• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän pesu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bousta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on semmonen helppo peruskaava ton pyörän pesemisen suhteen... Jos ajan,niin sen jälkeen pesen. Eli vaikka joka s..tanan päivä ja vaikka kaks kertaa ! Kyllä pysyy pyörä hyvännäköisenä eikä tartte hinkata ihan homona. Kuumaa vettä ja muutama tippa pesuainetta.
buttrock.gif

Ei mielellään painepesuria, koska laakerit ja muutpaikat saavat tarpeettomasti vettä.
no eihän sitä pesuria tarvitse niihin arkoihin paikkoihin suoraan sojottaa. puuta samalla koputtaen voin sanoa, ettei ikinä ole ollut mitään ongelmia esim. laakereiden tai ketjun o-renkaiden kanssa.

mutta samapa tuo mulle, kukin pesköön tavallaan  
thumbs-up.gif
Mä oon irroittanut mm 1.5v vanhasta pyörästä takajalkatapit, joiden kiinnityspultin ympärillä oleva pusla oli ulkopuolelta eli vaimennuskumin ja puslan välistä aivan umpiruosteessa. Sinne ei saa vettä kuin valtavalla paineella. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin, mutta samaa vaivaa löytyi jarrusatuloiden liukutapeista. Minä olin ehtinyt ajaa sillä vajaan kaksi kuukautta. Nykyinen pyörä oksensi viime syksynä etupyörän stefojen huulet stefojen ja akseliholkkien välistä. Akseli rutikuiva. Pyörä oli ehtinyt olla mulla vasta kuukauden.
Pyörä on täynnä Painevedelle arkoja paikkoja autoon tai räsymattoon verrattuna, joiden pesemiseen painepesuri on aivan oivallinen väline. Meillä on kerholla painepesuri, mutta sen paineet on säädetty melko pienelle ja silläkin suihkuttelen aika kaukaa. Jos toimis vaikka satulalukko, bensatankin lukko, kahvat, iskarin puslat, ohjauslaakerit, vaihdepolkimen stefa takahaarukan puslat yms. yms .yms vähän kauemmin.

Onko teillä semmosta ongelmaa, että meinaa vesi mennä takapenkin alle "säilytyslokeroon"
Mulla ainakin vesi meinaa mennä sinne helposti, kai sitä pitäis kokeilla hillitä itsensä pesu hommassa.

Mä oon taas jo unohtanut, että missäs olis sellanen pesupalvelupaikka, niin että joku muu pesee sen, mä juon kahvia ja odottelen?

Ruokaöljyllä lähtee takahaarukka puhtaaksi. Tosin öljyn joutuu pesemään lopuksi pois ellei halua pölyhuurrettua pintaa...

smile_org.gif
Joku jo tossa mainitsikin sen "KUIVAPESUAINEEN" joka on kuin onkin aivan LOISTAVA aine. DWG-Finland sitä myy ja tilasinkin just sitä lisää. Toimii siis näin: Mukana tulevaan painepulloon pumpataan painetta(ei siis kallis spray), suihkutetaan esim tankki, pyyhitään puhtaalla pehmeällä kankaalla puhtaaksi ja lopuks toisella puhtaalla kankaalla kiillotetaan ja VOT, pinnassa on vaha ja upea kiilto. Yksinkertaista ja helppoa, sekä mahdollisuus pestä lähes missä tahansa.
bowdown.gif
Museoautoharrastajat esim. käyttävät moista ainetta. Eikäs oo pahan hintastakaan. SUOSITTELEN
talktohand.gif

smile_org.gif
Joku jo tossa mainitsikin sen "KUIVAPESUAINEEN" joka on kuin onkin aivan LOISTAVA aine. DWG-Finland sitä myy ja tilasinkin just sitä lisää. Toimii siis näin: Mukana tulevaan painepulloon pumpataan painetta(ei siis kallis spray), suihkutetaan esim tankki, pyyhitään puhtaalla pehmeällä kankaalla puhtaaksi ja lopuks toisella puhtaalla kankaalla kiillotetaan ja VOT, pinnassa on vaha ja upea kiilto. Yksinkertaista ja helppoa, sekä mahdollisuus pestä lähes missä tahansa.
bowdown.gif
Museoautoharrastajat esim. käyttävät moista ainetta. Eikäs oo pahan hintastakaan. SUOSITTELEN
talktohand.gif
Ymmärsinkö nyt aivan oikein:
-pyörässä on paskaa
-paskan päälle ruiskitaan taikatahmaa
-paskaista tahmaa hierotaan pinnassa maksimaalisen naarmuvaikutuksen aikaansaamiseksi

confused_orig.gif

Kuulostaa, että tuolla pelillä maalipinta on yhdessä kaudessa entinen. Ei kai se nyt noin voi mennä sentään?

Kunnon vaahtopesu aitojouhisella harjalla ja kuivaus aitosäämiskällä. Tiukat paskat voi pestä pois Autoglymin Motorcycle Cleanerilla (nimikin kertoo käyttötarkoituksen). Vahakuorrutus aloitetaan saman valmistajan punaetikettisellä Super Resin Polishilla ja lopuks päälle vielä samaisen lafkan Extra Gloss Protection. Kiiltää ja kestää ja 2 kertaa ajokaudessa käsittely riittää. Ja eiku kovaa
062802moto_prv.gif

smile_org.gif
bowdown.gif
talktohand.gif
Ymmärsinkö nyt aivan oikein:
-pyörässä on paskaa
-paskan päälle ruiskitaan taikatahmaa
-paskaista tahmaa hierotaan pinnassa maksimaalisen naarmuvaikutuksen aikaansaamiseksi

confused_orig.gif

Kuulostaa, että tuolla pelillä maalipinta on yhdessä kaudessa entinen. Ei kai se nyt noin voi mennä sentään?
ymmärsit aivan oikein mutta se "paska" ei ihme kyllä pyöri
maalipinnassa vaan jää kaikki siihen rättiin,olen myös kuullut että
porukat jotka käyttää hinoja vehkeitään "näyttelyissä" ym tilaisuuksissa käyttävät juuri ko:ainetta, joten käsitääkseni se ei vaurioita noita pintoja, kuten mainitsin "pesin" oman pyörän
pelkästään tuolla aineella oli meinaan todella paskainen ja
puhdasta tuli,etenkin kromiosat tuli niin kiiltäviksi kuin olisi käytetty
jotain autosoolia ,kokeilkaa niin yllätytte en aio jatkuvast pestä
ko:aineella mutta kun esim.on kiire saada pyörä juhlakuntoon niin
on mainio aune siihen.

Back