• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörien hinnat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppa82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin just Kawan z750s -05 aj.10tkm
maksoi 6000e en pitäny pahana hintaa.Tampereella RM.HEINO myy samanlaista -06 aj.20tkm 7900e ja tuskin tiputtavat 2000e

confused_orig.gif
Kalliita on mopotit

Sen verran tästä, että...: Jos "tyytyy" ns. ylivuotiseen, eikä välttämättä halua sitä aivan uusinta mallia, niin halvemmalla pääsee. Ylivuotisiin saa (IMHO) aivan kohtuullisia vaihtotarjouksia; ainakin minä olen saanut. Ekaa mopoa lukuunottamatta kaikki (3kpl) ovat olleet ylivuotisia ja hinta on ollut tonneja halvempi, jos vertaa siihen ihan uusimpaan malliin. Eroa saattaa olla pelkässä maalauksessa ja kuitenkin allensa saa ihka uuden mopottimen takuineen päivineen.
thumbs-up.gif

Nythän eletään niin sanotussa kuplassa jossa käytetyistä myös kauppias antaa vaihdossa julmetusti rahaa, saadakseen myytyä uusia.

no sithän täytyy ny heti vaihtaa pyörää! muuten oisin ootellu syksyyn... 2006 rekisteröidystä kawa z750s:stä kauppias tarjos 7000
Tuohan on sika hyvin. Minä jos olisin vaihtamassa niin todellakin vaihtaisin. 06 saa liikkeestä 7000-8000 € sullehan on tarjottu myynti hintaa
wink.gif

Ostin just Kawan z750s -05 aj.10tkm
maksoi 6000e en pitäny pahana hintaa.Tampereella RM.HEINO myy samanlaista -06 aj.20tkm 7900e ja tuskin tiputtavat 2000e
No ovat jo nettiin tiputtaneet 7500 € joten kyllä se sieltä 7000 lähtee jonkinlaisen takuun kanssa + reippaita alennuksia ostettaviin kamoihin. Kaikki on ehdottomasti suhteellista.

Tosin enpä voi sanoa että olet liikaa maksanut liikeiden hintoihin verrattuna.

Nythän eletään niin sanotussa kuplassa jossa käytetyistä myös kauppias antaa vaihdossa julmetusti rahaa, saadakseen myytyä uusia.

no sithän täytyy ny heti vaihtaa pyörää! muuten oisin ootellu syksyyn... 2006 rekisteröidystä kawa z750s:stä kauppias tarjos 7000
Tuohan on sika hyvin. Minä jos olisin vaihtamassa niin todellakin vaihtaisin. 06 saa liikkeestä 7000-8000 € sullehan on tarjottu myynti hintaa  
wink.gif
Se mitä omastaan saa vaihdossa ei tietenkään ole koko totuus. Itse kyselin uusista hintaa vaihdokin kanssa ja selvästi näkyy kuinka toinen liike antaa vaihdokista enemmän, mutta uudesta vähemmän alennusta. Kun taas toinen liike antaa todella huonosti vaihdokista, mutta antaa uudesta enemmän alennusta. Se mitä jää sinne viivan alle ratkaisee. Tietysti joku liike huokuttelee asiakkaat sinne, kun antavat todella hyvän hinnan vaihdokista, joka olikin vasta puolet totuudesta.
Itse olisin saanut uuden bladen halvimmalla liikkeestä joka tarjosi huonointa vaihtohintaa vanhalleni.

wink.gif
Se mitä omastaan saa vaihdossa ei tietenkään ole koko totuus. Itse kyselin uusista hintaa vaihdokin kanssa ja selvästi näkyy kuinka toinen liike antaa vaihdokista enemmän, mutta uudesta vähemmän alennusta. Kun taas toinen liike antaa todella huonosti vaihdokista, mutta antaa uudesta enemmän alennusta. Se mitä jää sinne viivan alle ratkaisee. Tietysti joku liike huokuttelee asiakkaat sinne, kun antavat todella hyvän hinnan vaihdokista, joka olikin vasta puolet totuudesta.
Itse olisin saanut uuden bladen halvimmalla liikkeestä joka tarjosi huonointa vaihtohintaa vanhalleni.
Totta tämäkin. Tosin omalla kohdalla sen pyörän liikkeen ulos myynti hinta on osunut aika usein hyvin lähelle toisiaan ja suurempi heitto on ollut vaihdokissa.

Miettikääs mitä noi vanhemmat on maksanut uutena ja mitä ne maksaa nyt?

2003
Kawasaki ZX-6R 16490€
Honda CBR600RR 17900€
Yamaha R6 17990€

Suzuki GSXR1000 24000€  
omg.gif

Suzuki Hayabusa 22780€  
omg.gif

2005
Honda CBR1000RR 20900€
Kawasaki ZX-10R 20480€
Suzuki GSXR1000 20900€
Yamaha R1 19990€

Kawasaki ZX-6R 14980€
Honda CBR600RR 14990€
Yamaha R6 14990€
Suzuki GSXR600 14590€

Suzuki Hayabusa 17990€

Hinnat otettu Bike lehdistä.

Jos arvon lasku on samanlaista niin missä hinnoissa 2008 mallit on 3-5 vuoden päästä...

Älä ihmettele hintoja, etsi sopiva pyörä, olet taasen hiukan köyhempi, mutta omistat pyörän ja olet onnellinen. Kalliita ne on aina ostajan silmissä, myyjän silmissä menee halvalla.

Ei tässä harrastuksessa kannata rahaa liikaa mittailla.

(Kyseessä oli mielipide, jolla ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä saatikka aiheuttaa pahennusta)

Hirveitä on tosiaan pyynnöt. Kaverille oon tässä yrittäny katella jotain isoa nakua, vanhemman puoleista, mutta todella kummallisia pyyntejä on.

Honda CB1000 -94 5500 € (ajettu vain 42 tkm), -04 CB1300 saa liikkeistäkin 10 k€:lla.
XJR 1200 -95 6000 €, pienillä kilsoilla tosin mutta silti.
Melkein sama mitä mallia kattoo niin on 12-14 vuotta vanhoissa hirveet pyynnit uusiin vastaaviin verraten. Ei taida oikeasti olla kukaan myymässä näin talven aikaan.

Möin Zephyr 1100:en vm - 95, hyvän pyörän 3600eur, ei kait ollut kallis.
Siitä 94:sta Hondasta vois maksaa samaa luokkaa.

Paljonkohan kannattaisi maksaa gsxr600 k1,alle 30tkm ajettu ? näyttää nettimotossa olevan 6-8ke välissä. Olen myös ajatellut italiasta uitettua ostaa taxfreenä, kellään kokemusta ?

Tähän voisi joku tokaista: "aja millä ajat, mutta jäännösarvo on se mikä naurattaa"
sport05.gif

Joo kannatta ehdottomasti odottaa ja odottaa kyl sen pärrän hinta joskus laskee. Veivaa fillaria jos ahdistaa.
biggrin.gif

Back