen?

Kähäriltä kyselin.
Yksi juttu tuli mieleen, eli mahtaako myyjäliikkeen kiinnostus hoitaa asiaa riittää siihen asti että pyörä on saatu (asianmukaisesti pakattuna?) kuorma-auton kyytiin vai nakkaako ne pärrän pihalle odottelemaan siihen asti että sen siitä joku vie![]()
...mutta jotain mulla nyt tässä varmaan unohtuu. Mitähän se voisi olla?
Paljonko vero ko. laitteelle? Varmaan satasissa(?) ja maahantuontikatsastus, luokkaa 150€ ?
Onko kuin uusi laite, onko tyyppihyväksytty ympäri eurooppaa? Jos ei yleistä tyyppihyväksyntää tarvitset erillisen tyyppihyväksyntä todistuksen/dokumentin, ne oli ainakin aikoinaan jotain satasia. Mutta jos tarpeeksi uusi laite, niin ei ongelma.
No, jos olet varma, että juuri tuon yksilön aiot ostaa, niin silloinhan voit hakea siirtoluvan etukäteen, ja liimata tarrakilven pyörän perään ja ajella kotiin. Valmistenumero ja liikennevakuutus vaaditaan. Ei sitä suomen lupalappua kukaan tajua kuitenkaan siellä matkan varrella.Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.
Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.
Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.
Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.
Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.
Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä??
Liikenteen turvallisuusviraston selvityksen mukaan siirtoluvat on tarkoitettu ainoastaan kansalli-
seen käyttöön. Ainoa väliaikainen rekisteröinti on vientirekisteröinti. Liikenteen turvallisuusviras-
ton menettely ja ohjeet perustuvat ajoneuvolain ja ajoneuvon rekisteröinnistä annetun asetuksen,
myöhemmin rekisteröintiasetus, säännöksiin. Niiden perusteella siirtolupien myöntäminen ulko-
maille ei ole mahdollista. Poikkeuksen tästä muodostavat siirtolupien käyttömahdollisuus muissa
Pohjoismaissa, mikä perustuu Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välille tehtyyn sopimukseen
ajokortin ja ajoneuvon rekisteröinnin keskinäisestä hyväksymisestä.
Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.
Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.
Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.
Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.
Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.
Ja Saksan kielitaito on minullakin luokkaa "Ein bier bitte!"Ja Saksan kielitaito on minullakin luokkaa "Ein bier bitte!"
Samaa luokkaa kun minulla, ranskaa osaan yhden tuopin verran enemmän. "Döö biör, silvu plee", ja duunikaveri oli ihmeissään meitin ekalla Ranskan reissulla, kyseli, että olenko opiskellut ranskaa mitenkin paljon, kun het tuotiin kaksi stobea pöytään ;-)
Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.