Reissaaminen

B1te3fG.jpg

Ei minusta kovin paha rangaistus. Sanoisinpa pikemminkin että jos nämä maisemat aina missaa niin virheen tekee.

Se on vähän sama homma nyt kun Formuloissa:grin:.

Ei se varikon läpiajorangaistus ole edes rangaistus, pahasta puhumattakaan.... jos kisa ajetaan varikolla, eikä radalla:grin:.

Tai puhutaan "kahden viikon laulureissusta Malagassa".... mennen tullen yht. 12pv liftaten:grin:.

.....Sanoisin pikemminkin, että mitä kaikkea missaa varsinaisilla pelipaikoilla sillä aikaa kun
tekee niille matkaa:D.

Ei oikeen voi puhua millään tavalla viikonlopusta saarestakaan, jos aika menee eessuntaas soutamiseen
niin että perillä ehtii just vetäsee voikkarin ja kaffetta termoksesta.
Soutaminen voi silti olla ihan kivaa ja maisemat hienot.... jos on "lähtenyt vaan soutelemaan" :grin:.
Jos on lähtenyt soutelemaan vaikka Sulkavan Soutuihin..... ei kai sinne Stadista nylpytetä
Saimaan kanavan kautta...:grin:.

Noo.... kunhan virnistelen. Ei tuo "ratkea" kumpaakaan suuntaan, koska puhutaan varsin "eri lajista".
 
Joo Bone..sanoissas on perää. Niinivirtaa oon kerran käyttänytkin. Nyt on ohjelmassa tohon Itäeurooppaan tutustuminen kun en oo sielä käyny. Pitäis käydä Prahassa bissellä. Tosiaan 3000km päässä se Pisa on mut enhän mä sinne motaria mee...matkaa tulee varmaan min 8 tkm tolla reissulla. Nii ja kato kyllä Honda kestää..

Päätarkoitus reissussa on saada Ajaa (Suomessa ahdistaa..en tiedä miks)..mutta tietty myös uudet mestat ja kokemukset.
 
Joo Bone..sanoissas on perää. Niinivirtaa oon kerran käyttänytkin. Nyt on ohjelmassa tohon Itäeurooppaan tutustuminen kun en oo sielä käyny. Pitäis käydä Prahassa bissellä. Tosiaan 3000km päässä se Pisa on mut enhän mä sinne motaria mee...matkaa tulee varmaan min 8 tkm tolla reissulla. Nii ja kato kyllä Honda kestää..

Päätarkoitus reissussa on saada Ajaa (Suomessa ahdistaa..en tiedä miks)..mutta tietty myös uudet mestat ja kokemukset.

Jep-jep:D.

Joku vääräleuka voisi jo puhua jostain.... "laatuajasta" :grin:

Pidät vaan sitte mielessä sen... Ryhdikkäänä rehveille:grin:.
 
Paitövei, onks ketään koskaan harmittanu matkailuun kulutettu valuutta?
Mua ei ainakaan! Ehkä parhaita "sijoituksia" ikinä. :WAZAAP:
 
Paitövei, onks ketään koskaan harmittanu matkailuun kulutettu valuutta?
Mua ei ainakaan! Ehkä parhaita "sijoituksia" ikinä. :WAZAAP:

Reissaamiseen kulunut raha ei milloinkaan mene hukkaan. Ei erityisesti moottoripyörällä suoritettuun. Ei edes Saksan tai ruotsin "läpiajoon" kulunut raha, eikä aika. Matkailu on mielentila, hyvä sellainen.
 
Reissaamiseen kulunut raha ei milloinkaan mene hukkaan. Ei erityisesti moottoripyörällä suoritettuun. Ei edes Saksan tai ruotsin "läpiajoon" kulunut raha, eikä aika. Matkailu on mielentila, hyvä sellainen.

Juu juu. Talot, pelit ja pensselit pankki voi viedä, muttei noita reissuja :D
 
kun nuokin kartta vinkit läpi kulkee on aika monta hienoa paikkaa nähnyt ja lomaviikkoa kulunut.....
se voi alkaa tuntua rangaistukselta hienojen paikkojen näkeminenkin kuten saaminen muuttuu joutumiseksi...
kun saa paljon yli oman tarpeen ...........
 
Oooonha näitä enempiki, ja jos jonninlaisia....:;):
Tuohon en vielä ole törmännytkään. Kiitos vinkistä. Hyvä sivusto ja heti rekisteröidyin (vaatii näemmä jotta saa ladattua). Tuo linkkaamani sivusto on siitä mukava että kaikki alueen reitit saa samalla kertaa näkyviin ja ovat vielä värikoodattu mukavuuden perusteella. Reitit on myös "tähditetty" ja vielä kommentit englanninkielellä.
 
Paitövei, onks ketään koskaan harmittanu matkailuun kulutettu valuutta?
Mua ei ainakaan! Ehkä parhaita "sijoituksia" ikinä. :WAZAAP:

Mopoillessa joutuu pitemmällä reissulla sijoittamaan hieman majoituspuoleen, mutta noin ylipäänsä
kulujen taso on helvetin pitkälle omista valinnoista kiinni.

Menovesi maksaa minkä maksaa, mutta muutoin voi ilman todellisia "luopumisia" joko tuplata tai
puolittaa kulut.... riippuen kummasta suunnasta lähdetään.

Harvemmin 140-160€:n unet on tuplaten paremmat ja kauniimmat kuin 50-70€:n unet.
Sama pätee myös syömiseen ja juomiseen.... samassa suhteessa.

Toki tuostakin saa vielä tinkastua, mutta sitten pitää jo nähdä ainakin hieman vaivaa asioiden eteen.

Kuukauden reissulla alkaa loppusaldolla kuitenkin olla monelle jotain merkitystä.

Tuolla reissuilla näkee jonkin verran sellaisia "lonely drivereita"... ei siis ridereita:D, jotka käyttää
normipakua tai farkkua "matkailuautona".
Pitävät sitten leiriä kivoissa "pikkupaikoissa"... kalastelevat,grillailevat saaliita tai muuta herkkua jne.

Tolla systeemillä ei pala liikkumiseen esim. 300km/päivä + syömiset ja juomiset reilua paria tonttua
enempää kuukaudessa jos tarkasti menee.... mutta ilman nälkää ja janoa.
Hyvät, lämpimät kelit ovat toki perusvaatimus tolla setillä.

Vähän on sitte eri juttu, jos on pakko tehdä reissua vähintään viidenkympin kalsareissa ja satkun
T-(hiki) paidoissa... ja tunkea kaikkialla aina tappipaikkaan bunkkaamaan ja syömään & juomaan.

Ihan OK.... siihen asti kun alkaa selitys, ettei oo fyrkkaa reissata:p.
 
Tätä ketjua, ja joitain edellisiä samasta aiheesta liipaten, kun lueskelee, niin vahvistuu entisestään, kuinka monipuolinen laji mopomatkailu on ja kuinka monta "oikeaa" tapaa sitä on tehdä. Ei kysymys ole sittenkään vaan pelkästään siitä, että pakataan tavarat ja väännetään kaasua (ja painetaan jarrua jos muistetaan). Ja sehän on vain hienoa :) Kaikki luovat loppujen lopuksi oman moottoripyörämatkailukokemuksensa itse. Vinkkejä otetaan sieltä täältä mutta viimein se on kuski ja/tai kyytiläinen, jotka reissun tekevät odottamattomine tekijöineen, joihin ei voi edeltä vaikuttaa. Sen uskaltaa kuitenkin todeta, että seikkailu ja reissukokemus on aina moninkertainen jos saman tekisi automobiililla, ainakin itselle. Ja taas toisaalta he, jotka autolla mieluummin matkustavat, kokisivat mopomatkailun epämukavana. Pääasia on, että on moottoripyörä ja reissumies/-nainen. Se, että onko matkassa pelkästään VISA perstaskussa vai koko leirisetti trangioineen ja telttoineen tai molemmat tai jotain siltä väliltä, on hienosäätöä omien mieltymysten, reissujen pituuden, rahallisten tekijöiden ja muiden tekijöiden suhteen.

Itse olen sitä koulukuntaa, että reissu alkaa ja toivottavasti päättyy kotiovelle. Mukana teltta, trangia, muuta reissutilpehööriä, käteistä ja VISA. Osa öistä teltassa ja osa sisätiloissa, jopa hotellissa. Reissulla on myös aina jokin päätepiste, jossa mieluusti viettää aikaa pari päivää pidempään. Tässä on vain ehtona juurikin se, että eurooppaan en lähde ellei käytettävissä ole aikaa vähintään se kaksi ja puoli viikkoa. Eteläisimpään eurooppaan kolme tai kuukausi. Jos on käytettävissä viikko- puoltoista niin silloin rekkakyyditykset yms. vuokraukset ovat varmaan järkeviä.

Saksaa on tullu läpiajettua mutta ei aina. Komppaan edellisiä Saksan hienoudesta, erityisesti eteläisin alppisaksa. Saksassa on hienoja maisemia kun vaan poikkeaa baanilta pois. Kesän 2018 suunnitteilla olevan Euroopan matkan tiimoilta on tarkoitus "läpiajosyntiäkin" entisestään hälventää ajamalla Mooselin laakso ja käymällä Baden-Badenissa kylpemässä :) Itse en kans koe Ruotsia, pakollista laivamatkaa tai Saksaa pakkopullana. Ne kuuluvat reissuun kun täältä lähdetään. Ja eritytisesti kutkuttavan mukavaa on se jännitys kun tietää, että edessä on kaksi ja puoliviikkoa täysin arkirutiinista poikkeavaa reissuelämää ja se alkaa mukavasti laivakyydillä. Pari kolme päivää onkin sitten hyvä fiilistellä ja orientoitua Ruotsin ja Saksan kautta, vaikka "varsinainen kohde" olisikin etelämpänä :bye:

Ai niin, ja onhan se Via Balticakin tullut ajettua.
 
Reissukertomuksia on tosiaan kiva lukea.

Meillä vielä reissut rajoittunut kotimaan kolkkiin, mutta mieli tekisi ensin käydä Ruotsin puolella, lautalla mennä ja pohjoisen kautta takas kotia.Mutta mutta se Turun laiva. ei mainita nimeä tässä, vähän pelottaa. Miten mennään sisään, pyörän sidonta ym. Tiedetään juut et auttavat siellä ja foorumia lukeneneena tiedän et pitää olla sitä ja tatä + tuota lukittusta suojaa mukana et pyöäräki on mukana satamassa.

Niinkä sanottu kertomuksia on monia, mutta voitasko tälle foorumille laittaa newbie osasto jossa ois vaikka lukittuna perusohjeet laivamatkailua alkaville? Tiedän et vinkkejä löytyy mut niiden etsimiseen hukkuu tällä hyvällä foomilla aikaa.

Terv,
Jaska
 
Reissukertomuksia on tosiaan kiva lukea.

Meillä vielä reissut rajoittunut kotimaan kolkkiin, mutta mieli tekisi ensin käydä Ruotsin puolella, lautalla mennä ja pohjoisen kautta takas kotia.Mutta mutta se Turun laiva. ei mainita nimeä tässä, vähän pelottaa. Miten mennään sisään, pyörän sidonta ym. Tiedetään juut et auttavat siellä ja foorumia lukeneneena tiedän et pitää olla sitä ja tatä + tuota lukittusta suojaa mukana et pyöäräki on mukana satamassa.

Niinkä sanottu kertomuksia on monia, mutta voitasko tälle foorumille laittaa newbie osasto jossa ois vaikka lukittuna perusohjeet laivamatkailua alkaville? Tiedän et vinkkejä löytyy mut niiden etsimiseen hukkuu tällä hyvällä foomilla aikaa.

Terv,
Jaska
https://youtu.be/XgITM3hmA5g

Tossa sulle meidän laivaan nousuja, kotimaasta ja ulkomailta.
Niinkuin näet et varmaankaan ole koskaan yksin siihen laivaan nousemassa. Tuossa on pyörät jätetty milloin pitkin ja milloin poikin. Ja laivan henkilökunta opastaa aina, tai lähes aina.
 
Tätä ketjua, ja joitain edellisiä samasta aiheesta liipaten, kun lueskelee, niin vahvistuu entisestään, kuinka monipuolinen laji mopomatkailu on ja kuinka monta "oikeaa" tapaa sitä on tehdä. Ei kysymys ole sittenkään vaan pelkästään siitä, että pakataan tavarat ja väännetään kaasua (ja painetaan jarrua jos muistetaan). Ja sehän on vain hienoa :) Kaikki luovat loppujen lopuksi oman moottoripyörämatkailukokemuksensa itse. Vinkkejä otetaan sieltä täältä mutta viimein se on kuski ja/tai kyytiläinen, jotka reissun tekevät odottamattomine tekijöineen, joihin ei voi edeltä vaikuttaa. Sen uskaltaa kuitenkin todeta, että seikkailu ja reissukokemus on aina moninkertainen jos saman tekisi automobiililla, ainakin itselle. Ja taas toisaalta he, jotka autolla mieluummin matkustavat, kokisivat mopomatkailun epämukavana. Pääasia on, että on moottoripyörä ja reissumies/-nainen. Se, että onko matkassa pelkästään VISA perstaskussa vai koko leirisetti trangioineen ja telttoineen tai molemmat tai jotain siltä väliltä, on hienosäätöä omien mieltymysten, reissujen pituuden, rahallisten tekijöiden ja muiden tekijöiden suhteen.

Itse olen sitä koulukuntaa, että reissu alkaa ja toivottavasti päättyy kotiovelle. Mukana teltta, trangia, muuta reissutilpehööriä, käteistä ja VISA. Osa öistä teltassa ja osa sisätiloissa, jopa hotellissa. Reissulla on myös aina jokin päätepiste, jossa mieluusti viettää aikaa pari päivää pidempään. Tässä on vain ehtona juurikin se, että eurooppaan en lähde ellei käytettävissä ole aikaa vähintään se kaksi ja puoli viikkoa. Eteläisimpään eurooppaan kolme tai kuukausi. Jos on käytettävissä viikko- puoltoista niin silloin rekkakyyditykset yms. vuokraukset ovat varmaan järkeviä.

Saksaa on tullu läpiajettua mutta ei aina. Komppaan edellisiä Saksan hienoudesta, erityisesti eteläisin alppisaksa. Saksassa on hienoja maisemia kun vaan poikkeaa baanilta pois. Kesän 2018 suunnitteilla olevan Euroopan matkan tiimoilta on tarkoitus "läpiajosyntiäkin" entisestään hälventää ajamalla Mooselin laakso ja käymällä Baden-Badenissa kylpemässä :) Itse en kans koe Ruotsia, pakollista laivamatkaa tai Saksaa pakkopullana. Ne kuuluvat reissuun kun täältä lähdetään. Ja eritytisesti kutkuttavan mukavaa on se jännitys kun tietää, että edessä on kaksi ja puoliviikkoa täysin arkirutiinista poikkeavaa reissuelämää ja se alkaa mukavasti laivakyydillä. Pari kolme päivää onkin sitten hyvä fiilistellä ja orientoitua Ruotsin ja Saksan kautta, vaikka "varsinainen kohde" olisikin etelämpänä :bye:

Ai niin, ja onhan se Via Balticakin tullut ajettua.

Hyvinkin samaa mieltä monissa asioissa kanssasi. Onneksi ei ihan kaikissa, sillä olisihan se tylsää jos joku toinen reissasisi tismalleen samoin ajatuksin, kuin oma, täysin yksilöllinen ( myös se ainoa oikea) tapani on matkustaa.
Voihan se olla hiukan sairasta, jos sattuu tykkäämään myös niistä läpiajoista, mutta pääsääntöisesti olen itsekin niistä tykännyt. Enkä kiellä, etteikö tuntuisi jumalaiselta ajella Välimeren tuntumaan, lämpöön ja valoon.
Kaikista matkakertomuksista saa aina jotain hyvää, vaikka vain tuttuja paikkoja tai sitten niitä, joissa vielä haluaisi käydä. Reissaamistavoissa toki on paljon eroa ja välillä aina toteaa. Muuten mukava tarina mutta itse en kokenut reissaamista tuolla tavalla tai nähnyt kohdetta noin.
Kukin omalla tavallaan, hyvä niin.
 
En tiedä onko oikea ketju,mutta tänne nyt laitan kysymyksen. Voi olla myös vähän tyhmä.:)

Eli Elokuussa oli tarkoitus käydä Tshekissä Brno katsomassa motokisoja,
Googlemaps ehdottaa ajoa viron läpi, eli laivalta matkaa olisi noin 1600km. ajaako sen yhdessä päivässä??
Pomo ei anna lomaa ja reissuun olisi lähettävä Torstaina 2.8 työpäivän jälkeen. Onko ihan tyhmä ajatus??:p


https://www.google.com/maps/dir/Ris...497f99e307b6f64!2m2!1d16.4456615!2d49.2038873
 
Pomo ei anna lomaa ja reissuun olisi lähettävä Torstaina 2.8 työpäivän jälkeen. Onko ihan tyhmä ajatus??:p

Jos päivä tarkoittaa vuorokautta, niin kyllä sinne juuri ja juuri 24 tuntia saattaa riittää ilman pidempiä pysähdyksiä ja kovalla keskinopeudella. En kuitenkaan oman jaksamisen ja turvallisuuden vuoksi lähtisi yrittämään. Puolet matkasta on tietä, joissa on yksi kaista/suunta ja liikennemäärät ihan muuta kuin Suomessa - ja rekkoja paljon.

2 ajopäivääkin tarkoittaa jo aika tiukkaa ajamista.
 
En tiedä onko oikea ketju,mutta tänne nyt laitan kysymyksen. Voi olla myös vähän tyhmä.:)

Eli Elokuussa oli tarkoitus käydä Tshekissä Brno katsomassa motokisoja,
Googlemaps ehdottaa ajoa viron läpi, eli laivalta matkaa olisi noin 1600km. ajaako sen yhdessä päivässä??
Pomo ei anna lomaa ja reissuun olisi lähettävä Torstaina 2.8 työpäivän jälkeen. Onko ihan tyhmä ajatus??:p


https://www.google.com/maps/dir/Ris...497f99e307b6f64!2m2!1d16.4456615!2d49.2038873

Ei varsinaisesti, mutta riippuu kelistä ja tuurista. Jos pääset Tallinnaan n. klo 18 niin lasket puolilleöin-yhteen ja menet etukäteen varattuun helppoon hotelliin Kaunasin-Marijampolen korville. Siitä lähdet ajelemaan aamulla kuuden korvilla ja olet illalla perillä. Jos siis on hyvä keli ja latu vetää. Ellei vedä olet puoliltaöin perjantaina perillä samalla suunnitelmalla. Eipä tuossa juuri maisemia katella tai turhia taukoja pidellä.
Ite olen tuon alkupään suunnitelman ajellut jokusia kymmeniä kertoja, esimerkiksi muuten Rezidencija Grįžulo ratai on ihan toimiva hotelli tuollaiseen, ei mene sitä tuntia parkkipaikan ihmettelyyn ja muuhun joutavanpäiväiseen
 
Noni, rautaperseen speksit juurikin heitit kehiin, 1600km ja 24h.

Kyllä tuon 24h ajaa, mutta sulla on tuossa jokunen muuttuja välissä (rajanylitykset), näjemmä kohtalaisesti tietöitä ja toki, ruuhkaa ja muuta pikkukivaa siellä ja täällä.

Ja jos meinasit työpäivän jälkeen ajella 24h...olet ollu valveilla about 34h yhteen putkeen. Voipi olla että uni tulee kesken kisan vaikka kuinka tulitikkuja käyttäisi:)-

Itse kermaperseenä saattaisin tässä kohtaa valita lennon, ikävä kyllä.
 
Back
Ylös