veppi
MotOrg ry
Kontrollipiirit jää tuolla metodilla vaihtamatta![]()
Siis, että tuo ohje ei pidä paikkaansa? Onhan siellä ne kolme ilmaruuvia servoyksikän päällä jotka kaikki "ilmataan"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kontrollipiirit jää tuolla metodilla vaihtamatta![]()
Siis, että tuo ohje ei pidä paikkaansa? Mistäs ne imetään?
Eikö GS-911 kertonut näistä koodeja enempää?
Joku siellä on selkeästi sekoittanut viestinvaihtoa...
Tuo 481F84 on tuntematon.
481F8A: Tyre pressure sensor, front
481F8B : Tyre pressure sensor, rear
481F9A: Front tyre pressure sensor reception interference
481F9B : Rear tyre pressure sensor reception interference
1250 jarruihin saattaapi tulla recallia. Ameriikan poijat on saanut jarrusatulat vuotamaan pyörän paikallaan ollessa..
Bike Team lupaili lisätietoa lähiaikoina.
Tuosta lisää: http://www.advpulse.com/adv-news/recall-underway-on-2019-2020-r1250gs-r1250gsa-other-models/
Hieno design...ei liene kauhean yleinen vika, mutta sitten kun iskee, niin iskee aika lujaa. Tähän aikaan vuodesta kustannusten lisäksi vielä aikapula huollossa...

Se on tämä minun LC staattoriongelma hoidettu. 2500 EUR ja kaksi kuukautta odotusta. Biketeam kursi kasaan...ei sinänsä moitittavaa heidän tekemisessä. BMW:n vastaus reklamaation ja muutaman mailin jälkeen: "Tässä tapauksessa me emme valitettavasti tule osallistumaan korjauksesta aiheutuneisiin kustannuksiin."
Ikää ja kilometreja ei perusteluissa mainittu, vaan:
*Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu. (Pyörä aina huollettu säntillisesti BMW ohjelman mukaan R.M. Heinolla, joka alkuun oli valtuutettu huolto. Ei kyllä ole ollut enää muutamaan vuoteen.)
*Pyörä ostettu käytettynä (Kuuleman mukaan BMW tosiaan tiputtaa käytetyllä ajavat kakkoskategoriaan jos/kun good williä harkitaan)
*Diagnosoinnin on lisäksi suorittanut merkkiorganisaatiomme ulkopuolella oleva korjaamo (Siis laturilta tulevien jännitteiden mittaus - R.M. Heino...kun nyt oli lähin.)
Oppia ikä kaikki...kuten myös tämä:
"BMW moottoripyörät valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan moottoripyörän käyttöiän aikana."
Kiessus, tätä en olisi ikinä uskonut todeksi! Beware te kaikki bemaristit...![]()
GS koko idea on se, että se on sellainen kivikautinen vehje johon on päälle teipattu elektroniiikkaa yms. mutta vesikoneessa se piste meni ohitse ja monet vakaan perustan luovat rakenteet vaihdettiin. Samalla kävi kuin land rover discoverylle, että se ladder frame perusvehje poistui sieltä alta.
nyt se on samanlainen täysin integroitu vehje kuin kaikki muutkin pyörät. joten ihan sama ostaa joku japsi. Japseissakin menee staattorit, mutta yleensä aika helppo vaihtaa ja maksaa pari sataa.
Se on tämä minun LC staattoriongelma hoidettu. 2500 EUR
*Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu.
*Diagnosoinnin on lisäksi suorittanut merkkiorganisaatiomme ulkopuolella oleva korjaamo (Siis laturilta tulevien jännitteiden mittaus
Äkiiseltään rajun kuulunonen hinta. Onko vesipäässä staattori jossain koneen ja kytkimen välissä tms. ja piti paljo purkaa että pääsi käsiksi? Vaiko vikapaikan selvittämiseen meni tunteja?
Gessuissa taitaa olla autotyyppinen lataus mutta onko siinä mitään mitä edes pitäisi säännöllisesti huoltaa?
Eli ainakin kirjoutuksesta päätellen päättelit että BMW oli päätellyt että olet liian köyhä jotta asiakassuhteeseen kannattaisi panostaa. Tietysti rahan ei pitäisi ratkaista vaan ns. oikeus. Takuun lisäksi on olemassa semmoinen asia kuin tuotteen oletettu kestoikä johon voi vedota.
Koko motoristiurani olen japanilais-pyörillä ajanut, eikä yhtään staattoria ole tarvinut vaihtaa.
Jenkeissä ja Keski-Euroopassa BMWn Goodwill tuntuu pelaavan paremmin. Suomi on kai niin pieni markkina, ettei tänne kannata uhrata "ylimääräisiä ropoja".