Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siellä sun täällä (loistoilmaisu!Tähän asti on riittänyt yksi maksu pysäköintiruutua kohden, täällä asiasta ollaan samaa mieltä.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä kuinka helposti polkupyörät kaatuvat pienessä tuulenvireessä jos ovat omalla sivuseisontatuellaan ja kun kaatuvat niin varmasti kaatuu sitten mp:n päälle (normaalia tuuria).Itselle on tullut tavaksi säilyttää busaa periaattella "missä on polkupyöriä, sopii moottoripyöräkin" - eli pyörätelineen päähän vaan nojailemaan. (sakkoa odotellessa...)
Minulla on ollut käsitys, että mopoihin sovelletaan samoja pysäköintisääntöjä kuin polkupyöriinkin. Vastaavasti moottoripyöriin sovelletaan autojen kanssa samoja sääntöjä.Turun kauppahallin sisäpihalla olen nähnyt useamman kerran tämän tapahtuman: Liisa tulee lappuvihkosensa kanssa ja kirjottaa laput niin mopoille kuin moottoripyörillekin, jotka ovat kauppahallin seinän vieressä. mutta diagonaalisesti "jalkakäytävän" puolella. Ne kaksipyöräiset, kuutioihin katsomatta, jotka on pysäköity seinän lähelle ja seinän suuntaisesti jäävät ilman lappua...Laitetaanpa asiaan liittyen yksi pointti lisää : mopoja ja moposkoottereitahan näkee usein "pysäköityinä" jalkakäytäville ja fillarien säilytyspaikoille kauppojen seinustoille. En ole koskaan nähnyt (täällä erittäin aktiivisen) pysäköinninvalvonnan "sakottavan" niitä. Voisiko moottoripyörän pysäköidä samalla tavoin ?
Minun mielestäni mopojen ja mp:en pysäköinnissä on samat säännöt. Mutta jos kerran väärin pysäköityjä mopoja ei sakoteta niin ei kai sitten moottoripyöriäkään.
Kommentteja ?
Kerran eräs nahkapää harrikansa selästä kommentoi Liisalle asiasta ja vastaus oli: "työnnä se seinään kiinni ensi kerralla".
En nyt väitä, että tämä olisi virallinen linja, mutta olen nähnyt tämän tosiaan useamman kerran ja eri liisojen ja pirkkojen toimesta...
Ja kiekkoon palatakseni, ei sitä kiekkoa tosiaan tarvitse, mutta aikarajaa pitää noudattaa. Tämän jo voinkin väittää olevan virallinen linja joka cityssä, paitsi Salossa![]()
Minulla on ollut käsitys, että mopoihin sovelletaan samoja pysäköintisääntöjä kuin polkupyöriinkin. Vastaavasti moottoripyöriin sovelletaan autojen kanssa samoja sääntöjä.Turun kauppahallin sisäpihalla olen nähnyt useamman kerran tämän tapahtuman: Liisa tulee lappuvihkosensa kanssa ja kirjottaa laput niin mopoille kuin moottoripyörillekin, jotka ovat kauppahallin seinän vieressä. mutta diagonaalisesti "jalkakäytävän" puolella. Ne kaksipyöräiset, kuutioihin katsomatta, jotka on pysäköity seinän lähelle ja seinän suuntaisesti jäävät ilman lappua...Laitetaanpa asiaan liittyen yksi pointti lisää : mopoja ja moposkoottereitahan näkee usein "pysäköityinä" jalkakäytäville ja fillarien säilytyspaikoille kauppojen seinustoille. En ole koskaan nähnyt (täällä erittäin aktiivisen) pysäköinninvalvonnan "sakottavan" niitä. Voisiko moottoripyörän pysäköidä samalla tavoin ?
Minun mielestäni mopojen ja mp:en pysäköinnissä on samat säännöt. Mutta jos kerran väärin pysäköityjä mopoja ei sakoteta niin ei kai sitten moottoripyöriäkään.
Kommentteja ?
Kerran eräs nahkapää harrikansa selästä kommentoi Liisalle asiasta ja vastaus oli: "työnnä se seinään kiinni ensi kerralla".
En nyt väitä, että tämä olisi virallinen linja, mutta olen nähnyt tämän tosiaan useamman kerran ja eri liisojen ja pirkkojen toimesta...
Ja kiekkoon palatakseni, ei sitä kiekkoa tosiaan tarvitse, mutta aikarajaa pitää noudattaa. Tämän jo voinkin väittää olevan virallinen linja joka cityssä, paitsi Salossa![]()
Jos joku tuntee asian paremmin, voisiko informeerata....
![]()
![]()
![]()
sanoi:Minulla on ollut käsitys, että mopoihin sovelletaan samoja pysäköintisääntöjä kuin polkupyöriinkin. Vastaavasti moottoripyöriin sovelletaan autojen kanssa samoja sääntöjä.
Jos joku tuntee asian paremmin, voisiko informeerata....
Kuulostaa järkevältä. Itsekin olen laittanut pyöräparkin jatkoksi silloin kun siinä on reilusti tilaa eikä ole muiden tiellä. Toistaiseksi ei ole tullut sakkoja. Saksanmaalla tuli oikein todistettua ettei parkkipirkko edes vilkaissut jalkakäytävällä olleen pyörämme suuntaan kun jakeli autoille sakkoja. Mutta se on tietysti siellä se.Tieliikennelaissa (pykälät 26-28) asia kerrottu. Tässä tarkennus koskien mm. mopoja ja fillareita :
Polkupyörän ja mopon saa pysäyttää ja pysäköidä jalkakäytävälle ja pyörätielle. Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle ja pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten, milloin läheisyydessä ei ole käytettävissä muuta pysäyttämiseen sopivaa paikkaa ja pysäyttämiseen on pakottavia syitä. Pysäytetty ajoneuvo ei kuitenkaan saa kohtuuttomasti haitata jalkakäytävällä ja pyörätiellä kulkemista. Kuljettajan on tällöin pysyteltävä ajoneuvonsa läheisyydessä ja tarvittaessa siirrettävä ajoneuvo paikkaan, jossa se ei häiritse muuta liikennettä.