Ratapäivän vakuutukset

Pari mopoa tullut vedettyä ns. keulaperää totaalisen päreiksi eikä pienessä mielessäkään käynyt, että olisin ryhtynyt tehtailemaan vakuutuspetosta, vaikka molemmissa varkausvakuutus olikin. Ja ei tommosen kilvettömän arvon määrittely mitenkään vaikeaa ole, samalla tapaa niiden arvon määritys toimii toteutuneiden kauppahintojen mukaan mukaan kuin kilvellisissäkin.

Ainakaan mulle eivät Pohjolasta maininneet mitään erikseen kilpailukäytöstä, vaan ihan pelkästään kilvettömän vakuutuksesta puhuttiin. Eikä nuo kilvettömien vakuutukset ole aiemminkaan kilvellisten hintoihin vaikuttaneet, kun on eri tuotteista kyse. Tosin siihenhän tämä nykyinen hinnoittelu tulee johtamaan, että porukka ostaa kilpipelin kilpuriksi. Itseasiassa mun edellinen laitehan oli kilvellinen peli.

joo my bad siis muistin et täälä oli jollaki pohjola antanu hinnaeriksee ajoharteluu ja kilpailuu en semmosta kuitekaa enää löydä-
tarkotin et kilvettömii on luultavasti aika vähä sanotaa vaikka se 200 ni yksiki iso kaato missä ollaa teholla vaikka 10 päivää ja saikulla kolomekuukautta laittaa senhetkisen hinnottelun iha päin peetä- et posketon hinta voi olla vaan tapa kompesoida sitä riskiä tai antaa viestii ettei me tomottii oikeen haluttaskaa- sit taas jos kaikilla olis se tavalline liikennevakuutus ni tietty ne heijastuis myös katukuskin hintoihi-

yleesä kun yhtiöt hinnottelee ittesä pihalle tai ei yksinkertasesti edes myy vakuutusta kute toi varkausvakuutus nii siihe liittyy joku epämieluisa tekijä- mun veikkaus oli et se on tuo kohonnu varkaus tai paloriski mikä voi johtua sitte noide montakertaa puutteellisesta lukitussyteemistä ja paloriskin nousun nyt varmaa kanssa korkeepi ku katuajosa tai mistä tahasa maan ja taivaa välillä vaikka et niitä olis ilmotettu suhteettoma paljo varastetuks-

joo my bad siis muistin et täälä oli jollaki pohjola antanu hinnaeriksee ajoharteluu ja kilpailuu en semmosta kuitekaa enää löydä-
tarkotin et kilvettömii on luultavasti aika vähä sanotaa vaikka se 200 ni yksiki iso kaato missä ollaa teholla vaikka 10 päivää ja saikulla kolomekuukautta laittaa senhetkisen hinnottelun iha päin peetä- et posketon hinta voi olla vaan tapa kompesoida sitä riskiä tai antaa viestii ettei me tomottii oikeen haluttaskaa- sit taas jos kaikilla olis se tavalline liikennevakuutus ni tietty ne heijastuis myös katukuskin hintoihi-

yleesä kun yhtiöt hinnottelee ittesä pihalle tai ei yksinkertasesti edes myy vakuutusta kute toi varkausvakuutus nii siihe liittyy joku epämieluisa tekijä- mun veikkaus oli et se on tuo kohonnu varkaus tai paloriski mikä voi johtua sitte noide montakertaa puutteellisesta lukitussyteemistä ja paloriskin nousun nyt varmaa kanssa korkeepi ku katuajosa tai mistä tahasa maan ja taivaa välillä vaikka et niitä olis ilmotettu suhteettoma paljo varastetuks-

Meinaatko, että vain RR pyörät ovat kilvettömiä. Monessako esim. speedway pyörässä on näkynyt kilpi.

Millaista hintaa vakuutuksista joutuu maksamaan rata-autoissa tai karting vehkeissä? Autot luonnollisesti kilvettöminä mikä kiinnostaa.

Mulle sanottiin ettei saa osakaskoa kilvettömään..?

Ja tosiaan syksyllä minimiksi tulee 100euroa/päivä, ei tiennyt tarkkaa päivää sanoa...

Ainakin OP/Pohjolan nettisivuilla mainostetaan erikseen osakaskoa rekisteröimättömille moottoripyörille eli asiakaspalvelija on ollut ilmeisesti mallia kuukivi.

Luulisin että sama pätee tuohon 100e/päivä hintaan, vuosimaksu olisi peruskoulumatematiikalla 36500e. Tuskin menee viranomaiselta läpi. Liikennevakuutus on lakisääteinen eli pakko myöntää ja tästä syystä maksut (taulukot) pitää viranomaishyväksyttää.

Siis eikös tuo 100€ ole minimiveloitus, ei päivähinta. Elikkäs 5 päivää saa pidettyä pyörän vakuutuksissa minimiveloituksella?

Aivan, siis minimiveloitus, ei päivä. Joku ajatushäiriö tullut kirjottaessa... Ne puurot ja vellit sekasi.. :blink:

Ainakin OP/Pohjolan nettisivuilla mainostetaan erikseen osakaskoa rekisteröimättömille moottoripyörille eli asiakaspalvelija on ollut ilmeisesti mallia kuukivi.

Juu nyt kun pääsin tsekkaamaan vakuutustarjouksen niin siinä oli myös osakasko. Eli saa myös sen. Kumma vaan kun puhelimessa väitti muuta. Mutta hyvä näin. Hinta oli 127euroa...

Tein sellaisen ratkaisun, että otin liikennevakuutuksen LähiTapiolasta ja ajatus on pitää se voimassa koko kesäkauden, jos ei pitkiä katkoja tulee ratailuun. Hinta on noin 5 € / pvä ja minimilaskutus 100€.

Kyllästyin (jo nyt) tuon OP:n kanssa puhelinjonottamaan ja irtisanomaan. Laskeskelin myös, että ei välttämättä taloudellisesti ihan hirveästi kesän osalta häviä, jos pääsee vaan ratailemaan suunnitellusti 20-30 päivää.

IMG_2789.jpg

Vähän OP hinnat pompsahtanu viime kesästä, onneks ton pysty vielä katkaiseen heti, about 30€ tuli päivähinnaks

Laitoitko vaan suoraan vakuutuksen päälle vai oletko pitänyt sitä ympärivuotisesti muutenkin(epäilen, että et ole pitänyt toki). Crossin osalta itsekin toki toiminut siten, että hintaa olen kysellyt bout kerran vuodessa eli ennen sesongin ekaa ajoa. Nyt tietysti tämänkin ketjun kautta oli jo tietoa, että OP tai Pohjola ajaa kilvettömät asiakkaat pois hinnoittelullaan.

Mulla onnistunut irtisanominen ihan näppärästi sieltä niiden veppipalvelusta. Vielä kun muistaisi aina sen ajoissa tehdä... :kääk:

Joo, ei kannata käyttää aikaa soitteluun. Viestien kautta saa sekä voimaan että otettua pois tarpeen tullen. Onnistuu myös ns. takautuvasti siltä osin, että kun pyydät laittamaan voimaan, niin aloitus laitetaan siihen hetkeen, vaikka käsittelyssä hetki menisikin. Aiemmin meni vielä todella kevyesti läpi, mutta alkoivat sitten vaatimaan pyörän tietoja jokaiseen pyyntöön, niin ne sitten kopsaili vanhoista viesteistä, niin lisäduunia siitäkään ei juuri tullut.

Eikö tässä jo kannattaisi toimia niin, ettei ajoneuvon pysyvä kotipaikka ole Suomessa? Sitten ottaa liikenne/kisavakuutuksen maasta, jossa pyörä on kirjoilla - ei kai se missään muualla voi kuitenkaan 11 000 euroa maksaa?

Eka verkkopankin kautta chätti ja sit henkilö sanoi soittavansa minulle niin menee jouhevammin ja sit asiat vireille. Totesi heti että on tämä hurjan kallis vakuutus, se kannattaa heti katkaista. Kertoi että syksyllä tulee käytäntöön muutoksia eli varmaan jonkunlainen määräaika tuolle tulossa. Vakuutuksen irtisanomiseen riitti verkkopankin kautta ilmoitus.

Samaan vanhaan kilpuri tonnariin 5818e/vuosi

Kyllä minä ainakin pysyn OP asiakkaana viel tämän kauden. On toi 17e/pv paljon edullisempi kuin kerralla satanen.

1885 allekirjoituksessakin mainitulle crossille lähitapiolasta. 100 euroa minimilasku eli tällöin se 20 päivää kannattaa minimissään pitää vakuutusta kerralla päällä. Toki vähän ajokertojen ja niiden rytmien mukaan kannattaa muutenkin miettiä pätkäiseekö nyt vai viiden päivän päästä(vaikka satanen olisikin jo täynnä), jos tietää, että ajopäivä tai päiviä on hetken kuluttua nähtävissä. OP:lla lienee ajankysymys, että saavat minilaskun samaan sataseen, mutta toki kannattaa hyödyntää mahdollisuus niin pitkään kun sellainen on olemassa.

Pohjantähdessä sanottiin että heidän liikennevakuutus ei ole voimassa . Millään moottoriradalla missään ajoharjoittelu tapahtumassa. Tai siis varikolla on muttei radalla.

Pohjantähdessä sanottiin että heidän liikennevakuutus ei ole voimassa . Millään moottoriradalla missään ajoharjoittelu tapahtumassa. Tai siis varikolla on muttei radalla.

Tuota noin.
Olen ollut siinä uskossa, että LIIKENNEVAKUUTUS perustuu lakiin ja sen rajauksia ei vakuutusyhtiöt tee, vaikka tekisi mieli.

Enenmmän tietävät oikaisee.

Aika omituinen väite kun kaikissa ajoneuvoissa on oltava liikennevakuutus, myös kilvettömissä ja sitten se ei muka olisi voimassa. Kaskon voimassaoloa voi rajoittaa mutta ei liikennevakuutuksen.

Back