• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän valinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mulleteer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hähähä, ei vittu, toi kalju äijä on just sen näköjen ja olonen ett "Vittu mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sä nysväät sen mun jopon säätöjen kans. Mä maksan, sä säädät, mä ajan, ok np?"  
biggrin.gif

Hähähä, ei vittu, toi kalju äijä on just sen näköjen ja olonen ett "Vittu mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sä nysväät sen mun jopon säätöjen kans. Mä maksan, sä säädät, mä ajan, ok np?"  
biggrin.gif
part two edelliseen; Täskin on ihan helmi "sanoma" - tällä  kertaa neuvotaan vähän älykkäämmän näköistä kaljua äijää (apinaa).. /z

e1: Davella on 05:10 jälkeen minuutin verran muutakin sanottavaa kuskille kuin kliksuttelu (johtusko siitä et sehän näyttää ihan kuin se jopa kuuntelis häntä hitaamman kuskin neuvoja?)

^ olishan se hienoa jos ratapäivänä(kin (siis et joku niistä kovista äijistä osais kertoa mitä pitää tehdä et pääsee kovaa, mut lienee turha toivo jos nekin on keskimäärin samalla tasolla kuin nämä kaverukset tässä? (eipäs yleistetä, on sielä ukkoa jolla on ulosanti kunnossa))) pääsis tälle tasolle käsittelemään asioita ajamisen lisäksi, tiedä sitten miten sekaisin sitä olis mutta silti..  
idea3.gif
<- jotenkin taas valkeni ja kulminoitu taas se miksi ne jotka ei mieti menee kovempaa kuin ne jotka (vaan) miettii..  
tounge.gif

Tämä koko keskustelu jousituksesta alkoi kun valittelin eturenkaan lipsumista avauksessa. Yksi merkittävä tekijä siinä on varmastikin ollut tämä perän liian suuri painuma, mutta myös katupysty ajoasento ja riittämätön lämmittely ovat yhtä isossa roolissa.

Näyttää siltä että saan tuon peräpainuman parilla lisäkliksulla edes auttavasti tontilleen ja voin jatkaa muiden perusasioiden parissa huolehtimatta liikoja. Ajotaito kun ei mene päähän mitään ruuvia säätämällä vaan harjoittelemalla ja kokeneempia kuuntelemalla.
cool.gif

Sitten kun vauhti kasvaa, painonsiirto onnistuu luontevasti, ajoasento pysyy kasassa ja katse seuraa varmasti rataa voin palata alustaan ja muuhun edistyneempään säätämiseen.  
idea3.gif

Tämä koko keskustelu jousituksesta alkoi kun valittelin eturenkaan lipsumista avauksessa.

Sitten kun vauhti kasvaa, painonsiirto onnistuu luontevasti, ajoasento pysyy kasassa ja katse seuraa varmasti rataa voin palata alustaan ja muuhun edistyneempään säätämiseen.  
idea3.gif

Suosittelisin että siirrä ensin painoo eteen, sen jälkeen tsekkaat painaumat uusiks, ja vasta sit lisäät vauhtii. Muutoin toi lipsumisongelma vaan kasvaa.

Epilogi.

Tänään olin apparalla Ajotaito III koulutuksessa. jossa ajaminen alkoi valjeta uudella tavalla. Selvä viesti tuli että painonsiirtoa tarvitaan vauhdillani, joten sitä on harjoiteltava. Pelkän ylävartalon siirtely ei riitä enää pitämään kallistuksia kurissa.

Jousitustakin saatiin vähän parempaan suuntaan kokeneempien avulla ja mitään lipsumista ei enää tapahtunut kun ajoasentokin oli oikeansuuntainen. Tai no yksi pikku lipsahdus mutta omaa tyhmyyttä kun en malttanut lämmitellä kunnolla.

Back