• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän vahaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Timos

New member
Olisko kellään jotain vinkkiä millä saisi vanhat katteet vielä loistamaan. Jokin venevaha tai jokin muu ??
thumbs-up.gif

Autoglym Super Resin Polish (punanen etiketti) pohjille ja sitten seuraavan pesun jälkeen tai seuraavana päivänä Autoglym Extra Gloss Protection (kultainen etiketti)... Noilla mä olen autoa ja pyörää vahaillut...

No joo, tarvii kokeilla Glymiä joskos alkais hohtamaan vanhakin...
omg.gif
Halle...

Ja jos kasiisi saat joko Prestan, Mequiarsin tai P21S:n tuotteita, niin niilla paasee parempaan lopputulokseen vahemmalla tyolla.

Ja jos kasiisi saat joko Prestan, Mequiarsin tai P21S:n tuotteita, niin niilla paasee parempaan lopputulokseen vahemmalla tyolla.
Noh, pyörän vahattavat pinnat ovat kuitenkin niin pieniä, että ei siinä kauheeta duunia joudu autoglymin tuotteilla tekemään... Auton vahaamisessa jo joutuu vähän hikoilemaan, hampaat irvessä se auton vahauskin menee 2x vuodessa...

Autoglym Super Resin Polish (punanen etiketti) pohjille ja sitten seuraavan pesun jälkeen tai seuraavana päivänä Autoglym Extra Gloss Protection (kultainen etiketti)... Noilla mä olen autoa ja pyörää vahaillut...
jep ainoat kunnon wermeet... ja se kultainen Glymi kannattaa jättää siihen pintaan kuivumaan ainakin 16 tunniksi..... nyt tankki ja katteet ollu sen peitossa 4kk.... kewäällä kevyt rätitys ja voilá .......................

Mä olen aina tullut toimeen Bilteman vahoilla. Kerran ajattelin ostaa Autoglymin vahan, mutta siinä hintalapussa oli varmaan painovirhe ;)

Korrec Classic II pohjalle ja välipesuissa Korrec Teflon vahaa (vanhaa varastoa tallessa). Tuo Classic II on oikea Carnauba vaha ja antaa todella pitkän keston ja kauniin maalipinnan. Yleisesti ottaen kaikki Carnauba vahat on hyviä pohjalle ja sitten pikavahauksen voi tehdä noilla nestemäisillä tuotteilla. AutoGlymin kullassa on vain yksi vika, se paljastaa kaikki heikkoudet maalipinnasta
wink.gif

Kyllahan glymin punainen on loistoaine, mutta ei se vanhalle ja hapettuneelle maalipinnalle mitaan ihmeita tee, siihen tarvitaan jareampaa kamaa. Joita on paljon tarjolla, aiemmin jo ketjussa mainituilla merkeilla.

Kultaista taas on turha pistaa jos edellisen vahauskerran jalkeen ajaa ja sitten pesee, alla tulee olla taysin virheeton pinta. En lahtis ehka ns. normaalipidolla olleeseen yli vuoden vanhaan vehkeeseen laittamaan lainkaan ilman perusteellisia (ja niin etta tietaa mita tekee!) pohjatoita.

Ja kultaisen paranemisaika (jee, suomea) on pitka, viilealla ja kostealla kelilla esim. vuorokausi ei ole paljoakaan, ja jos toisia kerroksia ajattelee, niin viela ainakin vuorokausi puffauksen jalkeen valia, tulee muuten opaalisia samentumia valiin (nakyvissa vain kaltaiselleni perfektinistille, mutta silti)

Mikä on oikea perusteellinen pohjatyö? Ja miten tuo buffaus tehdään ettei VARMASTI pilaa mitään? Olen ajatellut kokeilla poistaa ne valoa vasten näkyvät mikronaarmut, mutta kun on aika hyvä pinta (korjaus ei välttämätöntä vaan hienostelua) niin ei uskalla kokeilla. Eli vähän kuin harjapesusta jää auton pintaan eli ei välttämättä vaadi mitään hiovaa hankausta.

Back