Olet karannut aika kauaksi katukuskin vaatimasta varustelutasosta. Olen Janin kanssa täsmälleen samaa mieltä rengaslämppäreiden tarpeellisuudesta, katukuskille.
Katukuskin vauhdista 90 % tulee omasta ajotaidosta. Loput 10 % renkaista ja alustasta.
Kisakuskilla homma menee noin fifty/fifty. Esimerkkinä voin mainita että Suomen Endurace kisoissa on ajettu 1 (yhden) sekunnin sisään aikoja, ensimmäiset kymmen / viimeiset kymmenen. Ja nämä ajat on ajettu samoilla,kisan ajetuilla renkailla renkailla. Joten, mistäköhän ne sekunnit tulee?
Ja jos luulet että minä käytän pelkästään 1,9 ja 2,1 paineita,erehdyt vallan pirusti.
Kaikki jotka ovat harrastaneet tai ajaneet kilpaa kauan tietävät eri ilmanpaineiden merkityksen renkaiden lämpeämiseen ja käyttäytymiseen. Ehkä tuo asia oli uusi sinulle?
V*ttuilit rajusti telemetriasta ja sen käyttämättömyydestä. Tiedätkö sinä ketkä esim. supersport luokassa käyttävät telemetriaa Suomessa, minä tiedän kaikki ne kaverit. Ei montaa löydy.
En tuomitse telemetrian käyttöä, vaikka sitä en itse käytäkkään. Minulle paras telemetria on palkinkaappini, vilkaisen sinne ja olen tyytyväinen
Toivon että saat Bladestasi sen alustan kohdalleen ja kierrosajat sille tasolle että olet tyytyväinen.
Hyvää kevään jatkoa.
nim. paljon kierroksia radalla