RaceDAC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Asennettiin kaverin kanssa tänään RaceDAC omaan pyörään ja pyöräsähköistä kun oli alunperin kokemusta oikeastaan nolla niin asennus meni yllättävän kivuttomasti, reilussa neljässä tunnissa kaikkine ihmettelyineen. Asennusvaikeutena sijoittuu jonnekin tankkaamisen ja moottorinvaihdon keskivaiheen helpommalle puolelle :p

Nyt olis tarkoitus päästä testailemaan DACia Kemoralle ensi viikonloppuna. Polttelee vaan ikävästi noiden potikoiden ja paineanturin hankinta, et ehkä nekin pitää kohta laittaa tilaukseen jos vaan se vielä onnistuu.

Mites muuten ton softapäivityksen tilanne on? Milloin noihin on tullut/tulee softapäivitystä ja onko se esiasennettuna DACiin? Ja mitä muutoksia se pääasiassa tuo?
 
Mites muuten ton softapäivityksen tilanne on? Milloin noihin on tullut/tulee softapäivitystä ja onko se esiasennettuna DACiin? Ja mitä muutoksia se pääasiassa tuo?
Se on tehty jo sillon tammikuussa, ja on siinä sun rdakissa ihan vakiona. Ts sun ei tarvi välittää niist mahollisista muutoksista sen kummemmin koska et ole sitä edeltävää softaa käyttänyt.
 
Kun RaceDAC:n outputin säätää 100 Hz, niin osaako RaceChrono automaattisesti ottaa sen vastaan, vai pitääkö Chronoa jotenkin konfiguroida?
 
Kun RaceDAC:n outputin säätää 100 Hz, niin osaako RaceChrono automaattisesti ottaa sen vastaan, vai pitääkö Chronoa jotenkin konfiguroida?
ei, toiminee kunhan vaan laitat. Sehän näyttääkin sen päivitystahdin ihan reaaliaikaisena, aina kun tulee sarjaliikenteeseen pötkö dataa nii se siitä sen tulkkaa. En nyt muista oliko siinä aikaleimakin per sample.

Itsellä ollut aina 20Hz käytössä.
 
Capture.JPG
kauden avaus meni läskiksi. Racedac onneksi kertoo missä on vika, bensanpaineet katoavat.

Vasemmalla joku data historiasta, bensanpaine pysyy suunnilleen vakiona kierrosluvusta ja kaasunasennosta huolimatta. Oikealla tämänpäiväinen, paine lähtee tippumaan kun kaasua raottaa. Käytännössä rötää ja pätkii, menee laihalle.
 
katso liitettä 18969
kauden avaus meni läskiksi. Racedac onneksi kertoo missä on vika, bensanpaineet katoavat.

Vasemmalla joku data historiasta, bensanpaine pysyy suunnilleen vakiona kierrosluvusta ja kaasunasennosta huolimatta. Oikealla tämänpäiväinen, paine lähtee tippumaan kun kaasua raottaa. Käytännössä rötää ja pätkii, menee laihalle.

Eikös tossa oo ennenkin ollut samaa, vai oliko Nitrouksen mopo? Vai molemmat?
 
Joka toisessa suzukissa noi pumput tuntuu olevan perseellään. Siksi tuon anturin laitoinkin. Pari kesää ajettu pumppu.

Itse laitoin cbr Hondaan Walbron gss342 pumpun. Alkoi ihan yläkierroksilla kanssa bensanpaine hieman tippumaan. Meni hyvin pienillä muutoksilla vakion tilalle, kokolailla saman kokoinen siis. Ja kestävän pumpun maineessa, eikä pitäisi tuotto loppua ihan alkuunsa..
Tuli tuolta Lautamäeltä parissa päivässä ja hintakin ihan ok.

https://walbrofuelpumps.com/walbro-gss-fuel-pumps
http://www.lautamakimotorsport.fi/bensapumput.htm
 
Itse laitoin cbr Hondaan Walbron gss342 pumpun. Alkoi ihan yläkierroksilla kanssa bensanpaine hieman tippumaan. Meni hyvin pienillä muutoksilla vakion tilalle, kokolailla saman kokoinen siis. Ja kestävän pumpun maineessa, eikä pitäisi tuotto loppua ihan alkuunsa..
Tuli tuolta Lautamäeltä parissa päivässä ja hintakin ihan ok.

https://walbrofuelpumps.com/walbro-gss-fuel-pumps
http://www.lautamakimotorsport.fi/bensapumput.htm
Eli vaihdoit pelkän pumpun, et koko roskaa?

Kasasin varapumpun tuossa. Nykyinen tuotti 160ml per 10sekuntia, samalla setupilla varapumppu joku 350ml+. Testailin tuossa niin rontto auki laskee bensanpaine ehkä 10pinnaa. En oikein tiedä onko tuo hyväksyttävää. Pitänee ylimitoittaa seuraava pumppu kyl jos tällä ei lähde.
 
Eli vaihdoit pelkän pumpun, et koko roskaa?

Kasasin varapumpun tuossa. Nykyinen tuotti 160ml per 10sekuntia, samalla setupilla varapumppu joku 350ml+. Testailin tuossa niin rontto auki laskee bensanpaine ehkä 10pinnaa. En oikein tiedä onko tuo hyväksyttävää. Pitänee ylimitoittaa seuraava pumppu kyl jos tällä ei lähde.

Joo, vaihdoin pelkän pumpun sinne tankin sisälle tulevaan telineeseen. Noi tuntuis olevan aika samalla mallilla kaikki. Aikanaan vaihdoin Hondan oman pumpun tilalle Ducati 1098 pumpun, kun Hondan orkkis levisi. Ducatin kävi suoraan tilalle, tais olla pari milliä lyhyempi. Nyt toi Walbro sitten sinne kehtoon, se on muutaman millin Hondan pumppua pitempi mutta pienillä viilauksilla sopi. Letkulähtö ja suodattimen paikka ihan samanlaiset.
Ducatin pumpulla alkoi penkissä lähellä rajoitinta paine tippumaan 3.5bar -> n. 3.2bar. Alkoi ehkä vaan tuotto loppumaan, tossa Walbrossa pitäisi olla reserviä aika mukavasti.
 
Ducatin pumpulla alkoi penkissä lähellä rajoitinta paine tippumaan 3.5bar -> n. 3.2bar. Alkoi ehkä vaan tuotto loppumaan, tossa Walbrossa pitäisi olla reserviä aika mukavasti.
Hmm okei. Pitää vielä katsoa mitä tuo uusi pumppu nyt tekee ajaessa, en tänään päässyt kuin paikallaan kierrättämään, jossa kyl näkyy että tämä on melkein ok. En tiä onko tuo pieni paineenlasku ihan normi, ehkä se on kuitenkin. Koitit pysyikö tuo walbron pumpulla tuo täysi paine kaikissa tilanteissa?

Että nyt ei karkaa kovin offtopic niin laitetaan vielä kuva tuosta paikallaan huudattamisesta:
 

Liitetiedostot

  • testipumppu.png
    testipumppu.png
    53,6 KB · Katselut: 41
T-haara jarruletkuun ja sen päähän anturi. Itellä oli anturi nipparilla keulaputken kyljessä.
Noin varmaan useimmat laittaa. Itsellä tuplabanjopultti sylkässä ja teetätin 25cm letkun, jonka päässä anturi. Anturi nippareilla alakolmiossa suojassa.
 
Tietääkö/muistaako joku, että millä liittimellä toi Gefranin jarrupaineanturi tulee kiinni?

Edit. Siis kiinni siihen jarruletkuun. En saa googlella selvyyttä ja pitäis tietää, kun tilailen uusia letkuja HELperformancelta.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö/muistaako joku, että millä liittimellä toi Gefranin jarrupaineanturi tulee kiinni?

Edit. Siis kiinni siihen jarruletkuun. En saa googlella selvyyttä ja pitäis tietää, kun tilailen uusia letkuja HELperformancelta.
Siin on tuumanen (BSP) G1/4 kierre.
 
Back
Ylös