Rekisteröinti katsastus.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nro:13
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nro:13

New member
Tekeekö näitä rekisteröinti katsastuksia kaikki katsastus asemat? Missä olette vuosien 2009-2010 aikana katsastaneet ja mihin hintaan?
Erityisesti Varsinais-Suomen alueen hinnat kiinnostaa.
 
Kaikkien pitäis tehdä, hintahaarukka tuntuu olevan aika iso...
minulla 130e oli "katsastus" ja 20e kilpi, asema oli yksityinen!
kysellä kannattaa eri asemilta ja varsinkin yksityiset tuntuu olevan järjestäen halvempia, a-katsastuksessa hinnat olisi ollu luokkaa yhteensä 200-240e  
crazy.gif
 
Juuri käytin tuontipyörän konttorilla ja 100€ katsastus ja 24,50€ kilpi. Siinä Kehä-III:n varressa Jumbon kohdilla. Ei ole maksettu mainos. :-)
 
Juuri käytin tuontipyörän konttorilla ja 100€ katsastus ja 24,50€ kilpi. Siinä Kehä-III:n varressa Jumbon kohdilla. Ei ole maksettu mainos. :-)
voitko laittaa hieman tarkempaa tietoa että mikä pyörä kyseessä ja kuinka vanha jne? Kestikö siinä kauan? Voitko antaa sen tarkan osoitteen jos veisin oman pyöräni sinne myös..
smile_org.gif
Täällä maalla ne ei ymmärrä mitään näistä tuonti vehkeistä
tounge.gif
 
GoldWing 1500 -88, ja koska kyseessä on noin vanha vehje, niin sille ei ole mitään erikoisia päästö, tms. vaatimuksia, joten sen katsastus oli helppoa. Katsoi pihalla jarrut, valot, vilkut, renkaat, runkonumeron ja korvakuulolla äänet. Asiallinen ja nopea palvelu (olin varannut ajan etukäteen), kesti ehkä kaikkineen (katsastus ja kilvitys) n. 20 min.

Tuolta varaamaan aikaa.
 
Tikkurilan A-Katsastus hoitaa homman myös kivuttomasti, mutta lompakkoa laihduttaen. 199€ +kilpi vm.2003 Suzuki SV1000s.
 
K1-katsastus forssa, hintaa tuli 151€ eli kohtuu edukas, suosittelen kaikille!!

Vielä kun veropäätöksen sais nii sais ihan oikeet kilvet pyörään
biggrin.gif
 
GoldWing 1500 -88, ja koska kyseessä on noin vanha vehje, niin sille ei ole mitään erikoisia päästö, tms. vaatimuksia, joten sen katsastus oli helppoa. Katsoi pihalla jarrut, valot, vilkut, renkaat, runkonumeron ja korvakuulolla äänet. Asiallinen ja nopea palvelu (olin varannut ajan etukäteen), kesti ehkä kaikkineen (katsastus ja kilvitys) n. 20 min.

Tuolta varaamaan aikaa.
Heh, mun Ducatista ei katsottu kuin runkonumero ja tyyppikilpi ja homma oli sillä selvä. Olisi varmaan mennyt "läpi" vaikka ilman vilkkuja ja renkaita.

Hintaa oli 120€ K-katsastus.
 
Juuri käytin tuontipyörän konttorilla ja 100€ katsastus ja 24,50€ kilpi. Siinä Kehä-III:n varressa Jumbon kohdilla. Ei ole maksettu mainos. :-)
voitko laittaa hieman tarkempaa tietoa että mikä pyörä kyseessä ja kuinka vanha jne? Kestikö siinä kauan? Voitko antaa sen tarkan osoitteen jos veisin oman pyöräni sinne myös..
smile_org.gif
Täällä maalla ne ei ymmärrä mitään näistä tuonti vehkeistä  
tounge.gif
Ei mulla ainakaan rekisteröintikatsastus ollu mikään isokaan katselmus ,katsi ei koeaja eikä katso oikeestaan mitään muuta kun sen että rungonnumero täsmää papereiden kanssa.
Jarrut , valot ja muut hallintalaitteet katto että on tallella ja näyttää toimivalta.

Kävin itte lempäälässä katsastamassa ja pyöräni oli vm2002 TDM900 , pärrän tyyppikilvessä e ja ei sitten tarvinnut vastaavuusmikälietodistustakaan minkä katsi kyllä tiesikin.

Tietysti jo on eksoottisempi tai jenkki vehje niin voi olla että kohtelu on eri , mutta toi oli ainakin kivuton operaatio , makso muistaakseni 130 + mitä kilvet sitten maksaakaan.

Paperien täytön aikana kerkes juoda 2 kuppia kahvia , eli ei sekään puoli ikuisuutta vieny.
 
varmista että se valitsemasi konttori suostuu katsastamaan pyörän ilman tyyppihyväksyntä todistuksia .. jos siis e-numero rungosta löytyy. toiset "haluaa" vaatimuksenmukaisuustodistukset ja toiset ei tarvitse sitä.
 
Herttoniemen autokatsastuksessa maksoi katsastus 90e ja kilpi papereineen 24e. Katsastus oli nyt syyskuun alkupuolella. Eikä tarvinnut mitään muita lappuja kuin alkuperäinen rekisteriote ja tullin lappu. Pyörä oli Aprilia RS250. Katsoi vaan että paperit täsmää runkoon, hallintalaitteet toimii ja renkaiden koon.
 
Aken, tai nykyisin Trafin sivuilla sanotaan,että:

"Kunnon tarkastus rekisteröintikatsastuksessa
Kunnon tarkastus muiden kuin määräaikaiskatsastusvelvollisten ajoneuvojen osalta
Suomessa määräaikaiskatsastusvelvollisuuden ulkopuolella olevien ajoneuvoluokkien, esimerkiksi O1- ja L3e-luokat sekä traktorit, kunnon tarkastusta ei enää tarvitse suorittaa rekisteröintikatsastuksen yhteydessä."

Mitähän tuo sanamuoto "ei enää tarvitse suorittaa" mahtanee tarkoittaa?
Kyseessä olisi -99 Suzuki VL 1500 Belgiantuonti-pyörän rekisteröintikatsastus, jossa on "suorat putket", eli ei menisi melumittauksessa läpi.
Milloinkahan tämä muutos on tullut ja toimivatko katsastajat tämän mukaan, vai pitäisikö varmuudeksi sulloa nuo putket täyteen villaa?
 
Ja kannattaa muistaa että useilla konttoreilla on eri hinnat eu-tuonneille ja muualta tulleille.. ettei tule yllätyksenä amerikan tuonnin katsastushinta..
tounge.gif
 
Poislukien avk tms tapaukset.

Kunnon tarkastus muiden kuin määräaikaiskatsastusvelvollisten ajoneuvojen osalta
Suomessa määräaikaiskatsastusvelvollisuuden ulkopuolella olevien ajoneuvoluokkien, esimerkiksi O1- ja L3e-luokat sekä traktorit, kunnon tarkastusta ei enää tarvitse suorittaa rekisteröintikatsastuksen yhteydessä.


Poikkeuksena ovat kuitenkin vaurioituneena liikennekäytöstä poistetut ajoneuvot, joiden osalta kunnon tarkastus tehdään aina.
 
Tuontipeliä ei teknisesti tarkasteta jos siinä on voimassa oleva katsastus joka on suoritettu tuontimaassa, EU-aluella. Valmistenumero katsotaan ja renkaiden kunto joka on saattanut muuttua viimeisestä leimauksesta. Näin on menty jo parisen vuotta. Jostakin kumman syystä muutamat katsastuspaikat tekevät edelleenkin myös teknisen tarkatuksen, vaikka katsastus on voimassa ja veloittavat siitä jopa 140-170€, siis rahastavat työstä jota ei kuuluisi tehdä. Asiakkaat eivät oikein tunnu tietävän määräyksiä ja maksavat jos vaan saavat leiman.
 
Back
Ylös