hasselhoff
New member
Heipä hei! Uusi foorumilainen ei haun avulla löytänyt aiheesta keskustelua, joten kokeillaanpa alotella itse.
Kauhutarinoita pyörän varastamisista eteläisessä ja keskisessä euroopassa kuulleena, mietin että miten pyörä kannattasi reissun päällä lukita, ettei yöunet häiriinny.
Aiemmin en ole aiheesta stressiä ottanut, ja joka aamu pyörä on löytynyt sieltä paikasta jonne sen illalla olen jättänyt. Turvallisen oloinen paikka ja tanko lukkoon.
Toki varkaudelta suojautuminen aloitetaan jo siitä että mihin se pyörä yöksi jätetään yksikseen yöpymään, mutta lisäksi olen miettinyt vaihtoehtoja ketjulukko, U-lukko ja jarrulevylukko. Jarrulevylukko ei estä pyörän kantamista pakun kyytiin eikä tuo ketjulukkokaan järeämpää käsittelyä siedä. U-lukkoa olen itse miettinyt että se tarjoaa parhaan suojan mikäli rosmo silmänsä mopetiin iskee. Päättäväistä ja hommansa osaavaa rosvoa ei tietysti nuo lukot paljon hidasta, mutta sulkee pois suuren joukon amatööriharrastelija rosmoja.
Pyöränä tosiaan tällähetkellä tuommonen matkapyöräilijöiden suosima melko tuore 750 kikseri, suht kevyt keikkasta kyytiin ja kuljetus kapasiteeltilaan melko nuuka härveli ylimääräisen esim. järeän kaarilukon kuljettamiseen.
Miten muut olette tuon lukituksen hoitaneet? Ei pelkästään tämmösillä pienillä ratamopoilla reissaavat vaan myös muut. Onko se turhan päivästä ison maailman pelkoa kantaa mahtavaa lukkoarsenaalia mukana?
Kauhutarinoita pyörän varastamisista eteläisessä ja keskisessä euroopassa kuulleena, mietin että miten pyörä kannattasi reissun päällä lukita, ettei yöunet häiriinny.
Aiemmin en ole aiheesta stressiä ottanut, ja joka aamu pyörä on löytynyt sieltä paikasta jonne sen illalla olen jättänyt. Turvallisen oloinen paikka ja tanko lukkoon.
Toki varkaudelta suojautuminen aloitetaan jo siitä että mihin se pyörä yöksi jätetään yksikseen yöpymään, mutta lisäksi olen miettinyt vaihtoehtoja ketjulukko, U-lukko ja jarrulevylukko. Jarrulevylukko ei estä pyörän kantamista pakun kyytiin eikä tuo ketjulukkokaan järeämpää käsittelyä siedä. U-lukkoa olen itse miettinyt että se tarjoaa parhaan suojan mikäli rosmo silmänsä mopetiin iskee. Päättäväistä ja hommansa osaavaa rosvoa ei tietysti nuo lukot paljon hidasta, mutta sulkee pois suuren joukon amatööriharrastelija rosmoja.
Pyöränä tosiaan tällähetkellä tuommonen matkapyöräilijöiden suosima melko tuore 750 kikseri, suht kevyt keikkasta kyytiin ja kuljetus kapasiteeltilaan melko nuuka härveli ylimääräisen esim. järeän kaarilukon kuljettamiseen.
Miten muut olette tuon lukituksen hoitaneet? Ei pelkästään tämmösillä pienillä ratamopoilla reissaavat vaan myös muut. Onko se turhan päivästä ison maailman pelkoa kantaa mahtavaa lukkoarsenaalia mukana?