Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuolla et pääse kuin Jokkikseen. Itse ostaisin SM-säännöillä laillisen kilpurin. Olet kuitenkin jonakin päivänä viivalla.Moottorin tossa pitäs olla suht vakio lukuunottamatta paranneltua kantta
Se päivä on vielä melko kaukana...Tuolla et pääse kuin Jokkikseen. Itse ostaisin SM-säännöillä laillisen kilpurin. Olet kuitenkin jonakin päivänä viivalla.Moottorin tossa pitäs olla suht vakio lukuunottamatta paranneltua kantta
Edit: Muista aina myös 2. vanteet. Esim. Alastarossa jäi useita SBB-kuskeja viivalta, kun eivät saaneet sadekelin kumeja alle.
No ei se varmaan tarvitse ollakaan, mutta kovin suurella todennäköisyydellä niin siinä tulee käymään että radalle ja kisoihin se mieli halajaa.Ei kai se lähtökohta ole että jokainen joka hommaa "ratapyörän" tulee ajamaan myöhemmin kilpaa?
Jostain vanhaa Tekniikan maailman artikkelia lainaten : "Ei jokaisen jolla on tennismaila tarvitse pelata Wimbledonissa"![]()
Pitäähän se toki panostaa. Et sä peräkärryä tartte, osta paku.Hmm, pitäisikö munkin panostaa ratapeliin. Tosin ratapeli tarttee peräkärryn ja peräkärry vetokoukun. Elikkäs kauppaan ostamaan koukullista autoa... Radoilla nähdään!
Suosittelen lämpimästi kuussatasta, jossa mahdollisimman vakio kone ja hyvä alusta. Niitä tonnisten tehoja on äärivaikeaa äkkinäisemmän saada hyödynnettyä.Olen ostamassa ekaa ratapyörää ja ei tekis mieli tunkee käsiä ns. kasaan p*skaa.![]()
Joo toi paku kävikin jo mielessä...Pitäähän se toki panostaa. Et sä peräkärryä tartte, osta paku.Hmm, pitäisikö munkin panostaa ratapeliin. Tosin ratapeli tarttee peräkärryn ja peräkärry vetokoukun. Elikkäs kauppaan ostamaan koukullista autoa... Radoilla nähdään!
Nähdään radalla.
sanoi:aloittelijalle parempi tyytyä johonkin käytettyyn
Käytetyssä ja uudessa on molemmissa omat etunsa. Käytettyyn saa yleensä mukaan paljon kilkettä ja kalusto on heti valmis radalle, kun taas uuden rakentaminen on mielenkiintoista ja opettavaista hommaa ja pyörän historia on ainakin selvä alusta asti.Mitäs jos hommaisi uuden pyörän maahantuojalta verottomana ja alkaisi virittämään sitä ratakuntoon? Rahaa palaa varmasti sen hiomiseen aika tavalla. Varmaan saa nälkävuoden mittaisen listan tehtävistä pakollisista ja "tarpeellisista" muutoksista. Ja jos vielä uusia miettii, miten esim. tuo jammu, ihan kilpailukykyinen laite ilmeisesti?
Vai olisiko aloittelijalle parempi tyytyä johonkin käytettyyn.
8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
johtajalta tulikin jo hyviä kommentteja pyörien tekniikkaan.8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
Eipä kannata yleistää noita Kawaa koskevia vikoja. Esimerkiksi ZX600-N1H (ZX-6RR vm 2005-2006) ei ole kärsinyt mistään tyyppivioista. Eivät ole laatikot hajonneet, ei venttiili- eikä kansivikoja eikä mitään muutakaan ns tyyppivikaa. Kilpailukäytössä toki aina osia hajoaa, mutta se on tietenkin täysin luonnollista.johtajalta tulikin jo hyviä kommentteja pyörien tekniikkaan.8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
Lisäksi kawa 600rrässä venttiiliohjurivikoja -> öljynsyöntiä, venttiilien kantamisia -> palamisia. Yamahassa myös ohjurivikoja muttei lähimainkaan niin paljoa. koskevat r1 5-venttiilikantta ja vain paljon ajettuna. r6 on hyvä.
ja kuten sanoit, kilpakäytössä osat kuluvat enemmän kuin muuten ja lisäksi sisustaa saattaa olla jo muutettu tehon tai muun syyn vuoksi. ihan stanu pyörät taas saattavat olla tylsiä ja niillä antaa tasoitusta ainakin vanhemmiten.
hence.... takaisin neuvoon numero 2.
Osta niin uusi kuin mahdollista....