Vaihdoin viime syksynä perinteisen vuosia karting-kisoja kiertäneen työkalupakin Bilteman kaksiosaiseen työkaluvaunuun, koska pakki alkoi olla niin täynnä tavaraa, että työkalujen kaivaminen sieltä oli jo hieman vaivalloista. Vaunuun kalut saa paremmin järjestykseen ja yritin laitella ne niin, että tarvittaessa pelkällä yläosallakin pärjää jos ei saa koko höskää mahtumaan mukaan. Työkaluja on vuosien mittaan (vaari aloitti autoilijana 30-luvun alussa) kertynyt aika kasa kaiken merkkisiä Stahlwillestä Kamasan kautta MTX:ään, kaikki olleet ihan ok harratuskäytössä, ja niistä vaunussa on tällä hetkellä jotakuinkin seuraavat:
- hylsysarja 1/2", sekalainen, räikkä Kamasa
- hylsysarja 3/8", MTX
- hylsysarja 1/4" Biltema/Kamasa
- kiintolenkkisarja, Kamasa
- sekalainen lajitelma ruuvareita
- kuusiosarja, myös T-mallisia
- torx-sarja
- momenttiavaimet 1/4"-1/2"
- sekalainen setti pihtejä
- varmistuslankaa
- ilmastointiteippiä, pun., musta ja hopea
- eristysnauhaa
- rengaspainemittari
- lämpömittari
- vasaroita, kumi, muovi ja rauta
- rengasraudat
- teräsharja
- rautasaha
- venttiiliavain
- puhdistusspray
- WD-40
- jarrunestettä
- pultti ja mutterilajitelma aka. "miljoonalaatikko"
- läjä action-kameran kiinnitystarpeita
- apikopihdit ja muutamia liittimiä
- akkuporakone
- nippusiteitä
Lisäksi mukana on kulkenut rengaspaineen säätöön se perinteinen käsipumppu ja joskus sellainen pikkukompura, jolla täyttää tarvittaessa ilmapatjan kätevästi. Verstaalla on sitten vähän isompi kompura, tai kaksikin, ja kaikenlaista pajakamaa.
En ole niin kovin kokenut ratakettu, mutta eiköhän tuo kalumäärä pikkuhiljaa jalostu ajan mittaan, kun oppii mitä mukana tarvii ja mitä ei.
Tuossa pieni videonpätkäkin pakin ensimmäisestä kalustusvaiheesta ja muista puuhasteluista, löysin tuon jälkeen naapurin varaosakaupasta mm. kiintoavaimille sellaisen kunnollisen alustan, jossa niille on just sopivat kolot yms. pikkujuttuja.
https://www.youtube.com/watch?v=PqiOGrXZUvo