Renkaiden lämmöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cb-61
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cb-61

New member
Tällanen on mietityttäny, ku aina puhutaan renkaan lämpenemisestä.
eli mikä on renkaan "oikea" lämpö?
confused_orig.gif

ku itellä ei ole kuin kerran pyörä sutinu vahingossa, ja sillon oli -1 ja syksyn viimeinen ajopäivä, rupesin keuliin ja silleen.
mutta onko renkaan lämmöillä merkitystä tommosessa sataheppasessa kusiaisessa?
rengas oli me z1.

eli pitääkö puhua yli 150 kaakkisista ennenkö merkitystä?
pystyn ainaki itte vetään hanan tiskiin suoraan pihasta.
wink.gif


paljonko pitää ajaa että rengas on lämmin.?

olipa taas tuomolla kummallista asiaa.
laittakaa vaikka joku linkki ton aiheisille sivuille.
kiitos
 
Ei oo sulle mitään merkitystä.Kylmällä sutii,lämpimällä tuppa nostaan keulaa.Kai sää ny sen tiiät?
 
turhaa hifistelyä katuajossa... periaate taitaa mennä niin että tavallisia katukumeja ei tarvi lämmitellä. takarenkaan kans en ole koskaan katuajossa joutunut lämmittelemään, mutta stoppeja kun treenailee, niin joskus on hyvä tehdä pari tiukkaa jarrutusta "lämmittelyksi".. siinäkin suurin syy on varmaan lian yms poistaminen renkaasta

mielestäni lämmittely kuuluu ainoastaan rata-ajoon. Siellä sen eron huomaa ihan käytännössä. Eli sporttisemmilla katukumeilla vaatii sen 1-2 kierrosta että kumi lämpeää ja alkaa pitämään kunnolla mutkissa (slikseillä varmaan 2-3 kierrosta).
 
epäilinkin että merkitys on radalla suuremmassa osassa ku omassa mutkatie ajossa.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
No, ehkä viileällä kelillä se eka kurvi kannattaisi ottaa rauhallisemmin, myös kadulla?
 
Väärillä rengaspaineilla katuajossakin on paljon eroa.

Siinä miten kumit kestää, voihan sitä ostaa uusia renkaita 2tkm välein jos välttämättä haluaa.
smile_org.gif
 
Back
Ylös