• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

RC8 2011

ekat 500km -11 mallilla takana. Ihan asialliselta laitteelta vaikuttaa. -08 malliin verratessa vaihto kannatti. Parempi/valmiimpi kone joka osa-alueella mielestäni
 
Oli Vantaan Honda-Centerissä koeajopäivät meneillään kun siellä muissa asioissa piipahdin, joten pitipä käydä tyypittämässä RC8R.

On se vaan messevä laite, voimaa on aivan pohjista alkaen kuten omassa supermotossa oli, mutta tässä paukkua tulee keskialueella jo suorastaan tolkuttomasti. Ajoasento on kyykyksi melko väljä. Kyyti on kovaa ja terävää, kuopat iskee läpi (ei kannata ajaa pallit tankkia vasten niin kuin tuli ekat 100 metriä tehtyä, nimim. tähtisäteitä). Ei voi olla kovinkaan mukava kyyti kuoppaisilla pätkillä.

Kone on koko ajan läsnä tutionoiden, tärinöiden, pörinöden ja välittömän voimantuoton kautta. Oma giksutin tuntui tuon jälkeen kuin pumpulilla ajaisi, kone tuntuu siinä vetävän normiajossa hieman kuminauhan läpi. Kaasussa on edelleen kantti olemassa kun kaasua avaa moottorijarrusta, mutta tiedä sitten haittaako tuo käytännössä mitään. Jarrut puree katunopeuksissa todella hyvin. Pyörä ohjaa yllättävän kevyesti.

Se on kyllä sanottava, että tuolla määrällä voimaa voipi olla osaamista vaativa laite radalla kun lähdetään ihan oikeasti viemään, luistonesto ei olisi yhtään pahasta.

On isoissa twineissä vaan oma juttunsa. Jospa joskus sitten kun osaa ajaa.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn.. Miten kyseinen pyörä pärjää esim. varttimaililla japsipyörille ja tietenkin miten se kulkee osaavan kuskin kanssa radalla? Meneekö se lujempaa, kuin japsit?

Itse en ole oikein KTM:n pyöriin perehtynyt mitenkään ja olen nyt liian laiska ottamaan selvää
tounge.gif
 
Tuossa sivun oikealla on MotoUSA:n tämänvuotiset testit ja siinä 0-60mph ja varttimailiajat: http://www.motorcycle-usa.com/232....on.aspx Siellä on paljon muutakin testidataa eri sivuilla (jarrumatkoja, märkäpainoja, dynokäyrää....)

****

Pitää kyllä käydä koeajamassa, toivottavasti ei iske pahaa v-käyrää kun on niin paljon parempi kuin tuo oma "malmikasa".
 
Oli Vantaan Honda-Centerissä koeajopäivät meneillään kun siellä muissa asioissa piipahdin, joten pitipä käydä tyypittämässä RC8R.

On se vaan messevä laite, voimaa on aivan pohjista alkaen kuten omassa supermotossa oli, mutta tässä paukkua tulee keskialueella jo suorastaan tolkuttomasti. Ajoasento on kyykyksi melko väljä. Kyyti on kovaa ja terävää, kuopat iskee läpi (ei kannata ajaa pallit tankkia vasten niin kuin tuli ekat 100 metriä tehtyä, nimim. tähtisäteitä). Ei voi olla kovinkaan mukava kyyti kuoppaisilla pätkillä.

Kone on koko ajan läsnä tutionoiden, tärinöiden, pörinöden ja välittömän voimantuoton kautta. Oma giksutin tuntui tuon jälkeen kuin pumpulilla ajaisi, kone tuntuu siinä vetävän normiajossa hieman kuminauhan läpi. Kaasussa on edelleen kantti olemassa kun kaasua avaa moottorijarrusta, mutta tiedä sitten haittaako tuo käytännössä mitään. Jarrut puree katunopeuksissa todella hyvin. Pyörä ohjaa yllättävän kevyesti.

Se on kyllä sanottava, että tuolla määrällä voimaa voipi olla osaamista vaativa laite radalla kun lähdetään ihan oikeasti viemään, luistonesto ei olisi yhtään pahasta.

On isoissa twineissä vaan oma juttunsa. Jospa joskus sitten kun osaa ajaa.
Salaisuus ehjiin palleihin on hyvin istuvat kalsarit jotka pitää paketin kasassa. Löysissä boksereissa ääni nousee falsettiin ekasta kuopasta/patista.

En oo päässy vielä koettamaan uutta versiota, mutta se saattaa reportaasien perusteella olla jo liian "luonteeton" kun on ehtinyt tottua tähän vanhemman repimiseen.  
biggrin.gif
 
Kävin koea ajamassa joensuussa Kone Jönnit yrityksen 10v synttäreillä kyseisen pyörän. Siellä oli KTM edustamassa omia pyöriän ja niitä sai koe ajaa. RC8 näytti huokuttelevalta ja kun kyykky fani olen, päätin kokeilla pyörää. Ajaessa ihastuin pyörään kyllä ihan täysin. Todella kevyt ja näppärä ohjattavuus. V2 kone tarjoaa kyllä tosi hyvät väännöt alhaalta ylös asti ja vauhti tuntuu todella  
biggrin.gif
Yllätyin etenkin siitä, miten hyvin tuossa kyykyssä on jaloille tilaa, verttuna omaan ninjaani. Tommonen ois kyllä must have omistus, sen verran hyvältä tuntu ajaessa. Nättihän se on kyllä todella, ihan kummatkin väri vaihtoehdot ja hyvin on pärjännyt tonnisten luokassa muille pyörille.
 
Kirjoitelkaa hiukan käyttökokemuksia ja kuinka "vanhemmat" mallit ovat toimineet, käsittääkseni aikalailla ongelmia ensimmäisissä malleissa? Pöyrä kyllä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn.. Miten kyseinen pyörä pärjää esim. varttimaililla japsipyörille ja tietenkin miten se kulkee osaavan kuskin kanssa radalla? Meneekö se lujempaa, kuin japsit?

Itse en ole oikein KTM:n pyöriin perehtynyt mitenkään ja olen nyt liian laiska ottamaan selvää  
tounge.gif
Eikö nuo RC8R:llä ole IDM:ssä voittanut mestaruuksia tjsp? useampana vuonna?
 
Kirjoitelkaa hiukan käyttökokemuksia ja kuinka "vanhemmat" mallit ovat toimineet, käsittääkseni aikalailla ongelmia ensimmäisissä malleissa? Pöyrä kyllä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta?
Minulla jäänyt käyttökokemukset tältä vuodelta aika vähäisiksi kortin menetyksen takia, mutta itsellä oli seuraavia probleemia:

Pyörä kulutti paljon öljyä -> syyksi paljastui koneistusvirhe etummaisen pytyn kannessa -> takuuseen uusi kansi ja ongelma poistui. Vaihtoivat vielä varmuuden vuoksi männänrenkaat ja ventiilinvarren kumit.

Öljynpaineanturi viallinen -> vaihto takuuseen.

Mittaristossa ongelmia -> uusi mittaristo takuuseen ja siihen matkamittarin kilsat ajantasalle KTM Nordicilla.

Öljytikun putki epätiivis -> vaihto takuuseen.

Nyt kaikki sitten pelaakin...
smile_org.gif


Lisäksi yksi pikku ärsyttävyys: peilien lasit kääntyilevät välillä kovissa nopeuksissa. 2010-malleista lähtien peilejä on vissiin päivitetty.

Oma pyöräni on 2009-mallia ja otettu käyttöön 2010, joten siinä on jo tehtaalta lähtien ollut parempi öljynjäähdytin ja päivitetty vaihteisto. 2008-malleihin nämä tehtiin käsittääkseni recallina.

2008-malleissa oli vissiin kanssa männissä jotain häikkää, jotka kanssa päivitettiin recallina huoltojen yhteyksissä.

Kannattaa siis katsoa sellaisia, joissa on valtuutetun huoltoliikkeen leimat. Lisäksi kaikki päivitykset ja huollot pystytään silloin jäljittämään KTM Dealernetin kautta missä tahansa valtuutetussa KTM-huollossa.
 
Tuo öljytikun täyttöputki itsellänikin vuoti, kiusallinen savutus alkoi aina tankatessa. Vesipumpun juorurei'ästä vuoti öljyä ja peilit ei tahtonu pysyä kohdillaan. '11 mallissa ei ainakaan vielä mitään ongelmia *koputtaa puuta*.
 
Kirjoitelkaa hiukan käyttökokemuksia ja kuinka "vanhemmat" mallit ovat toimineet, käsittääkseni aikalailla ongelmia ensimmäisissä malleissa? Pöyrä kyllä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta?
Nyt tulee vuosi RC8:n kanssa. Uutena ostettu vuosi sitten, ylivuotisena, eli on 2008 -malli. Mittarissa nyt 14,5tkm.

Ongelmat: ei mitään. Ei syö öljyä, mikään ei ole prakannut tai oireillut. Peilien lasitkaan eivät kääntyile. Toimii vaan, aina vaan. Eikä ole edes mitenkään hellää pitoa saanut, rankaistu on kovalla kädellä. Tai ehkä se niksi onkin siinä
smile_org.gif


Kaikki recal-jutut lukuunottamatta lootapäivitystä oli jo tehty ennen ostoa, viime syksynä sitten lootaankin joku päivitys. En tosin huomannut siinä mitään eroa entiseen.

Omat kommervenkkinsähän tuossa on, jyrkkä kaasu, kova alusta, Kolisee, Tärisee ja Meluaa ihan nimensä mukaisesti, mutta joka luonteikkaasta pyörästä pitää, uskallan kyllä suositella lämpimästi.
 
Back
Ylös