Ratapäiville ilmottautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kriisi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kriisi

Nancy f**king Drew
Onko ratapäiville ilmottautumisen ja maksamisen välillä jotain aikarajaa jonka jälkeen ilmottautuminen häviää listoilta?

Ilmottauduin 18.7. motoparkin ajoihin jo joskus kesäkuun puolella, ja maksoin 3.7. Vannon ja vakuutan että täytin ilmottautumislomakkeen, mutta Sumppa infosi tuossa 'Ajoharjottelupäivä Virtasalmella 18.7.'- ketjussa että ilmottautumiseni ei syystä tai toisesta näkynyt.

Oonks mä vaan innoissani liian ajoissa, vai missä vika?

Kyllä homma toimii .orginkin ratapäivillä oikeenkin hyvin, mitään valittamista ei järjestelyistä paikanpäällä ole ollut, päinvastoin. Kyselen lähinnä siksi että jos jotain aikarajoja on, tietäisin ilmottautua ja maksaa niiden puitteissa jottei järjestäjille aiheudu turhaa työtä.

Unohda koko juttu. Suosittelen ratapäiville osallistumista WBR:n tai vaikka MP-tuen kautta. Homma toimii jouhevasti, eikä tarvitse ihmetellä infokatkoksia tai -pimentoja.
Uteliaisuudesta kysyn, oletko itse kokenut jonkun sortin vääryyttä tai että homma ei toimi Motorg ry:n järjestämillä ratapäivillä vai mihin mielipiteesi perustat?

Unohda koko juttu. Suosittelen ratapäiville osallistumista WBR:n tai vaikka MP-tuen kautta. Homma toimii jouhevasti, eikä tarvitse ihmetellä infokatkoksia tai -pimentoja.
Uteliaisuudesta kysyn, oletko itse kokenut jonkun sortin vääryyttä tai että homma ei toimi Motorg ry:n järjestämillä ratapäivillä vai mihin mielipiteesi perustat?
No selvyyden vuoksi todettakoon että en viitannut itse ratapäivien tapahtumiin tai järjestelyihin paikanpäällä, kuten ei tuossa aloitusviestissäkään, vaan muihin yksityiskohtiin, jotka oman kokemukseni mukaan ovat toimineet paremmin muualla. Mutta kuten itse totesit, kyseessä on mielipide, ja se toki voi poiketa omastasi.
Noin muuten jos asia tai "vääryydet" oikeasti kiinnostaa, niin privana voi toki kysellä ja/tai kommentoida, täällä niitä tuskin kannattaa tämän enempää käsitellä. Orgin ratapäivät voivat olla kokonaisuutena suh ok tapahtumia, mutta niin ylivertaisen hyvin niitäkään tuskin on järjestetty, etteikö jostain jotain pientä parantamisenkin varaa löytyisi.

BTW (ja esimerkki), et muuten reagoinut mitenkään varsinaiseen aiheeseen eli tuohon ketjun aloittajan kysymykseen...
wink.gif

Onko ratapäiville ilmottautumisen ja maksamisen välillä jotain aikarajaa jonka jälkeen ilmottautuminen häviää listoilta?
Juu, eli 2 viikkoa ilmoittautumisesta jos maksua ei ole kuitattu, poistuu tuo ilmoittautuminen näkyvistä. Jos olet ilmoittautunut (ja vahvistuksen sähköpostiin saanut) ja ilmoittautumistasi ei näy, täytä ilmoittautuminen uudelleen.

Cannepazzo: Mielelläni kuulisin vaikka privana mielipiteitäsi järjestämistämme ratapäivistä. Jos ei huonoa palautetta saa, ei voi tietää mitä korjata.
wink.gif

sanoi:
Cannepazzo: Mielelläni kuulisin vaikka privana mielipiteitäsi järjestämistämme ratapäivistä. Jos ei huonoa palautetta saa, ei voi tietää mitä korjata.  
Ihanko totta? No ainakaan aiempia ratapäivään liittyviä privaviestejäni ei ole noteerattu mitenkään. Noh, kait se on parempi myöhään kun ei milloinkaan, sieltähän sitä palautetta löytyy vanhoista viesteistä, jos ei ole jo poistettu. Uudelleenkin voin tarvittaessa kyllä lähettää...

BTW, just tuossa netti-ilmoittautumisessa ja sen ylläpido(n kankeude)ssa... vois olla yksi tuotekehittelyn (tai yksinkertaistamisen) paikka. Siis ilman sarvia ja hampaita, ja noin yleisesti.

sanoi:
BTW, just tuossa netti-ilmoittautumisessa ja sen ylläpido(n kankeude)ssa... vois olla yksi tuotekehittelyn (tai yksinkertaistamisen) paikka. Siis ilman sarvia ja hampaita, ja noin yleisesti.

Näistä saa, ja pitää laittaa palautetta. Jos löytyisi jotain ihan konkreettista kehitysehdotusta, olisi se vielä enemmän pop.
smile_org.gif

Toi ilmottautumishärpäke on vähän tollanen kolho, mutta ilmeisesti sillä kuitenkin saa viestin menemään perille että ajelemaan haluaa. Hurjaan hifistelyyn ei ole oikeen aikaa, kun näitä kuitenkin tehdään sen verran kun inspis ja vapaa-aika antaa periksi. Mutta jos siellä on jotain major-ongelmia, kyllä ne aina korjattua saa jossain välissä. Kertokaa ihmeessä, niin korjaillaan kun innostusta sattuu löytymään.

sanoi:
Hurjaan hifistelyyn ei ole oikeen aikaa, kun näitä kuitenkin tehdään sen verran kun inspis ja vapaa-aika antaa periksi.
Niinpä, eihän siihen oikeastaan tarvisi kuin yhden email-linkin ja boksin, ja sitten loput hoituukin käsipelillä. Vaikka sitten lisää talkoolaisia kehiin jos tarvii. Noin äkkimutu-tuntumalla.

Jos olet ilmoittautunut (ja vahvistuksen sähköpostiin saanut) ja ilmoittautumistasi ei näy, täytä ilmoittautuminen uudelleen.
Ilmoittauduin 25.7 Ahveniston rataharjoitteluun ja nimi näkyy kyllä vahvistetuiden joukossa. Minä en kylläkään saanut mitään vahvistusta sähköpostiin, lienekkö tuossa lähetyksessä jotain hämminkiä?

Nyt meni vähän ohi...
Niinkö? No ehkä se osaltaan selittääkin osan ongelmista.

sanoi:
Toi ilmottautumishärpäke on vähän tollanen kolho, mutta ilmeisesti sillä kuitenkin saa viestin menemään perille että ajelemaan haluaa.
No näiden viestien perusteella näyttäis siltä että ilmeisesti ei aina saakaan asiaansa perille. Oiskohan turhankin monimutkainen tai kankea systeemi? Vai onko kenties asioista vastaavilla puuhamiehillä tai -naisilla liian vähän aikaa ja/tai motivaatiota homman hoitoon? Jotain muuta häikkää & hämminkiä?

sanoi:
Ilmoittauduin 25.7 Ahveniston rataharjoitteluun ja nimi näkyy kyllä vahvistetuiden joukossa. Minä en kylläkään saanut mitään vahvistusta sähköpostiin, lienekkö tuossa lähetyksessä jotain hämminkiä?
Omat kokemukset ovat samansuuntaisia. Esim. sinne alkukuun kolmipäiväiselle Motopark -keikalle alunperin ilmoittauduin, nimi ilmestyi ilmottautuneiden listalle, tosin mitään kuittausta sähköpostiin tai muuten ei tullut, ei ilmoittautumisen vahvistuksesta, maksun vastaanotosta tai muustakaan, eikä esim. henkilökohtaisella sähköpostilla tapahtuneesta peruutuksesta.

sanoi:
Niinpä, eihän siihen oikeastaan tarvisi kuin yhden email-linkin ja boksin, ja sitten loput hoituukin käsipelillä

Niin, tarkoitin että tätä lausetta en tosta sun ensimmäisestä vastauksesta osannut yhdistää mihinkään korjattavaan kohtaan. Se meni hieman ohi...
smile_org.gif
Muutkin asiat mulla saattaa mennä helposti ohi, joka varmaan selittää monia puutteita täällä.
wink.gif
Tämä nyt vaan ei auennut.

sanoi:
Niinkö? No ehkä se osaltaan selittääkin osan ongelmista.

Kertaahan nyt, mitä tuo alussa oleva siis tarkoitti. Email-linkki ja boksi? Saataisi nyt yksi ongelma täältä ainakin pois.

sanoi:
No näiden viestien perusteella näyttäis siltä että ilmeisesti ei aina saakaan asiaansa perille. Oiskohan turhankin monimutkainen tai kankea systeemi?

Ainoo ongelma tässä topicissa lukuunottamatta sitä ettet ole saanut vastauksia joihinkin privaviesteihisi taisi olla toi että ilmo oli poistunut kahden viikon jälkeen ilmottautumisesta, kun maksua ei ollut suoritettu. ilmo-härvelissä tosiaan sellainen feature, että ilmottautuminen poistetaan automaattisesti, jos maksua ei tule parissa viikossa. Tästä oli jäänyt huomautus pois, jonka nyt sinne lisäsin. My Bad. Niin, ja noista sun privaviestiongelmista en mitään tiedä, koska niitä et ainakaan ole tainnut mulle lähetellä?

sanoi:
Vai onko kenties asioista vastaavilla puuhamiehillä tai -naisilla liian vähän aikaa ja/tai motivaatiota homman hoitoon?

Muista en tiedä, itselläni on liian vähän motivaatiota. Ainakin näin kesällä. Ei vaan ole napannut istua koneen äärellä säätämässä, keksinyt kaikkea mukavampaa. Mutta eiköhän tää taas loman jälkeen tästä lähde.

sanoi:
Omat kokemukset ovat samansuuntaisia. Esim. sinne alkukuun kolmipäiväiselle Motopark -keikalle alunperin ilmoittauduin, nimi ilmestyi ilmottautuneiden listalle, tosin mitään kuittausta sähköpostiin tai muuten ei tullut, ei ilmoittautumisen vahvistuksesta, maksun vastaanotosta tai muustakaan, eikä esim. henkilökohtaisella sähköpostilla tapahtuneesta peruutuksesta.

Noniin, tämä nyt oli jo hyvää palautetta. Toi ilmo ei tällä hetkellä lähetäkkään meiliin mitään, ilmoittautuneet näkyvät tossa pääsivulla. Ehkä tietenkin olisi selkeämpi, jos myös meiliin jokin vahvistus tulisi. Voisinpa vaikka jossain vaiheessa viritellä. Nämäpä juuri näitä kohtia missä voi tekijöiltä asioita mennä vähän pieleen, kun itse pitää jotain asiaa itsestäänselvyytenä, ja tulee sokeaksi "typerille toteutuksille". Esim juuri se, että muut kanssa tajuaisivat katsoa ilmo-sivulta mihin on ilmottautunut, ja onko oma nick vahvistettujen joukossa, mutta ehkä tähän sitten tarvitaan jotain lisäinfoa. Tai siis tähdennystä sille, että jos oma nick on ilmottautuneiden joukossa, se tarkoittaa sitä että on ilmottautunut. Tai jos se siirretty vahvistettujen ja maksaneiden joukkoon, on maksu myös tullut perille. Siitä ettet ole taas saanut johonkin viestiisi vastausta, en osaa sanoa mitään. Itse en viitsinyt lukea ylläpidon meilejä tossa noin kolmeen viikkoon, kun olin reissussa, joten niitäkin varmaan jäänyt vähän roikkumaan, ja vastauksia ei ole tullut.

Mut tällasta tää on, yritetään ny kuitenkin.

sanoi:
Niin, tarkoitin että tätä lausetta en tosta sun ensimmäisestä vastauksesta osannut yhdistää mihinkään korjattavaan kohtaan. Se meni hieman ohi...
No okei, ehkä kirjoittelun sävy oli alunalkaenkin turhan kyyninen, mutta sepäs siitä, syyt siihen eivät ehkä kuulu tähän ketjuun. Niinhän se vaan on että mm. kommunikoinnin taso ja toimintakulttuuri yleensä vaihtelee eri paikoissa ja yhteisöissä.

Mitä tulee tuohon email-ilmoittautumiseen ja sensemmoiseen, taka-ajatus oli siis se, että jo nykyinenkin systeemi vois ehkä olla turhaa hifistelyä, kun se yksinkertaisimmillaan voisi olla vaikka vaan ko. tarkoitusta varten pyhitetty email -osoite, johon kukin ilmoittautumisensa jättää, ja josta (inboxista) sitten joku asian hoitaakseen ottanut ne sitten blokkaa ja tarvittaessa orgin sivuille kopsaa, maksutavan selvittyä. Manuaalista työtähän se tietty vaatii, mutta ainakin systeemi on yksinkertainen ja toimiva. Näin pienellä käyttäjämäärällä tuskin edes vielä kovin mahdoton ylläpidettävä ilman hianoja tietokantasovelluksiakin. Edelleen pikamutuna ja puolivakavissaan ehdoteltuna.

Joo tällasta tää on, mutta eiköhän tää tästä, eiköhän ne hommat pikkuhiljaa rupea toimimaan paremminkin.
BTW, tuosta yhdestä Sumpan kommentista sai sellaisen kuvan, että semmoinen vahvistus/kuittaus sähköpostiin tulee automaagisesti. Tai sitten olen kai (muutaman muun tapaan) jummartanut jotain väärin.

sanoi:
Nämäpä juuri näitä kohtia missä voi tekijöiltä asioita mennä vähän pieleen, kun itse pitää jotain asiaa itsestäänselvyytenä, ja tulee sokeaksi "typerille toteutuksille". Esim juuri se, että muut kanssa tajuaisivat katsoa ilmo-sivulta mihin on ilmottautunut, ja onko oma nick vahvistettujen joukossa, mutta ehkä tähän sitten tarvitaan jotain lisäinfoa. Tai siis tähdennystä sille, että jos oma nick on ilmottautuneiden joukossa, se tarkoittaa sitä että on ilmottautunut. Tai jos se siirretty vahvistettujen ja maksaneiden joukkoon, on maksu myös tullut perille.
Niin, asiahan tuntuu yksinkertaiselta silloin kun se myös toimii kuten tarkoitettu, joskus ilmeisesti sitten ei. Mutta tuostapa muuten tulikin mieleen sellainen ehkä ihan hyödyllinen feature, että ilmoittautumisen peruutuksellekin voisi ehkä olla selkeämpi zydeemi tai ainakin ohjeet. Sehän osaltaan varmaan helpottaisi myös niitä varmistettujen ja varmistamattomien ilmojen häslinkiä. Tuommoiseenkin tilanteeseen saattaa joskus joku törmätä ja siitä itselleen ongelman saada.

Oli heti pakko testata ja ilmottautua parille ratapäiville, ja kyllä kuittaus nyt tulee meilitse. Jospa vielä makselis samointein, niin ei pääse itseltä unohtumaan
smile_org.gif

Itse en viitsinyt lukea ylläpidon meilejä tossa noin kolmeen viikkoon, kun olin reissussa, joten niitäkin varmaan jäänyt vähän roikkumaan, ja vastauksia ei ole tullut.
Kyllä mä olen tuttuun tapaan pitänyt noista huolta - eli yleensä samana päivänä, mutta välillä parin päivän viiveellä tulee vastaukset
smile_org.gif

Back