+1 Varsin mainio ja yksinkertainen systeemiTuon vanteen kiinnitysmekanismihan on nerokas.Tollanen tuli värkättyä romuista (viimeistelyä vaille) http://www.motot.net/galleria/g50920_rengaskone![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1 Varsin mainio ja yksinkertainen systeemiTuon vanteen kiinnitysmekanismihan on nerokas.Tollanen tuli värkättyä romuista (viimeistelyä vaille) http://www.motot.net/galleria/g50920_rengaskone![]()
Taas kaksi kumia vaihdettu Nomar kopiolla ja nyt oli kyllä sen verran hankalat vanteet (melko matala ura keskellä) että laitoin välittömästi Mojoleveristä tarjouspyynnön.Ennen kuin jokainen väkertää oman No-mar tangon on hyvä tutustua myös tähän.
![]()
![]()
Olen aikeissa värkkäillä itselleni tuollaisenkin kunhan saan aikaiseksi. Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta ja ei pyri kiertymään kumia asennettaessa kuten nomar.
Nomar ratkaisi asian sivukahvalla jota minä en tee.
Ja jotta jokainen ymmärtää tuon toiminnan niin tässä käyttöohje
No niin renkaat vahdettu .hyvin pelittää kone .Toi nomarin kopio sauvan päät oli liian paksut.Täytyi tehdä toi (mojoveri) niin rupesi menemään renkaat päälle (toimii)En ole vielä kokeillut tekelettä kun renkaat vielä lontoosta tulematta.Noi mustat mötikät on muovia saa nähdä luistaako. Kun irottaa toisen puolen vanteelta niin laittaa vanerin tai muovin palat kumin ja vanteen väliin ja pyöräytää penkkiin kiinni. (Taikasauvan)osat on tehty oottaa kasausta(lomalla kun olen)Tuon vanteen kiinnitysmekanismihan on nerokas.Tollanen tuli värkättyä romuista (viimeistelyä vaille) http://www.motot.net/galleria/g50920_rengaskone![]()
Eikös tuon kumin uraan pakottaminen ole hankalampaa käsin kun vehje on noin korkealla jos käsiäkin käytössä vain kaksi?
Itse tykkään vaihtaa maassa jossa polvilla voi painaa kumia ja jää vielä kaksi kättä vapaaksi.
Sattuneista syistä pyörä vaihtui ja tässä uudessa takarengas on yksipuoleisesti kiinni, joten taas piti lähteä sorvin ääreen...![]()
Tekaisin takarenkaalle ihan oman tasapainotusakselin M20 kierretangosta ja sorvailin kartiot nylonista.
Tuo toimii myös jo kumin vaihdossa koska härvelini keskireikä on myös 20mm.
![]()
![]()
Jäihän tuolle Mojoleverille hintaa enemmän kuin koko härvelilleni, mutta tilasin sen silti.Taas kaksi kumia vaihdettu Nomar kopiolla ja nyt oli kyllä sen verran hankalat vanteet (melko matala ura keskellä) että laitoin välittömästi Mojoleveristä tarjouspyynnön.
Saa nähdä pitääkö taas ruveta itse tekemään...![]()
jokos tää on testattu? 3x renkaan vaihto paikallisessa halvimmassa kattaisi ton hinnan... Kyllä tarvisi ite alkaa veivaan noi kumit paikoilleen.Täytyypä testata jossain vaiheesNäytti uudessa Bilteman luettelossa olevan rengaskone 59 euroa. Äkkiä joku kokeilemaan, niin ei minun tarvitse..
Rengastyökalu. Moottoripyörien sisärenkaallisten tai sisärenkaattomien renkaiden irrottamiseen helposti. Säädettävissä kaikkia vannekokoja varten. Toimiva ja vakaa rakenne. Vie vain vähän tilaa.
82-542
59,-
http://www.biltema.fi/osteri....yhmaid=
jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
Juu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksijep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
Kyllähän ne menee mutta kahden renkaan vaihtokokemuksella voin kertoa että hikistä puuhaa onJuu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksijep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?![]()
Juu toi hömppä rataharrastus tuppaa syömaan kumeja kun vauhdit kasvaa ja toisaalta tarvi vähän eri seostakin kelin mukaan varsinkin taakse ku kybä polttaa harditkin liiallisilla avauksilla. Myös radat mitä kiertää kuluttaa yleensä toisen sivun, joten renkaan kääntökin olisi säästöö...Kyllähän ne menee mutta kahden renkaan vaihtokokemuksella voin kertoa että hikistä puuhaa onJuu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksijep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?
Miltei maksaa mieluusti 30e jos joku tekee tämän kunnon työkaluilla ja itse voi keskittyä kattelemaan vierestä.![]()
Minä ajelen touringkumeilla jotka kestää 20tkm niin ei ole iso kustannus maksaa joka 3. vuosi muutama kymppi renkaanvaihdosta.
Jos ratailua harrastaa niin ihan ymmärrettävää että itse vaihdellaan
Saa sillä, tosin tarvitsee vielä rengasraudan. Käyttää tuota keskiakselia tukipisteenä, kun kiertää rengasraudalla ympäri.Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.