R 1200 gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tosiaan niin että gessussa tulee vaihdeloota-kardaani-peräremppa eteen jo alle sadantonnin?
Olen ollut siinä käsityksessä että noilla ajettaisiin parisataatuhatta ennenkuin paikkojen avaamista tarvitsee edes miettiä. Tosin kyllä yhden motoristikolleegan kanssa mietittiin että tunnemmeko ketään gs-kuskia, jolla ei olisi ollut noita murheita. Ei tullut mieleen, mutta otantahan on pieni.
 
Onko tosiaan niin että gessussa tulee vaihdeloota-kardaani-peräremppa eteen jo alle sadantonnin?
Olen ollut siinä käsityksessä että noilla ajettaisiin parisataatuhatta ennenkuin paikkojen avaamista tarvitsee edes miettiä. Tosin kyllä yhden motoristikolleegan kanssa mietittiin että tunnemmeko ketään gs-kuskia, jolla ei olisi ollut noita murheita. Ei tullut mieleen, mutta otantahan on pieni.

Itellä reilu 70tkm mittarissa, samahan se oli tuossa videolla, 60tkm kohdalla alkanut ääntään ja 200tkm kohdalla sitten teki tuon huollon, ei liene ihan akuutti homma hoitaa pois alta..
 
joutuu vissiin akkukauppaan lähtemään. pc535 alkaa vissiin antautumaan, kun 12.1 näytti latausta. ajettu viimeksi kolme päivää sitten ja lataa sen 14 ja jotain muistaakseni, kun tuolloin mittasin. ajon jälkeen oli 12.7 tms. lähti kuitenkin käyntiin, niin töihin pääsi.

reilu 7 vuotta sitten asennettu. ei mikään kestä. :D
 
Mitäs lubea on porukka käyttänyt staburags NBU 30 tilalla ? On siis tuo rasva jolla kardaanin nivelen kumit voidellaan.

Sairaan kallista toi staburags ..
 
uusi osysseu pc535 paikoillaan. vanha akku näytti ajon jälkeen 12.98, uusi akku tehtaan jäljiltä 12.78. hyvin on virta pysynyt uudessa vaikka ladattu milloin lie.

joskus jvb:n asennusohjeita tutkinut ja niiden mukaan pitää leikata ripoja akusta jne irti, että menee paikoilleen, kyllä omassa menee ilman silpomisiakin. ja vanhakin tuli ulos kohtuudella, kun tekniikka löytyi.
 
Tuli vaihdettua 1150 ADV vesigessuun. Minä tykkään, matkustaja ei (edellisessä pyörässä viihtyi hyvin). Usein meillä ei ole kahta päällä, mutta kun on, toivoisin sen olevan mukavaa hänellekin.

Onko porukalla vinkkejä miten matkustajan paikan saisi viihtyisämmäksi? Kuulemma tuuli ottaa tuossa pyörässä kovasti kiinni, tuntuu että tippuu kyydistä eikä käsille ole oikein mitään paikkaa mistä pitää kiinni.

Nämä toimenpiteet on jo tehty:

* Takalaukku pehmusteineen on tilauksessa, se antanee selkänojaa
* Tuulilasi on mallia erittäin korkea

Olen harkinnut itselleni korkeampaa penkkiä, koska polvikulma tuntuu vähän tiukalta - olisiko ADV-mallisesta penkistä hyötyä matkustajalle, kuvien perusteella tuo paikka näyttäisi olevan hieman matalammalla kuin mitä kaksiosaisessa penkissä?
 
tuulilasissa on se, että mitä korkeampi sitä isompi alipaine sen taakse tulee. vaikka se toimisi kuskille, niin sen ilman pitää sulkeutua ja monesti osuu silloin matkustajaa päähän.

jos kuski ottaa vähän enemmän tuulesta niin matkustaja pääsee helpommalla. plexissä saisi olla korkeussäätö, koska ne muutokset jotka tuohon vaikuttaa on melko pieniä.

eroa voi olla myös siinä paljonko kuskin ja matkustajan välissä on tyhjää eri pyörissä.
 
itselle 2010 gessussa giwi airflow toimii parhaiten, ne yksikerroksiset eivät ohjaa oikein ja jos ohjaavatkin niin se aiheuttaa turbulenssia liikaa.

säätömahdollisuus myös plussaa. esim lämpimällä säällä voi laskea ja kylmällä nostaa. tuolla vanhalla mallilla kyllä muistaakseni joku sanoi, että kiwi airflow ei toimisi matkustajan kanssa hyvin, mutta yksin toimii.
 
Vesi-Gessussa kuskille toimii hyvin V-Stream pleksi + MRAn säädettävä lippa. Tuon lipan kanssa myös Wunderlich Marathon on toimiva ja on vähän leveämpi kui V-Stream. Wunderlichin sivupleksit katteeseen auttavat myös. GSAn sivupleksit ei suoraan käy kun katteet ovat eri malliset.
 
tämän kesän ylimääräisenä huoltona vaihdoin 2010 gs ään virtalukon pohjan. noin 100euroa marmorilta. muutamamana aamuna ei virta tullut heti ja silloin kannattaa vaihtaa ekasta oireesta, koska voi pätkäistä virrat esim ohitustilanteessa. Virtalukon pohja on helppo irrottaa ja vaihtaa se moduuli vaan. jonka sisällä pieni mikrokytkin.

kaikki jarrupalat vaihdoin sintteripaloihin. ja herkistelin etumännät ja putsailin. selvästi ylemmät männät liikkui edessä paremmin ja alemman jumitti vähän. laitoin väliin palikat ylemmille, jotta alempia sai ulommas ja putsattua.

uuden palat kun vaihtaa niin kannattaa tarkistaa ettei säiliössä mene neste täyteen, voi jumittaa jarrut lämmetessä.

moottoriöljy ja ilmanputsari tuli vaihdettua kesällä. ehkä peräöljyt vaihdan vielä jossain välissä.

muuten on ollut bensaa tankkiin ja ajoa.
 
Pitkästä aikaa käynnistin gessun -06 ja näyttöön syttyi keltainen kolmio ja teksti LAMPR! 100m.n jälkeen valo sammui.
Onkohan ollu/on mikä puute pyörässä?
 
Tarkistapa, että takavalo ja jarruvalo toimii. Virheilmoitus viittaisi siihen, että polttimo palanut. Jos virheilmoitus sammui, niin olisiko polttimon kanta vähän hapettunut, mutta tärinästä alkoi sitten toimia?
 
Tarkistapa, että takavalo ja jarruvalo toimii. Virheilmoitus viittaisi siihen, että polttimo palanut. Jos virheilmoitus sammui, niin olisiko polttimon kanta vähän hapettunut, mutta tärinästä alkoi sitten toimia?

Katoin kyllä hätäsesti että valot olisivat palaneet tosin vain parkit ja lyhyet. En ole kyllä kertakaan lamppuja vaihtanut yli 8 vuoden aikana:D
 
LAMPR! on takavalovika (Rear) ja LAMPF! etuvalovika (front). Jos vikailmoitus sammui hetken ajon jälkeen, niin veikkaan kyllä huonoa kontaktia takavalon kantaan.

Lyhyen ajovalopolttimon ruukasin itse vaihtaa varmuuden vuoksi vuosittain. Kerran vaihdoin sitä yhden aikaan syyspimeässä yössä käsikopelolla katulampun valossa. Polttimoa pitävä sanka irtosi, joten loppumatka oli ajettava pelkillä pitkillä, ei sitä ollut mitään mahdollisuutta saada pimeässä käsikopelolla kiinni.
 
Katoin kyllä hätäsesti että valot olisivat palaneet tosin vain parkit ja lyhyet. En ole kyllä kertakaan lamppuja vaihtanut yli 8 vuoden aikana:D

Perävalon osalta noissa saattaa olla lisäksi jippo että jarruvaloa aletaan käyttämään alemmalla jännitteellä perävalona, jos perävalolamppu on palanut tjsp. Eli silmämääräinen tarkistus tuottaa väärän tuloksen. Eli tarkista tämä ainakin manuaalista...
 
onko tuossa 06-mallissa jo ledit takana, omassa 09 on ainakin ledit. ei uskalla edes ajatella uuden hintaa kun joskus alkuperäinen leviääpi. :D
 
Back
Ylös