• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pyörän valinta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JmasterJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JmasterJ

New member
mikä pyörä soveltuis parhaiten 190cm pitkälle ja olisi muutenki hyvä ajettava. honda cbr 900 , suzuki gxr-1000 vai yamaha R1 vuosimallia 2004 paitsi et hondaa ei taida saada ko 03 6000-7000e hintaan.

Aikuisten oikeasti noin pitkälle kaverille sopii parhaiten joku matkaenduro,mutta tästä asiasta on turha käydä keskustelua,koska pian
joku liki 2 metrinen vastaa saavansa täydellisen ajoasennon gsx-r 600:lla.

Hohoo 190 senttiä + kilokyykky = fysioterapiaa luvassa.

Komppaan edellistä eli hommaa joku miehekäs matkaenduro ja unohda ranteiden lukottajat.

Ja jos ei millään onnistu, niin Suzukin GSXRää on kehuttu tilavaksi ohjaamoltaan.

Muutenkin ei se pelkkä kuskin pituus vielä mitään kerro. Toisella vain on suhteessa enemmän jalkoja ja lyhyempi selkä kuin toisella, samassa kokonaispituudessa. Kuitenkin mopon ajoasennon suhteen tuolla senttienkin erolla on jo huisi merkitys. Samaten käsien pituus, elopaino ja kropan muoto mihin se paino on keskittynyt vaikuttaa - ja vielä ei puhuttu kunkin omista tottumuksista tahi makuasioista yhtään mitään. Eli se sama vanha, yleispätevä keino: Sinä sitä pyörää olet sinulle valitsemassa. Eikun nyt kylmätyypeille ja kelien salliessa koeajoille mars! Se on se ainoa, oikeasti toimiva keino löytää SE pyörä itsellesi - ja silti vähintään 2-3 ekaa valintaa menee varmasti mönkään
biggrin.gif

Voihan v.... taas näitä vastauksia.Kaveri haluu kilokyykyn ja het aletaan susirumia metsäkoneita tarjoomaan
idea3.gif

Miten olisi iso Suzukin Bandit?

Näyttää pidemmällä kaverilla ainakin sopivalta ja tolla rahalla saa jo hyvän. Malleja löytyy katteilla tai ilman ja katteettomallakin ajelee pidempää reissua helposti. Luotettava ja sopivan suorituskykyinen.

juuri näin ei oikein passaa silmään matkapyörät. pitää käydä kokeilee jos mahtuis, jos ei mahu nii sit katella jotain toista mutta ainaki nyt vaihtoehto numero 1

Eipä tuohon voi kukaan muu vastata kuin sinä itse, kokeilemaan vaan. Näin talvi aikaan joutuu tyytymään "kylmä"tyyppeihin. Mutta saaha siinäkin jo pienen tuntuman tiloista. Keväämmällä sitten vaan koe ajoille.

biggrin.gif
tää on aina paha...
biggrin.gif

eiköhän noista vaihtoehdoista kaikki oo perushyviä ajettavia,
siitähän se on kiinni että mihin 190cm mahtuu ja mikä TUNTUU parhaalta.

ja siihen on jonkun muun mahdotonta vastata, ainakaan niin ettei siitä tarvis kinata...

itte en cbrrän päällä viihdy,mutta esim ktm ratatykin päällä oli tosi viihtyisää ja tilavaa...

jos nyt välttämättä kilokyykyn tahdot,niin KOKEILEMALLA saat varmasti itsellesi sopivan pyörän
062802jumpie_prv.gif

2-metrinen ilmoittautuu. Roketilla mennään ja isoista enskoista on myös haaveiltu, lähinnä KTM Adventure 990R ja tietty Bemmin 1200GS. Matka/kyykkypyöristä mihin voisi vielä luulotella mahtuvansa saattaisi olla Yamahan FJR tai Kawasaki ZZR 1400. Yhdellä 190-senttisellä tutulla kaverilla oli Honda CBR XX ja siitä oli tykännyt kovasti.

Mulla on pituutta 190 cm ja pyöränä R1-03. Rykkösissä ainakin se hyvä puoli, että tankin muodot on sellaiset että pitkätkin jalat mahtuu kyytiin. Monet kyykyt tuli hylättyä jo kylmätyypeillä kun ei jalat mahtunut tankin muotojen sisään.

Jos tuntuu, että polvet ns. suussa niin säädettävät jalkatapit auttaa asiassa. Ja tosiaan aika huvittavaa kun porukka on heti tarjoamassa metsäkoneita kun kaveri kysyy kilokyykystä, jatkakaa taatulla .org laadulla
thumbs-up.gif

Eipä tuohon voi kukaan muu vastata kuin sinä itse, kokeilemaan vaan. Näin talvi aikaan joutuu tyytymään "kylmä"tyyppeihin. Mutta saaha siinäkin jo pienen tuntuman tiloista. Keväämmällä sitten vaan koe ajoille.
Joo, tunnin parikin kun istuu satulassa leuka tankkia vasten siinä liikkeen lattialla, niin kyllä sen jo tuntee, sopiiko itselle.

tässä kenties oikea vastaus, kokeilee itse ja katsoo mille tuntuu.

itse ajelin aikoinaan jonkinlaisella kyykyllä eli kawan gpx750r:llä jonkun vuoden, kokeilin myös kerran yamahan fzr 1000:sta joka taisi olla vielä kyykympi? mutta jo tuolla kawan mopolla tälläinen 190cm sai aika usein kramppeja.
jalkoja sai oikoa ajon aikana usein + kaupunkiajo ei oikein maistunut pidempään kun paino oli käsien päällä.
maantieajossa eri juttu kun ilmavirta tuli kroppaan ja jeesasi sen suhteen.

ihan miten itse haluat, nykyiseen fjr:n verrattuna, mitä muistan
smile_org.gif
, ero on kuin yöllä ja päivällä, jalat mahtuu hyvin istuma-asento suhtkoht mukava.
tosin pidemmät reissut uupuu vielä tämän nykyisen mopon kanssa.

Huomenna pääsee testaan r1 mutta se on vm 06
04-06 sopii hyvin sun hintahaarukkaan.Tän setin pyörät on jo aivan erillaisia ajaa,kuin -03 ja vanhemmat laitteet.Tosin 00-03 pyörät ovat mielestäni hiukan "tilavampia",mutta ketteryydeltään ja muultakin ajettavuudeltaan -04 ja uudemmat on paljon parempia. 185/97 mahtuu hienosti 05 R1:n kyytiin,eikä 500-700 km päivässä oo pahakaan nakki
062802moto_prv.gif

Back