R 1200 gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis, että tuo ohje ei pidä paikkaansa? Mistäs ne imetään?

No joo, huonosti muotoiltu.

On se tuossa ohjeessa mukana (viimeisinä steppeinä), mutta kun tuota servon pumppua käytetään nesteen työntämiseen ulos niin sieltä voi hörähtää äkkiä putkisto tyhjäksi kun painaa liikaa.

Siksi parempi käyttää imuria.
 
Eikö GS-911 kertonut näistä koodeja enempää?

Joku siellä on selkeästi sekoittanut viestinvaihtoa...

Tuo 481F84 on tuntematon.
481F8A: Tyre pressure sensor, front
481F8B : Tyre pressure sensor, rear
481F9A: Front tyre pressure sensor reception interference
481F9B : Rear tyre pressure sensor reception interference


481F84 on alijännite. Muuten ei mitään "lisä infoa" tarjolla :(
 
1250 jarruihin saattaapi tulla recallia. Ameriikan poijat on saanut jarrusatulat vuotamaan pyörän paikallaan ollessa..
Bike Team lupaili lisätietoa lähiaikoina.
Tuosta lisää: http://www.advpulse.com/adv-news/recall-underway-on-2019-2020-r1250gs-r1250gsa-other-models/

Ei tarvinnut mennä kuin tampereen myymälään ja kokeilla seitsemästä lattialla olleesta uudesta gessusta jarrusatuloita niin kolmessa yksilössä oli jarrusatulan alapinnassa jotain märkää.
 
Mun Gessu on valmistettu viikolla 8/2020. En muista, luinko Saksan GS-foorumilta vai Advriderista, että vko 10/2020 alkaen valmistettuihin olisi pitänyt tulla päivitetyt jarrusatulat.

Oman Gessuni satulat ei vuoda yhtään, mittarissa nyt 7200 km. Ei siinä ole kyllä ollut vielä muutakaan vikaa, kop kop...
 
Takaisinkutsu koskee pientä sarjaa pyöriä.
Itsellä 4/2019 rek. eli alkupään peli eikä tuleva takaisinkutsu runkonumeron mukaan kosketa, kertoi BikeTeam ystävällisesti.
 
Hieno design...ei liene kauhean yleinen vika, mutta sitten kun iskee, niin iskee aika lujaa. Tähän aikaan vuodesta kustannusten lisäksi vielä aikapula huollossa...

Se on tämä minun LC staattoriongelma hoidettu. 2500 EUR ja kaksi kuukautta odotusta. Biketeam kursi kasaan...ei sinänsä moitittavaa heidän tekemisessä. BMW:n vastaus reklamaation ja muutaman mailin jälkeen: "Tässä tapauksessa me emme valitettavasti tule osallistumaan korjauksesta aiheutuneisiin kustannuksiin."

Ikää ja kilometreja ei perusteluissa mainittu, vaan:
*Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu. (Pyörä aina huollettu säntillisesti BMW ohjelman mukaan R.M. Heinolla, joka alkuun oli valtuutettu huolto. Ei kyllä ole ollut enää muutamaan vuoteen.)
*Pyörä ostettu käytettynä (Kuuleman mukaan BMW tosiaan tiputtaa käytetyllä ajavat kakkoskategoriaan jos/kun good williä harkitaan)
*Diagnosoinnin on lisäksi suorittanut merkkiorganisaatiomme ulkopuolella oleva korjaamo (Siis laturilta tulevien jännitteiden mittaus - R.M. Heino...kun nyt oli lähin.)

Oppia ikä kaikki...kuten myös tämä:
"BMW moottoripyörät valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan moottoripyörän käyttöiän aikana."

Kiessus, tätä en olisi ikinä uskonut todeksi! Beware te kaikki bemaristit...:kääk:

MUOKS: Tännekin tämä: Tajusin, että eihän se ihan noin ollut...koitetaanpa pitää faktat kohdillaan. En tiedä mitä infoa BMW:llä on huolloista, mutta tuo ylläoleva BMW perustelu "Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta..." kuten muutkin perustelut tulivat alkuperäiseen reklamaatioon. Siinä minulla ei ollut huolloista mitään...jotka siis alusta asti tehty Heinolla. Tuohon kirjoitin vastineen, jossa oli mainittu mm. että kaikki huollot on tehty Heinolla BMW huolto-ohjelma mukaan. BMW vastaus taas tähän oli, että ei muuta asiaa, eikä päätöstä.
 
Se on tämä minun LC staattoriongelma hoidettu. 2500 EUR ja kaksi kuukautta odotusta. Biketeam kursi kasaan...ei sinänsä moitittavaa heidän tekemisessä. BMW:n vastaus reklamaation ja muutaman mailin jälkeen: "Tässä tapauksessa me emme valitettavasti tule osallistumaan korjauksesta aiheutuneisiin kustannuksiin."

Ikää ja kilometreja ei perusteluissa mainittu, vaan:
*Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu. (Pyörä aina huollettu säntillisesti BMW ohjelman mukaan R.M. Heinolla, joka alkuun oli valtuutettu huolto. Ei kyllä ole ollut enää muutamaan vuoteen.)
*Pyörä ostettu käytettynä (Kuuleman mukaan BMW tosiaan tiputtaa käytetyllä ajavat kakkoskategoriaan jos/kun good williä harkitaan)
*Diagnosoinnin on lisäksi suorittanut merkkiorganisaatiomme ulkopuolella oleva korjaamo (Siis laturilta tulevien jännitteiden mittaus - R.M. Heino...kun nyt oli lähin.)

Oppia ikä kaikki...kuten myös tämä:
"BMW moottoripyörät valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan moottoripyörän käyttöiän aikana."

Kiessus, tätä en olisi ikinä uskonut todeksi! Beware te kaikki bemaristit...:kääk:

Hyvää mainosta bemarille...taidan pysyä näissä epäluotettavissa italialaisissa...
 
GS koko idea on se, että se on sellainen kivikautinen vehje johon on päälle teipattu elektroniiikkaa yms. mutta vesikoneessa se piste meni ohitse ja monet vakaan perustan luovat rakenteet vaihdettiin. Samalla kävi kuin land rover discoverylle, että se ladder frame perusvehje poistui sieltä alta.

nyt se on samanlainen täysin integroitu vehje kuin kaikki muutkin pyörät. joten ihan sama ostaa joku japsi. Japseissakin menee staattorit, mutta yleensä aika helppo vaihtaa ja maksaa pari sataa.
 
Japseissa saattaa käydä niinkin, että tehdas suorittaa takaisinkutsun staattorien suhteen koskien kaikki myydyt pyörät, myös iän takia ei enää takuunalaiset tai ei merkkihuolletut pyörät.

Esimerkiksi V-strom.
 
GS koko idea on se, että se on sellainen kivikautinen vehje johon on päälle teipattu elektroniiikkaa yms. mutta vesikoneessa se piste meni ohitse ja monet vakaan perustan luovat rakenteet vaihdettiin. Samalla kävi kuin land rover discoverylle, että se ladder frame perusvehje poistui sieltä alta.

nyt se on samanlainen täysin integroitu vehje kuin kaikki muutkin pyörät. joten ihan sama ostaa joku japsi. Japseissakin menee staattorit, mutta yleensä aika helppo vaihtaa ja maksaa pari sataa.

Koko motoristiurani olen japanilais-pyörillä ajanut, eikä yhtään staattoria ole tarvinut vaihtaa.
 
Se on tämä minun LC staattoriongelma hoidettu. 2500 EUR

Äkiiseltään rajun kuulunonen hinta. Onko vesipäässä staattori jossain koneen ja kytkimen välissä tms. ja piti paljo purkaa että pääsi käsiksi? Vaiko vikapaikan selvittämiseen meni tunteja?


*Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu.

*Diagnosoinnin on lisäksi suorittanut merkkiorganisaatiomme ulkopuolella oleva korjaamo (Siis laturilta tulevien jännitteiden mittaus

Gessuissa taitaa olla autotyyppinen lataus mutta onko siinä mitään mitä edes pitäisi säännöllisesti huoltaa?


Eli ainakin kirjoutuksesta päätellen päättelit että BMW oli päätellyt että olet liian köyhä jotta asiakassuhteeseen kannattaisi panostaa. Tietysti rahan ei pitäisi ratkaista vaan ns. oikeus. Takuun lisäksi on olemassa semmoinen asia kuin tuotteen oletettu kestoikä johon voi vedota.
 
Jenkeissä ja Keski-Euroopassa BMWn Goodwill tuntuu pelaavan paremmin. Suomi on kai niin pieni markkina, ettei tänne kannata uhrata "ylimääräisiä ropoja".
 
Äkiiseltään rajun kuulunonen hinta. Onko vesipäässä staattori jossain koneen ja kytkimen välissä tms. ja piti paljo purkaa että pääsi käsiksi? Vaiko vikapaikan selvittämiseen meni tunteja?

Gessuissa taitaa olla autotyyppinen lataus mutta onko siinä mitään mitä edes pitäisi säännöllisesti huoltaa?

Eli ainakin kirjoutuksesta päätellen päättelit että BMW oli päätellyt että olet liian köyhä jotta asiakassuhteeseen kannattaisi panostaa. Tietysti rahan ei pitäisi ratkaista vaan ns. oikeus. Takuun lisäksi on olemassa semmoinen asia kuin tuotteen oletettu kestoikä johon voi vedota.

Vikapaikan selvittäminen on selkeä...ei siihen aikaa mene. Staattori on koneen ja vaihdelaatikon välissä...ei tuossa laturissa mitään huollettavaa ole.
images


Eli tuosta designista johtuen vaihtotyö 16h. Plus staattori (835 EUR) + pientä sälää.. Tuolla esimerkkikuva, miksi 16h. Itsellä menisi varmaan 160h.
https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/406725-Dead-alternator-in-R1200GS-LC

En tiedä päättelikö BMW että olen liian köyhä vai ei...kunhan vaan totesin mitä olen aiemminkin kuullut ja mitä BMW itsekin mainitsi yhtenä pointtina. Sinänsä minun mielestä outo asenne...luulisi second hand pyöränkin arvostuksen olevan "laatumerkille", jona BMW edelleen itseään pitää, jollain tapaa merkityksellinen asia?? Ainakin automaailmassa näin.

Toki koko juttu ketuttaa, mutta lainaukset ja perustelut noukin mielestäni neutraalisti/värittämättä. Suluissa olevat omat kommentit toki oman käsityksen mukaan värittyneitä.

Surkuhupaisaa tuossa "Ei ole huollettu säännöllisesti valtuutetun BMW Motorrad-huollon toimesta...blaa...emmekä pysty tietämään miten pyöräänne on huollettu." on se, että huoltokirjassa on joka kohdassa samoja huoltomiesten nimikirjaimia kuin silloin kun R.M.Heino vielä oli valtuutettu huolto...

MUOKS: Tajusin, että eihän se ihan noin ollut...koitetaanpa pitää faktat kohdillaan. En tiedä mitä infoa BMW:llä on huolloista, mutta tuo ylläoleva BMW perustelu kuten muutkin perustelut tulivat alkuperäiseen reklamaatioon. Siinä minulla ei ollut huolloista mitään...jotka siis alusta asti tehty Heinolla. Tuohon kirjoitin vastineen, jossa oli mainittu mm. että kaikki huollot on tehty Heinolla BMW huolto-ohjelma mukaan. BMW vastaus taas tähän oli, että ei muuta asiaa, eikä päätöstä.

Ja minua kyllä nyppi sellainenkin pieni yksityiskohta, että kun alunperin kysyin keneen ottaa yhteyttä, niin nimeä ei kerrottu. Kaikki info johonkin palaute emailiin. Ja kaikissa BMW maileissa allekirjoitus: "BMW Motorrad". No, kun valmiiksi ketuttaa, niin ehkä pienetkin asiat tuntuu merkittäviltä.
 
Koko motoristiurani olen japanilais-pyörillä ajanut, eikä yhtään staattoria ole tarvinut vaihtaa.

Sama vika, Rahikainen.
Suzuki GT380:een joutui vaihtamaan laturin hiilet (joo, siinä oli ihan oikea vaihtovirtalaturi), maahantuoja myi kovaan hintaan hiilipakettia joka olisi ollut bolt and play, mutta köyhänä opiskelijana piti hakea porakoneen hiilet ja kolvata ne paikalleen.:p
Pojalle tekemääni GS450:een piti vaihtaa regulaattori, kun oli edellinen omistaja saanut sen laukeamaan.
 
Harmi kuulla, kallista hommaa. Olis pitänyt jotenkin tulla vastaan, edes vähän. Omat kokemukset vastaavista:
- Kardaanin ristinivel - recallina. Honda VFR 1200 X Crosstourer . (uutena hankittu, 2v vanhana, oli takuu)
- Staattori - recallina, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa (käytettynä hankittu, ei takuuta 6v vanhana)
- Iskariholkit - recallina, BMW GS 1200 LC Adventure (käytettynä hankittu, ei takuuta 4v vanhana)

Yleisesti ottaen pidän kyllä vesi-gessua varsin vahvana pyöränä. Mutta joskus nykyään (ei tässä tapauksessa) tulee vastaan se, että mp:n pitäisi toimia kuin esim. uusi pakastin. Kyllä näitä vehkeitä pitää huoltaa ja itsekin vähän katsella ja huolehtia ja olla edes pikkuisen kiinnostunut laitteesta.
 
Jenkeissä ja Keski-Euroopassa BMWn Goodwill tuntuu pelaavan paremmin. Suomi on kai niin pieni markkina, ettei tänne kannata uhrata "ylimääräisiä ropoja".

aivan. oman bensaliuskan kans kun tappelin, niin kirjoitin mailin saksaan ja liitetiedostona laitoin sen netistä löydetyn bmw:n pöytäkirjan missä lukee että 10v takuu taannehtivasti jenkkimarkkinoilla. vastaus tuli kun paikallinen diileri soitti ja sanoi, että ne on niitä jenkkien juttuja. en jaksanut tapella ja maksoin se uuden säätöineen. paskan maku siitä silti jää suuhun. ja näillä näkymin en vaihda tuota vanhaa gessua uudempaan.

toisaalta sama firma vaihtoi eturenkaan tangosta roikuttamalla taljassa, sitä en ole muualla kyllä nähnyt. olihan siinä tyyliä. oli ainakin keula ylhäällä, samalla rikkoi uuden etulokarin jatkeen ja sanoivat, että itte olen sen hajottanut. oli ollu alle viikon paikoillaan ja edes soralla en ollut käynyt sen kanssa ajamassa. että vähän samaa linjaa asenne kuten tehtaan kanssa. tai sitte olen vaikea asiakas? omasta mielestäni en kyllä ole. toiset tuntuu saavan maailman parasta palvelua siellä mut en tiedä miksi omalle kohdalle aina sattuu.
 
Kun imago on saatu markkinoitua riittävän vahvaksi, niin asiakkaita voi kyykyttää melko vapaasti.

Näin voi päätellä ainakin muutamista auto-, mp-, ja kommunikaatio-alan suurbrandeista.

Suuretkaan skandaalit ja kuluttajan aliarvioinnit eivät tunnu vaikuttavan myyntimääriin kuin pahimmillaan hetkellisesti.
 
Moi piiiitkästä aikaa.
Nyt vähän hätä niin uskallan kysyä suoraan ilman googlaamista, että paljonko ostatan tyttärelläni Vaasan Käyttöautosta peräöljyä kun 1L maksaa 37,60e, eivät osanneet marmoritiskillä sitä sanoa.
GSA -60
 
Back
Ylös