Ilmeisesti lämmönkesto ei ole ainoa asia vaan erittäin vähäinen kosteuden sekoittuminen, kun tuo dot5 on nykyisin melkoisen harvinaista mikä on ihan hyvä ettei sekoita muiden nesteiden kanssa ja toki lämmönkesto on siinä heikompaa.
Kuten tuo autowiki hieman epäselvästi sanoo, niin dot5 ei ole sekoituskelpoinen minkään muun nesteen kanssa, ja järjestelmä pitäisi pestä jos tuota laittaa dot4:n tai dot5.1:n tilalle.
Muutenkin lähtökohtaisesti on suotavaa käyttää sitä nestetyyppiä mille järjestelmä on valmistajan puolesta tarkoitettu. Koska useimmissa pyörissä dot4 on vakioneste, tuo Motul on helppo ja "turvallinen" parannus, kun taas dot5.1:n erilainen viskositeetti voi ainakin abs-pyörissä aiheuttaa muutoksia jarrun toimintaan mikäli systeemi on suunniteltu dot4:lle.
