Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pese millä peset, mutta kuivaa paineilmalla.Eli vinkkejä pyörän pesuun kaivataan.
Mikä olisi hyvää pesuainetta, kun ei meinaa nuo omat litkut oikeen auttaa?
Kuinka usein pyöränne pesette jne...
Mitä paikkoja varotte pestessänne, esim. kytkimiä, pakoputkeen suihkuttamista yms...
Kiitoksia jo etukäteen![]()
Kerros vielä missä tuota displexiä kaupataan?Yksi hyvin toimiva aine on Displex, mutta muutkin toki toimivat. Displexillä olen omissa testeissä saanut parasta jälkeä (vertailukohtana mm. hammastahna ja Novuksen tökötit).
Toimiskohan katteissa?Niin, ja menneen viikonlopun löytö oli Quixx Repair System -naarmunpoistoaine hieman vaikeampia tapauksia varten. Sillä lähti tankin maalipinnasta pari ikävän näköistä naarmua ja hankaantumaa. Naarmut muuttuivat maalin väriseksi, joten niitä ei ilman tarkempaa syynäämistä enää erota. Suuremman naarmun tapauksessa oli ilmeisesti hiekanhyvä ollut kintun ja tankin välissä ja raapinut maalipintaa. Laatikossa on pari tuubia, hionta-aine ja viimeistelytahna, kiillotusliina sekä vesihiontapaperia pahimpia naarmuja varten. Löytyi All Rightista, hintaa 13 e.
Ei kait se vaha lähde siitä heti pesussa pois??Itse olen käyttänyt Carclaken pesusieniä jotka maksaa euron ja joissa on pesuaine itsessään. Aluksi kastelee pyörän reilusti vesiletkulla ja sitten pesu tankki-katteet ja vikana likaisimmat vanteet swingi jne jne... Lopuksi letkulla huuhtelu ja pyörä käyntiin jotta kosteus haihtuu pois.
Vaha päälle ja se on siinä.
Ainoa paikka mistä olen löytänyt on Helsingin keskustan Stockmannin kello-osaston tiski katutasossa. Kokeilkaa toki muitakin aineita vertailumielessä, esim. All Rightin hyllyssä oli jos minkälaista ainetta samaan tarkoitukseen.Kerros vielä missä tuota displexiä kaupataan?
Paketin mukaan tökötti käy kaikille maalatuille pinnoille. Eli jos siellä on sitä alkuperäistä maalia naarmun alla, niin tuo aine todennäköisesti toimii. Ei se aine sitä skraadua tietenkään pakkeloi tasaiseksi ja uudelleenmaalaa, mutta jos alkuperäisen värin saa esiin, niin ne naarmut feidaantuu aika kivasti vaikka maalista olisikin lähtenyt ainetta.Toimiskohan katteissa?
Pitäs saada naarmut peittoon, kun tuli kaatuiltua
no eihän sitä pesuria tarvitse niihin arkoihin paikkoihin suoraan sojottaa. puuta samalla koputtaen voin sanoa, ettei ikinä ole ollut mitään ongelmia esim. laakereiden tai ketjun o-renkaiden kanssa.Ei mielellään painepesuria, koska laakerit ja muutpaikat saavat tarpeettomasti vettä.