rekisterikilven numero

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sasaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sasaa

New member
mitäköhän eroa on kun oon nähny vaan prätkissä XX-123 kilpiä mutta nyt näin XX-1 kilven eli kaks kirjainta ja vaan yks numero? mitähän mahtaa tarkoittaa? kakskilpinen tms?
 
Ei se kaksikilpisyyttä ainakaan poikkeuksetta tarkoita. Saahan niitä erikoiskilpiä prätkiinkin, muunmuassa viimeisin VTR SP2 joka tuotiin maahan rekisteröitiin suoraan SP-2 tunnuksella. Ja uusissa pyörissähän kilvet on tyyppiä 12-XXX. Ja monesti tullut XX-12 kilpiäkin vastaan.
smile_org.gif
 
Olen itse omistanut moottoripyörän, jossa rekisterikilpi oli kysyttyä muotoa XX-1. Pyörä oli uusi, virallisen maahantuonti/jälleenmyyntikanavan kautta hankittu. En maksanut mitään lisähintaa ko. kilvistä, eli ihan sattumalta vaan osui sellainen.
 
alkaa kilpien numero yhdistelmät loppumaan niin vaihtuvat toisinpäin ja simsalabim saadaan taas lisää kilpiä! oli muistaakseni jossain juttuakin...

noni, kannattais lukee ajatuksen kanssa... tarkotin siis: ennen xx-666 uudet 666-xx
blush.gif
 
Tuossa linkkinä tuo Arvo Pentin mainitsema "SP-2"
Linkki

Tuo on kyllä sen verran porno, että jos opiskelun sijasta ois työelämässä, niin oma SP-1 vaihtus tuohon.
 
Ainakin 2010 rekisteröidyissä moottoripyörissä on numerot ylimpänä ja kirjaimet alhaalla...
nixweiss.gif
 
Heh, offtopickia pukkaa, mutta kaverilla oli aikanaan Yamaha RD 125 vm. 84, jossa oli rekkari XX-1. (äx äx - yksi) Monesti mietitty, että oliko sattumakilpi, vai onko joku tuohon aikaan ottanut kevariin kalliin erikoiskilven.
nixweiss.gif
Jospa täältä vaikka löytyius henkilö, joka osaisi kertoa tuohon vastauksen
smile_org.gif
 
Ainakin 2010 rekisteröidyissä moottoripyörissä on numerot ylimpänä ja kirjaimet alhaalla...
nixweiss.gif
Mulla on huhtikuussa rekisteröity pyörä ja on vielä kirjaimet ylhäällä.
^Sen ennakkoilmoitus on täytynyt olla ennenkuin tuo järjestyksen muutos on tullut.
2008 kun olin konttorilla kömpijää kilvittämässä, niin sanoivat että käyttävät hyllyssä olevat kilvet pois ja sen jälkeen kääntyy kirjainten ja numeroiden järjestys. Eli vähän joka konttorilla on ilmeisesti tuo muutos toteutunut eri aikaan. Viime kesänä näin jo näillä nurkilla uuden mallista kilpeä, mutta omaan pyörään tuli vielä vanhalla järjestyksellä.
 
Ainakin 2010 rekisteröidyissä moottoripyörissä on numerot ylimpänä ja kirjaimet alhaalla...
nixweiss.gif
Mulla on huhtikuussa rekisteröity pyörä ja on vielä kirjaimet ylhäällä.
^Sen ennakkoilmoitus on täytynyt olla ennenkuin tuo järjestyksen muutos on tullut.
2008 kun olin konttorilla kömpijää kilvittämässä, niin sanoivat että käyttävät hyllyssä olevat kilvet pois ja sen jälkeen kääntyy kirjainten ja numeroiden järjestys. Eli vähän joka konttorilla on ilmeisesti tuo muutos toteutunut eri aikaan. Viime kesänä näin jo näillä nurkilla uuden mallista kilpeä, mutta omaan pyörään tuli vielä vanhalla järjestyksellä.
Näinhän se menee. Vanhat käytetään ensin pois. Mulle on osunut molempia tänä vuonna kun olen käyttänyt eri konttoreita.
 
Heh, offtopickia pukkaa, mutta kaverilla oli aikanaan Yamaha RD 125 vm. 84, jossa oli rekkari XX-1. (äx äx - yksi) Monesti mietitty, että oliko sattumakilpi, vai onko joku tuohon aikaan ottanut kevariin kalliin erikoiskilven.  
nixweiss.gif
Jospa täältä vaikka löytyius henkilö, joka osaisi kertoa tuohon vastauksen
smile_org.gif
Joku blackbirdin omistaja varmaan mahtoi olla kateellinen tuosta rekkarista. Sitähän ois melkeen jopa kannattanut yrittää kaupata, että suostuu vaihtamaan kilven toiseen, jos joku haluaisi tuon itselleen
tounge.gif


Mulla itselläni oli DT, jossa rekkari oli RE-9. Eiköhän tuokin ihan sattumalta ollut tullut noin lyhyeksi.
 
eiköhän tuurillakin saa sellaisen lyhyen kilven.

muistaakseni ainakin pari vuotta sitten, suomessa oli kaksi kappaletta kilpeä LUU-5. toinen, se legendaarinen, on sodankylän poliisilla autossa ja toinen muistaakseni jokin hd.

tietty hieman ihmeellistä että kaksi samanlaista kilpeä, mutta toisaalta, kai tien päällä viranomainenkin erottaa kumpi on pyörä ja kumpi auto..
biggrin.gif
 
Autot ja mp:t ovat eri tietokannoissa ja on ollut mahdollista saada esim. molempiin sama rekkari.
Muistaakseni täälläkin oli asiasta joskus keskustelua, kun joku oli tsekannut oman pyörän tiedot AKE:sta ja saanut vastatauksen tyyliin: "MAZDA 6 vm. 2006 vihreä, omistaja xxx".
Sitä en tiedä, miten nyt onnistuu, kun nuo mp:n rekkarit tosiaan muuttuivat muotoon "numerot-kirjaimet".
 
Heh, offtopickia pukkaa, mutta kaverilla oli aikanaan Yamaha RD 125 vm. 84, jossa oli rekkari XX-1. (äx äx - yksi) Monesti mietitty, että oliko sattumakilpi, vai onko joku tuohon aikaan ottanut kevariin kalliin erikoiskilven.  
nixweiss.gif
Jospa täältä vaikka löytyius henkilö, joka osaisi kertoa tuohon vastauksen
smile_org.gif
erikoiskilpiä on saanut tilattua vasta vuodesta 1989, mutta tuota vuotta ennen on saanut "suhteilla" sopivan kilven eikä se ole maksanut mitään.

itse kilpiaiheen harrastajana tiedän kyseiset kuviot aika hyvin.
smile_org.gif


tällä haavaa XX-1 kilpi on autossa, E-mallin "väyrysessä" eikä sitä näinollen moottoripyörään edes saa. AKE veti tämän(kin) systeemin vituiks loppuvuodesta 2007, kun autot ja moottoripyörät lyötiin samaan rekisteriin.
 
muistaakseni ainakin pari vuotta sitten, suomessa oli kaksi kappaletta kilpeä LUU-5. toinen, se legendaarinen, on sodankylän poliisilla autossa ja toinen muistaakseni jokin hd.

tietty hieman ihmeellistä että kaksi samanlaista kilpeä, mutta toisaalta, kai tien päällä viranomainenkin erottaa kumpi on pyörä ja kumpi auto..  
biggrin.gif
mm. MM-300 -kilpi on samalla omistajalla sekä autossa että moottoripyörässä, toki näitä löytyy paljon muitakin.
nyt tarttis informoida LUU-5 moottoripyörän omistajaa, että jos meinaa kilven vaihtaa uuteen pyörään niin se ei tule onnistumaan...
033102ass_1_prv.gif


Erikoiskilpiä aika määrä.
 
Back
Ylös