• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ratapyörän osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs jengillä on suosituksia. Mikä kilvetön kannattaa ostaa hintaluokassa 5-8000 euroa?
Racing4fun.de ja sieltä anzeigen. Kato mitä löytyy... Tuolta voi löytää melkosia helmiä. Joku suosittu merkki kuten Suzuki, Honda tai Yamaha. Ei voi kauheen pahasti mennä pieleen.
Tuoltako ostit?
Sitä kautta toi omakin löyty

Mitäs jengillä on suosituksia. Mikä kilvetön kannattaa ostaa hintaluokassa 5-8000 euroa?
Racing4fun.de ja sieltä anzeigen. Kato mitä löytyy... Tuolta voi löytää melkosia helmiä. Joku suosittu merkki kuten Suzuki, Honda tai Yamaha. Ei voi kauheen pahasti mennä pieleen.
Tuoltako ostit?
Ok. Siellä onkin valikoima suurempi kuin kotimaisilla markkinoilla. Oliko mitään erityisiä hankaluuksia ostoprosessissa saksalaisten kanssa? Vai mistä päin itse mopo tuli?

Tuoltako ostit?
Ok. Siellä onkin valikoima suurempi kuin kotimaisilla markkinoilla. Oliko mitään erityisiä hankaluuksia ostoprosessissa saksalaisten kanssa? Vai mistä päin itse mopo tuli?
Hollannista toi tuli... Ei ollu mitää vaikeuksia. Tein etukäteen kauppakirjan mihin listasin kaikki kilkkeet, nimet, jne. Rahat käteisenä ja nimet papereihin. Helppoo ja vaivatonta.

Tuoltako ostit?
Hollannista toi tuli... Ei ollu mitää vaikeuksia. Tein etukäteen kauppakirjan mihin listasin kaikki kilkkeet, nimet, jne. Rahat käteisenä ja nimet papereihin. Helppoo ja vaivatonta.
Kävitkö itse hakemassa vai miten mopo löysi tiensä Suomeen? Aika nopealla aikataululla sait pyörän hommattua muuten.

Kävitkö itse hakemassa vai miten mopo löysi tiensä Suomeen? Aika nopealla aikataululla sait pyörän hommattua muuten.
Kävästiin pienellä road tripillä siellä ja samalla tarttu toi mopo sit matkaan
biggrin.gif
Rahat poltti taskussa niin mitä sitä jahkaileen... S-postilla käytiin neuvottelut entisen omistajan kanssa ja homma pelitti. Sain hyvät kuvat ja tarvittavat tiedot että uskalsi lähtee kattoon sitä paikanpäälle.

Hopsansaa, pitää tännekin kait ilmoitella että osaatte varoa sitten..

Elikkäns; toissa maanantaina käytiin muutaman kaverin kanssa Virtasalmella ajamassa (ok, itse olin varikkotyttönä kun on tullut oltua kuivilla jo yli 2 vuotta
crazy.gif
) ja päivän päätteeksi pari kaveria siinä valitteli että perkule kun uudella nakulla ei uskalla ajaa niin päätettiin sitten ryhtyä etsimään ratamopoa
smile_org.gif
(heh.. mun paha suunnitelma toimi
biggrin.gif
)

Joka tapauksessa tarina jatkui aika haipakkaa ja huomenna 2 tyyppiä käyvät hakemassa vajaan 500 kilsan päästä zx9r:n ja sunnuntaina saattaiskin keretä jo testailemaan sitä Virtsikkaan ensimmäistä kertaa
062802jumpie_prv.gif

Broidihan mut luonnollisesti haukku saman tien pystyyn kun kerroin hankinnasta (vanha paska, ei kukaan aja radalla zx9r:llä, liikaa tehoa teille jne.) mut on siinä sentään vakkarimasiina niin luulis kestävän rataharjoittelua ja jos koittais ajaa ihan nätisti ja rauhallisesti...
talktohand.gif
(edit. niin ja kyllä se veli kans ihan hyviä neuvoja anto, itse möi oman rataraaserinsa pois pari viikkoa sitten parin vuoden käytön jälkeen)

Tavoitteena on että jos ens juhannukseen mennessä uskaltais avata kaasun kunnolla tornin mutkasta
biggrin.gif

pari kaveria siinä valitteli että perkule kun uudella nakulla ei uskalla ajaa niin päätettiin sitten ryhtyä etsimään ratamopoa
smile_org.gif
biggrin.gif
)
Mitäs se ville täällä loruilee?  
veryangry.gif

kysehän oli siis paremman ratapyörän hankkimisesta kun tuppaa vähän kädet väsähtämään nakun selässä...niin ja tietysti riskien minimoimisesta kun noi lipat mahtais katupärrän selässä pistää lompakon turhan koville  
wink.gif

pari kaveria siinä valitteli että perkule kun uudella nakulla ei uskalla ajaa niin päätettiin sitten ryhtyä etsimään ratamopoa
smile_org.gif
biggrin.gif
)
Mitäs se ville täällä loruilee?
veryangry.gif

kysehän oli siis paremman ratapyörän hankkimisesta kun tuppaa vähän kädet väsähtämään nakun selässä...niin ja tietysti riskien minimoimisesta kun noi lipat mahtais katupärrän selässä pistää lompakon turhan koville
wink.gif
Juu anteeksi, en ollut tarkka.. Siis nakulla ei uskalla mutkissa kurvailla täysiä kun alkaa tärisemään jne oli yksi kommentti jonka kuulin varikkotyttönä kuikuillessani.
biggrin.gif

Sinne taitaa melkein päästä millä vehkeellä vaan.
Pääsehän sinne....vaikka tuommoisella: http://www.mp-foorumi.com/kuvat....96.html

Toi on hyvä laite, jos tarvii välillä hiekalla käydä  
062802jumpie_prv.gif

Jokkikseen pääsee tosiaan melkein millä laitteella vaan, mutta vielä parempi olisi sarja johon pääsisi rekisterissä olevalla katupyörällä teippaamalla peilit umpeen ja liimaamalla numeron katteeseen. Erityisesti nuo sääntökohdat estävät käytännössä kilvellisen pyörän käytön:

-Vilkut ja taustapeilit pitää poistaa
-Jarruvalo pitää poistaa tai se pitää tehdä toimimattomaksi.
-Äänimerkki pitää poistaa tai kytkeä irti
-Kaikkien valaisimien ja lyhtyjen lasit pitää poistaa, mikäli se on sirpaloituvaa materiaalia.
-Matkustajan jalkatapit pitää poistaa
-Rekisterikilpi ja kilvenpidin pitää poistaa
-Sivu- tai keskiseisontatuki pitää poistaa tai se pitää lukita yläasentoonsa.
-Glykolin käyttö jäähdytysjärjestelmässä on kielletty, vain vesi sallitaan.

Blaa blaa blaa...
Jos pelottaa, niin ainahan niitä syitä löytyy.

RRIMG_1546.jpg

Takalaukun rautojakaan ei tarvinnut poistaa
ja valojen johdothan on kyllä aika tiukasti kiinni lampunkannassa...

Jokkikseen pääsee tosiaan melkein millä laitteella vaan, mutta vielä parempi olisi sarja johon pääsisi rekisterissä olevalla katupyörällä teippaamalla peilit umpeen ja liimaamalla numeron katteeseen. Erityisesti nuo sääntökohdat estävät käytännössä kilvellisen pyörän käytön:
Pyh! Noin vartissa teen katukelpoisesta pyörästäni kilpurin. Ja pyörä on siis Suzuki GSX-R 750 K6.

Toki selityksiä voi aina keksiä, jos ei riitä luonne osallistumaan...

Pyh! Noin vartissa teen katukelpoisesta pyörästäni kilpurin. Ja pyörä on siis Suzuki GSX-R 750 K6.

Toki selityksiä voi aina keksiä, jos ei riitä luonne osallistumaan...
Ei lähde vielä tuolla provolla
biggrin.gif

Teillä on huoltoautot, mekaanikot ja varikkotytöt apuna; meitsin pitäisi tuoda ajamalla pyörä paikalle, eikä mahdu kompura ja vaihtorengassarjat reppuun..

Ei lähde vielä tuolla provolla  
biggrin.gif

Teillä on huoltoautot, mekaanikot ja varikkotytöt apuna; meitsin pitäisi tuoda ajamalla pyörä paikalle, eikä mahdu kompura ja vaihtorengassarjat reppuun..
No jaa, Juhannuksen 2006 Motoparkin kisaan ajoin pyörällä paikalle.

Alastaron kisaan 2006 tiimin seniori tuli ajamalla, ja ajoi myös pois.

Kisaamaan vaan mun ja Paattoman seuraksi!

Nyt kun tuli hommattua ensimmäinen kilvetön ja ens vknloppuna pitäis korkata se Alastarossa, niin pitääkö mun rekisteröidä se omiin nimiin jotenkin?
Vakuutuksenhan saa ilmeisesti soittamalla, mutta pitääkö se sitä ennen kirjata trafille tms. omiin nimiin? Kauppakirja tehtiin runkonumerolla.

Back