• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratalipat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jennica

New member
Niin siinä sitten kävi, että tulipa vedettyä sitten lipat Kemorassa keskiviikkona… Aamupäivä oli sateinen ja kun oli sateesta taukoa, niin ajattelin että lähdenpä kurvailee ja kuivailee rataa. Alla uudet corsat, jotka tahtoi lipsua, joten kahden kierroksen jälkeen katsoin parhaaksi mennä varikolle odottelemaan radan kuivumista. Iltapäivällä kun rata alkoi hieman kuivua menin kurvailee ja pikku hiljaa aloin nostaa vauhtia, kun alkoi tuntumaan että pitoa on. Eipäs ollut – kahvilan mutkasta kun aloin avaamaan kaasua varikkosuoralle, niin yht’ äkkiä huomasin liukuvani pyörän kanssa pitkin asfalttia kanttarin yli hietikolle. Wtf, etunen lähti alta. Kahden päivän sijasta ehdin siis ajaa about 10 kierrosta, ”mahtavaa”. Tarkennuksena vielä, että vauhti ei ollut vielä kovin kummoista, koska renkaissa oli varaa vielä kantata noin 2cm. Mutta sekin oli näköjään liikaa tilanteeseen nähden...

Vakuutukset on Nordeassa, jossa omavastuu on nelinkertainen (eli 4 x 150e) tai 25% vahingon määrästä kun menee lunastukseen. Pyörä on tänään viety arvioitavaksi liikkeeseen, mutta kylläpä se on selvä peli, että lunastus on edessä (pikainen vahinkoarvio noin 8500e). Maanantaina käy vahinkotarkastaja katsomassa pyörän ja lukemassa vahinkolistan ja arvion kustannuksista. Uuden lunastusturvaa ei minulla ollut, koska en edes tiennyt, että Nordealla on sellainen. Väärässä paikassa ollut sellainen vakuutusmyyjä, joka ei tuputa kaiken maailman vakuutuksia.
mad.gif
Toki mä oisin tuohon sellaisen ottanut. Kotivakuutus on Pohjantähdessä ja ne ilmoitti etteivät korvaa kamoja, koska kaatuminen on sattunut radalla. Maanantaina olen lähdössä Tsekkeihin ja kyllähän tämä keissi ja ilman pyörää oleminen vetää mielen mustaksi. Kuitenkin joutuu vääntämään vakuutusyhtiön kanssa korvauksista ja uuden pyörän hommaaminen vie aikansa. Miten lie homma edes etenee loman aikana... Eikä tilannetta helpota se, että on aika uuno näiden vakuutushommien kans. Vinkkejä siis otetaan vastaan. Paljonkohan lie arvioivat pyörän hinnaksi ja paljonko raadon arvoksi… Ainut mitä mä tiedän on, että tulen köyhtymään joitakin tuhansia euroja.

Että näin hyvin alkoi kesäloma, menee monet suunnitelmat uusiksi. Ketutus on aikamoinen, kun kyseessä oli omanlaiseksi laitettu uusi pyörä, jolla ajettu vasta alle 6000km. Tätä vi*utuksen määrää ei tajua, ennen kuin se omalle kohdalle kopsahtaa – ja vielä kesäloman eka viikolla. Nyt pitäs sitten alkaa miettimään uutta rassia alle… Tarjouksia otan vastaan Suskan 750R K6 (ei varmaan löydy mistään) ja 1000R K5-K6. Mielessä on käynyt myös joku vakio 600-750cc kilvetön… Se maksais äkkiä itsensä takaisin, jos kerran-pari vetää lipat. Eihän nuilla katupeleillä uskalla (ainakaan enää) paljon radalla hurjastella, kun on se kaatuminen niin pirun tyyristä hommaa. Itse kaatuminen ei pelota, mutta se kaatumisen hinta katupyörällä pelottaa. Tulipahan nyt ainakin todistettua, ettei ole turhaan ostanut kunnon ajokamoja, kun likka säilyi tällistä lähes ruhjeetta varusteiden ansiosta.

R.I.P

Edit: Nyt meni varmaan monella kukkahattusedällä ja –tädillä yöunet, kun ”menin radalle kaatumaan” ja ”taas vakuutusmaksut nousee”. Kiitos ja anteeksi.

otan osaa itellä meinas kans karata k5 hanskasta maanantaina katsomo mutkassa, mutta vielä se kampes pystyyn. kyllä se pitäs ratapyörä olla erikseen mutta ei oo varaa kahteen pyörään
confused_orig.gif

tutunnäköistä jälkeä... itsellä vaan kaatui vasemmalle samanlainen laitos viimeviikonloppuna alastarolla!!
jos saat sen vasemmanpuoleisen ohjaustangon ongittuu irti siitä vehkeestä niin ostan pois ja näin autan osaltani vakuutusmaksuissa:)
Tuntuvat olevan aika heppoista tavaraa!!
mad.gif

Oisit kysynyt siltä vahinkotarkastajalta mitä romu maksaa jos sen lunastaa itselleen!!??

Oisit kysynyt siltä vahinkotarkastajalta mitä romu maksaa jos sen lunastaa itselleen!!??
Juu, kyllä mä sen toki kysyn, kun tarkastaja sen arvioi. Oon mä miettinyt eri vaihtoehtoja, myös se että pidän romun ja rakennutan pyörän takas kuosiin... Kaikki vaihtoehdot on vielä auki, mutta kun ei itse ole kätevä käsistään tuommosten romujen kans, niin itselle lunastaminen ei ole välttämättä kuitenkaan se päällimmäinen ajatus. Katsellaan...

No jos ei mitään yritä niin mitään ei satu...
wink.gif
Kyllä se ketutus siitä helpottaa ajan kanssa
pftroest.gif

Jooo o, otan osaa.

On kai se niinkin, että radalla harjoitellut kilometrit tuo sen vakuutusyhtiöille turvallisina tiekilometreinä takas, toisaalta nostaa kk maksuja mutta kaikki on suhteellista ja kukaan ei tietääkseni valita maksuista kun napsahtaa kohdalle.

Taas jos ajatellaan, että kaataa radalla se on eri turvallista jos pitää sama kokea tienpäällä, jolloin vakuutuskorvattavia saattaa tulla useampia.

Hei, ei muuta kun Jennicalle zemppiä ja kasvot taas tuulta päin uusiin ja hienompiin mopoihin.
062802moto_prv.gif

Jos en ihan väärin muista niin Frank Nymannilla oli ainakin viikko sitten vielä uus 750 k6 gikseri. Jompi kumpi 600 tai 750 oli ainakin..

Supercorsahan ei sitten pidä kovissa kanttauksissa jos on edes vähänkään kosteutta... Toisaalta jos kasko ei korvais niin sattuisko näitä vahinkoja kenties vähemmän? Toi kilvetön saattaa tuntua kalliilta hankinnalta kilvellisen seuraksi mutta maksaa itsensä takaisin melkosen nopeasti kuten esim. tässä tapauksessa olisi käynyt. Ja kilvettömän vakuutusmaksut on luokkaa 170€ vuodessa osakaskon kanssa joten ei sen ylläpitäminen nyt niin hirveen kallista ole.

Osanottoni joka tapauksessa Jennicalle

PS. parempi kaatua radalle kuin kadulla jossa jälki on usein rumempaa...

Paska homma, onneksi ei kuskille käyny pahemmin. Eiköhän v-käyrät aikaa myöten laske.

Käytettyjä 750 k6 gixxereitä ei varmaan oo paljoo tarjolla, uusia luulis löytyvän (??) ja näin keskikesällä vois kuvitella saavansa ihan hyviä kauppoja, varsinkin ilman vaihtopyörää. 1000 k5:a on käytettynä tarjolla varmaan tälläkin foorumilla.

Jos nyt yhtään helpottaa, niin oon aika kade tosta Tsekki-reissusta. Siellä on olut halpaa ja muistaakseni kirjoittelit keväällä, että oot menossa myös kattomaan Brnon SBK-kisat (kateus vaan kasvaa). Have fun.

Suzuki hinnat

Suzuki laski neljän pyörämallin hintaa!

GSX-R1000 17900;- + tk.
GSX1300R 16990;- + tk.
GSX1400 12900;- + tk.
DL1000 13990;- + tk.

rm heino mainostaa tiputtaneensa hintoja, oli mainos aamulehdessä, en tiä sitte mitä muut pyytää uusista?
Nii ja oliko uus muutenki pois laskuista nyt?

Edit: Nyt meni varmaan monella kukkahattusedällä ja –tädillä yöunet, kun ”menin radalle kaatumaan” ja ”taas vakuutusmaksut nousee”. Kiitos ja anteeksi.
Kukkahatuksi joku joskus tituuleranut, mutta ei se mua haittaa.
Ei se haittaa sekään että pyöräsi radalla rikoit. Se on kuitenkin se oikea paikka rärätä ja hakea rajoja. Hyvä myös että itse et satuttanut ilmeisesti itseäsi.

Alumiinia ja muovia ne mopot vaan on, ei kannata niistä yöuniaan menettää.

Kilvetön peli suosiolla radalle
cool.gif
Ostat sitten kadulle jonkun lepposamman mopon jos ja kun vielä innostaa ja on varaa.

Itellä meni IFin kanssa niin, että nyt on lipoista 3 viikkoa, ja uudessa mopossa on jo kuitukatteetkin paikoillaan.. Syy siihen miksi vakuutukset oli kalliissa IFissä. Vakuutukset laitetaan yleensä kuntoon sen ekan kunnon lipan jälkeen, ja niin tein aikanaan minäkin, kantapään kautta.. Nyt ei vaan enää tarvitse niistäkään huolia samassa mittakaavassa.

sanoi:
Kotivakuutus on Pohjantähdessä ja ne ilmoitti etteivät korvaa kamoja, koska kaatuminen on sattunut radalla.

Onko tuosta mainintaa vakuutusehdoissa? Tarkista nyt ennen kuin luovutat. Minä en näistä mitään tiedä mut tuli nyt vaan mieleen, kun joskus saanut vakuutusyhtiön kanssa eräässä jutussa päivän selvästä asiasta vääntää.

sanoi:
Kotivakuutus on Pohjantähdessä ja ne ilmoitti etteivät korvaa kamoja, koska kaatuminen on sattunut radalla.

Onko tuosta mainintaa vakuutusehdoissa? Tarkista nyt ennen kuin luovutat. Minä en näistä mitään tiedä mut tuli nyt vaan mieleen, kun joskus saanut vakuutusyhtiön kanssa eräässä jutussa päivän selvästä asiasta vääntää.
Tää on mielenkiintoinen juttu, mulla on myös kotivakuutus nimittäin Pohjantähteissä ja on kyllä todella hanurista jos eivät korvaa.

Ainakaan mun tietääkseni ehdoissa ei ole mainintaa tuollaisesta, pitänee lukaista ne ehdot tarkemmin vielä läpi. Älä vaan suosiolla luovuta jennica ennen kuin joku nayttää sulle sieltä ehdoista sen kohdan jossa tuollainen määrittely on tehty!

Back