• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.
  • Osta liput tapahtumiin kaupastamme!

Ratapäivät 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites toi yleinen elämä ratapäivillä soljuu silloin kun ei ole ajelemassa omaa vuoroansa? 23.5. itellä ihka eka ratapäivä Alastarolla niin ihan perusjututkin kiinnostaa, jos ihan vain prätkällä meinaa saapua paikalle niin millainen on asiallinen valmistautuminen päivän koitokseen? Bensa nyt varmaan riittää kun käy ennen radalle saapumista tankilla mutta saako Alastarolla safkaa jostain paikanpäältä/ootteko tilailleet pitsaa tms/onko kaikilla omat eväät? Vai onko kaikki pruukannu tulla paikalle ihan jollain kolonnalla huoltojoukkoineen ja kokkeineen?  
tounge.gif
Siellä on erittäin hyvä kahvio, jossa 10e hintainen lounas tarjolla. Suosittelen! Sieltä saa myös niitä normaaleita kahviotuotteita. Ulkona on vesipiste josta saa juomapullon täytettyä. Varjoisia paikkoja aika vähän, että lippis ja aurinkorasva mukaan, jos tulee aurinkoinen kuuma päivä.
 
Mites toi yleinen elämä ratapäivillä soljuu silloin kun ei ole ajelemassa omaa vuoroansa? 23.5. itellä ihka eka ratapäivä Alastarolla niin ihan perusjututkin kiinnostaa, jos ihan vain prätkällä meinaa saapua paikalle niin millainen on asiallinen valmistautuminen päivän koitokseen? Bensa nyt varmaan riittää kun käy ennen radalle saapumista tankilla mutta saako Alastarolla safkaa jostain paikanpäältä/ootteko tilailleet pitsaa tms/onko kaikilla omat eväät? Vai onko kaikki pruukannu tulla paikalle ihan jollain kolonnalla huoltojoukkoineen ja kokkeineen?  
tounge.gif
Ajovuorojen väli yleensä sujuu rattoisasti paskaa jauhaessa ja ihmetellessä omaa/muiden ajamista/säätämistä/ajolinjoja yms. asiaan kuuluvaa/kuulumatonta. Juttuseurasta siellä ei ainakaan tule pulaa. Jos tosiaan olet ensimmäistä kertaa tulossa radalle, täyttyy osa ajasta mukavasti kouluttajan höpinöitä ajamisen teoriasta kuunnellessa.

Juotavaa kannattaa varata mukaan varsinkin kuumana päivänän, mutta ruokaa saa rataravintolasta (lounas 10€).
 
Heipparallaa,

mites kun ajellaan katupelillä suoraan radalle, kannattaako esim. peilit irrottaa jo edellisenä päivänä? Vai onko aamulla aikaa niiden kanssa kikkailla paikan päällä?

Ahveniston koulutukseen menossa 13.6.
 
Lisäpäivät mm. Motoparkissa ovat mahdollisia
Ovatko nämä lisäpäivät edelleen agendalla? Lähinnä Matopurkki ja Botnia kiinnostelisi, kun niiden tarjonta on tällä hetkellä kovin niukka.
Täältäkin ääni Matopurkille.
Tuo alkuperäinen viesti oli laitettu helmikuun alussa, jolloin nuo ratavaraukset olivat ajankohtaisia ja niitä ei oltu lyöty lukkoon. Varsinkin Motoparkin kanssa oli epäselvyyksiä kun siellä omistaja vaihtui ja ratapäiviä tänä vuonna pystyttiin taas järjestämään.

MotOrgin ratajärkkärien piireissä ei ko. ylimääräisistä päivistä ole ollut puhetta lähiaikoina. Lisäksi noiden ylimääräisten ratapäivien suhteen kalenteritkin taitavat olla Motoparkissa aikas täynnä.

Eli en nyt tämän foorumin helmikuisten viestien perusteella vielä raahaisi pyörääni Motoparkin varikolle ja ruuvaisi lämppäreitä kiinni ylimääräiä ratapäiviä odotellen.
 
Löytyykö jostain keskustelusta vinkkejä teippauksiin ja vastaaviin? Muistaa nähneensä, mutta ei löydä. Tämmöselle yksinkertaiselle ekakertalaiselle ei pelkät ohjeet riitä, pitää vääntää rautalangasta.
 
Löytyykö jostain keskustelusta vinkkejä teippauksiin ja vastaaviin? Muistaa nähneensä, mutta ei löydä. Tämmöselle yksinkertaiselle ekakertalaiselle ei pelkät ohjeet riitä, pitää vääntää rautalangasta.
Teippaa peilit(=lasiosat), ja laita pala teippiä ratatarran alle että saat sen myöhemmin irti. Ole ajoissa..
 
Jos paikalla kuvaajia ja jos vain jaksat/pystyt, irroita peilit ennemmin kuin teippaat... Näyttävät järkyiltä kuvissa...

sport05.gif
 
Löytyykö jostain keskustelusta vinkkejä teippauksiin ja vastaaviin? Muistaa nähneensä, mutta ei löydä. Tämmöselle yksinkertaiselle ekakertalaiselle ei pelkät ohjeet riitä, pitää vääntää rautalangasta.
Mä teippasin ekakertalaisena peilit läpinäkyvällä pakkausteipillä. Se oli sikäli huono vaihtoehto, että näki peileistä takaa tulijat. Pitäisi vaan keskittyä omaan ajoon ja vauhtiin, mikä on helpompaa kun ei näe taakse. Tääkin tietysti riippuu kuskista, mutta ainakin itse paan peilit kunnolla peittoon tai kokonaan pois ensi kerralla.
 
Löytyykö jostain keskustelusta vinkkejä teippauksiin ja vastaaviin? Muistaa nähneensä, mutta ei löydä. Tämmöselle yksinkertaiselle ekakertalaiselle ei pelkät ohjeet riitä, pitää vääntää rautalangasta.
Mä teippasin ekakertalaisena peilit läpinäkyvällä pakkausteipillä. Se oli sikäli huono vaihtoehto, että näki peileistä takaa tulijat. Pitäisi vaan keskittyä omaan ajoon ja vauhtiin, mikä on helpompaa kun ei näe taakse. Tääkin tietysti riippuu kuskista, mutta ainakin itse paan peilit kunnolla peittoon tai kokonaan pois ensi kerralla.
Jep, ja mikäli järjestäjät huomaavat että peilit on teipattu läpinäkyvällä teipillä, niin siitä tullaan aivan varmasti sanomaan. Peilien teippauksessa on nimenomaan se kaksoistarkoitus, että estetään lasiosien sirpaloituminen ja taaksepäin vilkuilu. Takanatulevien seuraaminen vie keskittymistä pois omasta ajosta ja pahimmassa tapauksessa johtaa omaan tai kaverin kaatumiseen (yllättävä linjan vaihto "väistettäessä") tai jopa kolariin.
 
Nopeusmittarikin kannattaa teipata, niin ei tule vahingossakaan sitä vilkuiltua.
wink.gif
 
Onko muuten päivämäärä päätetty/julkistettu vielä, milloin noi loppukesän ratapäivät tulee myyntiin? Jos vaikka uskaltautuis muutamalle päivälle ajamaan
smile_org.gif
 
Orggi vois järjestää testikerhokisan esim konseptilla; yks tunti päivästä varattu kisalle.
Ei aika-ajoa, lähtöruudut joko arvottu tai jaetaan kuljettajien itsensä ilmoittaman kierrosajan perusteella.
Tasatunnilta:
15 minuuttii aikaa roudata lippumiehet pisteille,
30 minsaa varattu kisahässäkälle, jos kisa joudutaan keskeyttämään, niin se on vaan sit voi voi.
15 minuuttii aikaa roudata lippumiehet pois pisteiltä.
Luulis viihdeohjelman kelpaavan "yleisölle", ja luulis löytyvän vapaaehtosia lippumiehiä lippupisteille katselemaan kisailua?
Ainoa lisäkustanne kisalijoille olis moottoriliiton kertalisenssi 20e. (+orgin jäsenyys jollei ole ennestään)
Tekniset säännöt ois niin löysät kuin turvallisuusnäkökohdat antaa periksi.
Jos kuskeja yli ratakapasiteetin, niin arvotaan osallistujat.
Ja sadekelillä kisaa ei yksinkertaisesti olisi.
Tai jos ei löydy riittävästi kuskeja tai vapaaehtoisia lippumiehiä niin sillonkin kisa jätettäisiin ajamatta, ja toi kisatunti olis vaan normi ajoharjottelutunti.
 
Orggi vois järjestää testikerhokisan esim konseptilla; yks tunti päivästä varattu kisalle.
Ei aika-ajoa, lähtöruudut joko arvottu tai jaetaan kuljettajien itsensä ilmoittaman kierrosajan perusteella.
Tasatunnilta:
15 minuuttii aikaa roudata lippumiehet pisteille,
30 minsaa varattu kisahässäkälle, jos kisa joudutaan keskeyttämään, niin se on vaan sit voi voi.
15 minuuttii aikaa roudata lippumiehet pois pisteiltä.
Luulis viihdeohjelman kelpaavan "yleisölle", ja luulis löytyvän vapaaehtosia lippumiehiä lippupisteille katselemaan kisailua?
Ainoa lisäkustanne kisalijoille olis moottoriliiton kertalisenssi 20e. (+orgin jäsenyys jollei ole ennestään)
Tekniset säännöt ois niin löysät kuin turvallisuusnäkökohdat antaa periksi.
Jos kuskeja yli ratakapasiteetin, niin arvotaan osallistujat.
Ja sadekelillä kisaa ei yksinkertaisesti olisi.
Tai jos ei löydy riittävästi kuskeja tai vapaaehtoisia lippumiehiä niin sillonkin kisa jätettäisiin ajamatta, ja toi kisatunti olis vaan normi ajoharjottelutunti.
Ei huono idea, katotaan miten toi mp-tuen kerhokisa toimii.. Noi jokkiskisat on nykyään aika hintavaa puuhaa, esim. viikonlopun SO 170€ (+50€ jälki-ilmo) + lisenssi 130€/kerta tai 442€ /kausi..

Tolla konseptilla ei jää ainakaan rahasta kiinni.
 
Mistään mitään tietämättä mutuilen että ongelmaksi voi muodostua se että motorg.ry ei ole SML:n jäsenkerho.
 
Mistään mitään tietämättä mutuilen että ongelmaksi voi muodostua se että motorg.ry ei ole SML:n jäsenkerho.
Juurikin näin.

Tämän lisäksi kisan järjestämisessä pitää kuitenkin käydä tietyt proseduurit läpi joille ei yksinkertaisesti taitaisi riittää tekijöitä. Myös vakuutuksen voimassaolo menisi taas asteen hankalammaksi jos päivän aikana järjestettäisiin kisat.

Nyt järkätään jo lähtöharjoituksia, niin mennään tää kausi ainakin näillä.

P.S. Loppukauden liput tulee jäsenistölle myyntiin ennen juhannusta ja ei-jäsenille juhannuksen jälkeen. Tarkemman aikataulun ilmoitan tarkemmin kun tiedän. Tod.näk. myynti avataan ensi viikon alkupuolella.
 
Back
Ylös