Grädde-Racing
New member
Renkaita on tullu vahdettua satoja,
Mites tuo tasapainotus oikein onnistuu kotikonstein
Eli onkos jotain koti/ harrastalle sopivaa menetelmää , Kertokaa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
voinko udella mistä kyseisen asennuspään tilasit?Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.
Olet aivan oikeassa.Eikös sillä Bilteman "bead breakerillakin" saisi homman hoidettua tällä tavalla. Pelivälineenä videolla taitaa olla samainen kepukka jota AimoPamaus tossa aikasemmin esitteli.
sanoi:Lainaa (samamies @ Marras. 09 2009,00:28)
Lainaa (Fastline @ Marras. 07 2009,11:25)
Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.
voinko udella mistä kyseisen asennuspään tilasit?
Veikkaisin; tuolta:
http://gp503.de/000001986709fa002/03c1989aa80d15608/index.html
Moottoripyörän vanteet on niin kapeita että staattinen tasapainotus riittää ja siihen ei "oikeita" koneita tarviita.Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
Esim: Suzukin tehtaalla.. En nyt muista missä päin se on, mutta älkää siis siellä käykö painottamassa noita mp:n renkaitaMoottoripyörän vanteet on niin kapeita että staattinen tasapainotus riittää ja siihen ei "oikeita" koneita tarviita.Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
Olen laittanut tarrapainot aina tasaisesti molemmin puolin vannetta.
Kerro ihmessä missä laitetaan noita auton peltivanteisiin tarkoitettuja reunaan lyötäviä painoja, niin muutkin osaavan kiertää sen paikan.![]()
Kuin myös varmaan jokaisessa muussakin mp-korjaamossa. Käsität varmaan, että sellaisella ei-elektronisella tasapainotuskoneella painottaminen kestää suhteettoman kauan verrattuna tuollaiseen elektroniseen.Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
Kyllä noilla "laakerikoneilla" saadaan varmasti tasapainoon kun aikaa on käytettävissä ja näinhän se kotioloissa on. Rengasliikkeissä kun urakkahinnoittelulla tehdään niin usein jää hommat puolitiehen. Olen noissa liikkeissä käynyt vaihdattamassa renkaat joissa ollut "laakerikoneet" ja vasta Kumiveikko sai takasen tasapainoon "oikealla" tasapainotuskoneella. Vaati vielä toisen pyörityskierroksen ja pikkupainon lisäyksen toiseen paikkaan, tämähän tietysti johtuu luokattomasta alkuperäisvanteesta mutta nyt voi ajaa kohtuu kovaa eikä ala jumputtamaan.Kuin myös varmaan jokaisessa muussakin mp-korjaamossa. Käsität varmaan, että sellaisella ei-elektronisella tasapainotuskoneella painottaminen kestää suhteettoman kauan verrattuna tuollaiseen elektroniseen.Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
Sopiva alusta ja vaikka pistolapio toimii.Lähtisikö rengas vanteelta tavallisella (isohkolla) puristimella? Vai onko vinkkejä millä lähtee kotikonstein
![]()
Tuota kierrettä on tarpeeksi (~10 cm), niin kyllä lähtee - ainakin enskan nappula ja touring-kumit. Vastapuolelle (puristimen kiinteän puolen alle) laittaa puupalikan joka vastaa vanteeseen ja renkaaseen, niin se puoli ei jousta ja rengas painuu ainoastaan tuolta ruuvattavalta puolelta.Lähtisikö rengas vanteelta tavallisella (isohkolla) puristimella? Vai onko vinkkejä millä lähtee kotikonstein
![]()
Häh?+Tasapainotuspainoja? Biltema yksittäinen liuska 5gr painoja 82352 1,69e, tai kilon(?) kasa 5&10gr liuskoja 33950 23,90e.+Rengasrasva? 2kg 36000 17,99e.Laskeskelin tässä että taidan hakea piilteemasta sen prässin millä saa renkaan painettua vanteelta, pari rengasrautaa ja tasapainotus härpäkkeen, pääsiäisen pyhinähän tässä on sitten aikaa painia tossa lattialla renkaiden kanssa. Molempiin pitäis uudet vaihtaa kumpaankin päähän, ja kun kumifirmat haluaa noin 30 euroa per/ rengas, niin halvemmaksi tulee hommata romut kotiin ja hikoilla itse. Saa vähän liikuntaakin, eikä jonotella aikoja rengasliikkeisiin.
Jotta semmosta tänään.![]()