Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä oo helppoa. Laitoin googlen laulamaan. Wikipedian mukaan Motoparkissa on 17 mutkaa.
![]()
![]()
Tää on varmaan jokin vitsi?
![]()
No, näyttääkö toi vaaralliselta? Ei kyllä tuntunut silloin kun ajoi.
Vedäpä busalla 1:33 visiiri kiinni kahdella kädellä ni tarjoan kaljat.Tässäkin pätee se että kun on ajanut alle 1:28 ahvenistolla, niin tuollainen 1:33 _tuntuu_ siltä että sen voi vetää visiiri auki yhdellä kädellä.
-tuomas

Vedäpä busalla 1:33 visiiri kiinni kahdella kädellä ni tarjoan kaljat.
Se on aika paljon pyörästä kii että mikä tuntuu helpolta ja mikä ei
Edit : Jaa kyl se saattais mennä 1:34 nyt ku jarrut ei kuole kolmessa kierroksessa.
Hienosti offtopic jatkuu. Mitkäs ovat suurimmat syyt tähän? Ajolinjat, katseenkäyttö ja pyöränpäällä liikkuminen?...nyt menee samalla kalustolla sama kierrosaika ilman jarruja![]()
Hienosti offtopic jatkuu. Mitkäs ovat suurimmat syyt tähän? Ajolinjat, katseenkäyttö ja pyöränpäällä liikkuminen?
Sanoisin että suurin muutos noihin oli parempi jarrutekniikka. Toki ajolinja tekee kierrosajan sit ku sitä aletaan yrittämään mutta esmes se ahveniston touhu meni perseeseen ihan sen takia että jarruissa tehtiin kaikki päin helvettiä ja pyörä ei taipunut ennenkuin tapettiin vauhdit pois.Hienosti offtopic jatkuu. Mitkäs ovat suurimmat syyt tähän? Ajolinjat, katseenkäyttö ja pyöränpäällä liikkuminen?
Sanoisin että suurin muutos noihin oli parempi jarrutekniikka. Toki ajolinja tekee kierrosajan sit ku sitä aletaan yrittämään mutta esmes se ahveniston touhu meni perseeseen ihan sen takia että jarruissa tehtiin kaikki päin helvettiä ja pyörä ei taipunut ennenkuin tapettiin vauhdit pois.
Pyörän päällä liikkuminen on auttanut myös mutta sanoisin että tässä järjestyksessä ne merkittävimmät muutokset tuli.
Parempi jarrutekniikka jarruttomassa ajossa?
Siis se että nyt pystyy ajamaan 1:35 alastarossa jarruttomasti, verrattunna siihe kun ajo 1:40 eniten täysiä. On suurin muutos kyllä ajolinjassa.
Ennen jarrutin liian kesysti jarrun alussa ja näin ollen oli aivan liikaa jarrua vielä lopussa jolloin varsinkaan bussin kaltainen rataohjus ei vain taittunut sisään ja piti tappaa liikaa vauhtia pois ennenkuin pystyi kallistamaan sisään.Mitä jarrutekniikan muutos käytännössä tarkoitti? Puhutaanko yleisesti vai bussilla jarruttamisesta?
Mulle oli ainakin yllätys kuinka kapealta rata tuntui ja korkeuserot. Kokemusta radasta oli vaan simulaattorista ja mä ajoin ekalla kerralla vanhalla turbo porsaalla hmm.. rauhallisesti. En ollut koskaan hikoillut auton ratissa aiemmin, mutta silloin tuli sekin koettuaIhan perus ennakkopelkoisen ihmisen asennehan tuo on.
Ihan yhtälailla kuulee jatkuvalla syötöllä kuinka supervaarallinen Nordschleife on

Mulle oli ainakin yllätys kuinka kapealta rata tuntui ja korkeuserot. Kokemusta radasta oli vaan simulaattorista ja mä ajoin ekalla kerralla vanhalla turbo porsaalla hmm.. rauhallisesti. En ollut koskaan hikoillut auton ratissa aiemmin, mutta silloin tuli sekin koettua![]()