Ratapyörän varustelu ja suojaus

Jos saat halvalla vähän solmussa olevat niin osta ne. L-Weld hoitaa kuntoon 70-150 euroa vanne jos ei ihan hitsihommiksi mene, eikä näytä alkujaan mutterilta.

Sateiset sit niille?

Joo, täytyy seurailla. On noi uutena järkyttävän hintaisia.

Katselin, että Saksasta saisi takovanteiden ja kilkkeiden hinnalla vaikka ratavalmiin kuussatasen varapyöräksi kärryyn ja saderenkaat alle.

Joo, täytyy seurailla. On noi uutena järkyttävän hintaisia.

Katselin, että Saksasta saisi takovanteiden ja kilkkeiden hinnalla vaikka ratavalmiin kuussatasen varapyöräksi kärryyn ja saderenkaat alle.

Ainoastaan yks vaihtoehto sulle sademopoks. -04 10R

Ei vaan.... jos kärryssä tilaa, niin onhan tuollainen laivue käytännöllinen. Tuppaa vaan huoltomäärä ja ropauskustannukset nousemaan, vaikka kuinka muuta luulis (mähän ajan vähemmän per mopo).

Toisia vanteita edelleen tuohon Kawaan etsiskelen. Ulkomailta olen käytettyjä katsellut, mutta aina joku hommassa mättää tai sitten on van s**tanan kalliit.

Olen alkanut harkitsemaan uusien takoalumiinivanteiden ostamista kelluvilla jarrulevyillä ja orkkisvanteet siirtyisi sateisilla kärryyn. Onko mitään mieltä vai kannattaako vaan kyttäillä käytettyjä?
Onko sulla tiedossa mitkä kaikki orkkis-vanteet sopii (ristiin) sun mopoon?

Ma oon kurkkaillu mtorcyclerparts.eu :sta eka alkuperäisen osan koodin ja sitten sillä koodilla hakee samalta sivustolta osaa niin se näyttää missä malleissa on sama valmistenumero ja sitten ebay. Ei tietenkään näytä yhteensopivia osai kuin merkin sisällä.

Liittyen vitoskoppakympin vanteisiin, tein tuossa jokin aika sitten huomion jarrulevyjen hinnoista. Vitoskopan käytetyt orkkislevyt näyttäisivät olevan Ebayssä yli 300 egeä pari lähes järjestään. Sitten taas uusia Brembon Serie Oroja saa 160 egeä kappale. Serie Orot taitaa olla pyörivillä niiteillä ja muutenkin hinnat alkaen -malli, mutta onpahan yksi vaihtoehto enemmän pohdittavaksi.

Hipin ehdotus ykköskopan hankkimisesta sademopoksi ei kyllä sekään kuulosta huonolta :grin:

Vinkkejä mistä kannattais kattella pikakaasua tuohon mun gixxeriin? Siihen tarvinnee myös sen start/stop-katkasija vaihtaa?
Motion Prolla ois sellanen mutta saako niitä euroopan puolelta? Sportbiketrackgear kauppaa ainaki jenkeissä mutta ehtiikö täksi kesäksi?

Ja jälleen täytyy sanoa että kalleinta tuskin olen laittamassa mutten mitään kiinan kamaakaan missään nimessä...

Clipareita vois myös harkita, niistäkään ei oikein mitään hajua ole millasia kannattais kattoa ja mitä niiltä haetaan, ja onko ne yleensä vakiota leveämpiä/pitempiä tms., jos ois ni sillon vois pikakaasukin mahtua alkuperäsen katkasijan kanssa...

Vinkkejä mistä kannattais kattella pikakaasua tuohon mun gixxeriin? Siihen tarvinnee myös sen start/stop-katkasija vaihtaa?
Motion Prolla ois sellanen mutta saako niitä euroopan puolelta?

äkkiseltään näyttää olevan ihan Stormin valikoimassakin noi tarvittavat.

Motion Prolla ois sellanen mutta saako niitä euroopan puolelta? Sportbiketrackgear kauppaa ainaki jenkeissä mutta ehtiikö täksi kesäksi?

Ja jälleen täytyy sanoa että kalleinta tuskin olen laittamassa mutten mitään kiinan kamaakaan missään nimessä...

Clipareita vois myös harkita, niistäkään ei oikein mitään hajua ole millasia kannattais kattoa ja mitä niiltä haetaan, ja onko ne yleensä vakiota leveämpiä/pitempiä tms., jos ois ni sillon vois pikakaasukin mahtua alkuperäsen katkasijan kanssa...

Sopiikohan yoshimuran race kapula ilman muutoksia, http://calsport.co.uk/all-parts/671-50a-1000 hintaa aika lailla mutta jos ei tarvitse muuta vaihtaa...

Kuinka kauan teillä on mennyt totutellessa tuohon käänteiseen....

Käänteiseen kaavioon tottuu radalla nopeammin kuin yhdessä päivässä, eikä sen jälkeen ole paluuta entiseen etenkin kun shifteri on mukana kuvioissa.

Myöskään sekaannuksia katuajossa perinteisellä kaaviolla toisilla laitteilla ei tule. IMHO katuajo ja rata-ajo ovat eri lajeja. "Ratamoodissa" vaihto käänteisellä tulee selkäytimestä, eikä perinteinen kaavio Pappatunturilla tai isommilla katulaitteilla tule ongelmaksi.

Yamaha R6-kaasukapula on aika nopea. Mulla oli sellainen K3-K4 1000 kikserissä.
En tiiä oisko Tuusulassa, UG Motorsilla sellasta purkuosana.

Ite tykkään radalla clipareista, jotka ovat aika paljon pidemmät mitä vakiot. Näitä saa myös työnnettyä enemmän eteenpäin, eli aukipäin. Tuo vakautta ajamiseen. Pystyakselin kulma on yksi muuttuja clipareissa. Valmistaja sanoo, että näissä oleva 10 astetta on RR-käytössä just bueno.
Ostin tällaset vähän aikaa sitten. Näitä saattaa löytyä suoraan suomesta hyllystä. Tsekkaa halkaisija, mitä tarviit
https://supremebikes.fi/tuote/alumiiniset-sport-51-mm-ohjaustangot/
(Muista supremebikesin Nitrouksen alennuskoodi, ESAT2020 :) )

.

Tietysti oikea pikakaasu on paras ratkaisu (voi vaihtaa kiekkoa kuten Robbymotossa). Ensiapuna voisi toimia pelkän kahvan vaihto. Mulla olisi ylimääräinen käyttämätön R1/R6 kahva, jota käytetty vanhemmissa R6:ssa. Jos oikein muistan, niin halkaisija on 37 mm eli nopeampi kuin Gixxerissä vakiona ja hitaampi kuin R6R:n kahva.

Kulkeutuu mukana ensi viikonloppuna Kemoralle ja vaihtuu sixpackiin vihreää Kukkoa tai 10 euroon.

Back