wekkuli
New member
Tuossa uutta Z750-mopotinta koskevassa keskustelussa nousikin jo joku aika sitten esiin, että ZR-seiskan valmistus loppuu. Ja siltähän se tosiaan näyttääkin, kun uudessa Kawan esitteessä ei seiskaa ole enää mukana. Jonkun verran s-malleja lienee vielä maahantuojalla, kun hinnastossa se vielä kummittelee.
No anyway pitää mainita huomio siitä että mukavanletkeän seiskan myötä manan majoille menee vielä paljon isompi pala moottoripyöräilyn historiaa: Ilmajäähdytteinen kawan rivinelkku. Melko pienin muutoksin samasta peruskonseptista on valmistettu myllyjä aina 70-luvun powerkingistä, Z1:stä lähtien. Kyseessä on ainakin japanilaisittain ainutlaatuisen perinteikäs ja pitkään palvellut moottori.
No karavaani kulkee ja mitäs sitä ihmettelemään, mutta itsellä tuli vähän haikea olo tuota ajatellessa, kun oman ZR-seiskan menin vastikään pois vaihtamaan. Oli ihan mukava ottaa ilmajäähyn historia puheeksi joskus kun joku rupes v***uilemaan, että japsipyörillä ei ole perinteitä...
Sen verran nuori olen, että Z1:stä mulla ei ole mitään muistikuvaa, mutta 80-luvun alun GPzetat olivat pyöriä joita ihailin pentuna yli kaiken. Hiton karskin näköisiä mopoja. Ja hetken aikaa sain seiskan mukana omistaa hienon kappaleen moottoripyöräilyn historiaa.
(kornia ja krapulaa...)
No anyway pitää mainita huomio siitä että mukavanletkeän seiskan myötä manan majoille menee vielä paljon isompi pala moottoripyöräilyn historiaa: Ilmajäähdytteinen kawan rivinelkku. Melko pienin muutoksin samasta peruskonseptista on valmistettu myllyjä aina 70-luvun powerkingistä, Z1:stä lähtien. Kyseessä on ainakin japanilaisittain ainutlaatuisen perinteikäs ja pitkään palvellut moottori.
No karavaani kulkee ja mitäs sitä ihmettelemään, mutta itsellä tuli vähän haikea olo tuota ajatellessa, kun oman ZR-seiskan menin vastikään pois vaihtamaan. Oli ihan mukava ottaa ilmajäähyn historia puheeksi joskus kun joku rupes v***uilemaan, että japsipyörillä ei ole perinteitä...
Sen verran nuori olen, että Z1:stä mulla ei ole mitään muistikuvaa, mutta 80-luvun alun GPzetat olivat pyöriä joita ihailin pentuna yli kaiken. Hiton karskin näköisiä mopoja. Ja hetken aikaa sain seiskan mukana omistaa hienon kappaleen moottoripyöräilyn historiaa.
(kornia ja krapulaa...)