• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaista...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cSnake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos vastauksesta; Ja olet varmasti ihan oikeassa. Koska noi mainitsemasi kierrokset täsmäävät aika hyvin omiinkin havointoihini.

Olen huomannut myös että joskus käyttämäni Pirellin Supercorsa SC renkaat hajosivat 2 krt. nopeammin vaikka oikeat paineet/lämpötilat, iskarit kunnossa, oikea seos lämpötilaan jne. jne. Eli suunnilleen samoilla säädöillä ja ajotyylillä. En tiedä mutta Alastarossa Pirelleillä ajavilla tuntuu olevan enemmän ongelmia kun Dunlopeilla varsinkin nyt tuon uuden asvaltin myötä. Vai olenkohan väärässä ?
Dunlopit on ihan yhtä pulassa Alastaron asfaltilla jos alla on esim MS2, mitä oon kuullu. Jopa SM top3 kuskeilla oli ongelmia viime vuoden kisoissa uuden asfaltin kanssa. Parhaimmillaan kuulin eräältä ERITTÄIN nopealta jannulta että kesti 10 kierrosta ja renkaat oli täysin repeilleet.

Ilmeisesti sekä Alastaron että Kymiringin asfaltit on sellasia rakenteeltaan, että liian pehmeä rengas repeää yksinkertaisesti sen takia että pitoa on liikaa.
 
Dunlopit on ihan yhtä pulassa Alastaron asfaltilla jos alla on esim MS2, mitä oon kuullu. Jopa SM top3 kuskeilla oli ongelmia viime vuoden kisoissa uuden asfaltin kanssa. Parhaimmillaan kuulin eräältä ERITTÄIN nopealta jannulta että kesti 10 kierrosta ja renkaat oli täysin repeilleet.

Ilmeisesti sekä Alastaron että Kymiringin asfaltit on sellasia rakenteeltaan, että liian pehmeä rengas repeää yksinkertaisesti sen takia että pitoa on liikaa.

Alastarosta ei ole kokemusta, mutta Kymiring silitti Pirelli Supercorsa SP:n pinnan kolmella setillä ihan virheettömän näköiseksi. Ei mitään repeämää tai röpelöä, vaan ihan sileä pinta. Vauhti ei kyllä ollut mitään päätähuimaava, mutta muilla radoilla renkaan pinta on käyttäytynyt ihan toisin.
 
Dunlopit on ihan yhtä pulassa Alastaron asfaltilla jos alla on esim MS2, mitä oon kuullu. Jopa SM top3 kuskeilla oli ongelmia viime vuoden kisoissa uuden asfaltin kanssa. Parhaimmillaan kuulin eräältä ERITTÄIN nopealta jannulta että kesti 10 kierrosta ja renkaat oli täysin repeilleet.

Ilmeisesti sekä Alastaron että Kymiringin asfaltit on sellasia rakenteeltaan, että liian pehmeä rengas repeää yksinkertaisesti sen takia että pitoa on liikaa.

Itseasiassa Kymin asvaltti vaikuttas olevan aika hellä renkaalle. Itekin vähän pelkäsin tuota repimistä ja laitoin sinne MS4:n alle. Kumi ei tehnyt yhtäön töitä vaan lähinnä kiillottui. MS2 tai jopa pehmeämpi toiminee siellä. MS4 varmaan olisi saanut toimimaan myös jos olisi ollut aikaa säätää alustaa pehmeämmäksi.
 
Itseasiassa Kymin asvaltti vaikuttas olevan aika hellä renkaalle. Itekin vähän pelkäsin tuota repimistä ja laitoin sinne MS4:n alle. Kumi ei tehnyt yhtäön töitä vaan lähinnä kiillottui. MS2 tai jopa pehmeämpi toiminee siellä. MS4 varmaan olisi saanut toimimaan myös jos olisi ollut aikaa säätää alustaa pehmeämmäksi.
Ahaa! Muistelin sun kirjoituksesta just lukeneeni että se pinta tuhosi renkaan. Noh, hyvä jos luin/ymmärsin väärin. :;):
 
503gp:llä olis Supercorsa SC0 (dot2016) takasia hintaan 115€/kipale. Hinta houkuttelee.
Tekeekö tolla SC0 seoksella mitään Suomen radoilla? Suurin osa ajosta tullee olemaan Alastarossa, mutta muillakin radoilla tarkoitus käydä.
 
503gp:llä olis Supercorsa SC0 (dot2016) takasia hintaan 115€/kipale. Hinta houkuttelee.
Tekeekö tolla SC0 seoksella mitään Suomen radoilla? Suurin osa ajosta tullee olemaan Alastarossa, mutta muillakin radoilla tarkoitus käydä.
Sopivassa kelissä, "kuuma" radan pinta, ja alusta tontilla, oikein hauska rengas ja aivan älyttömästi pitoa. Kaasun käytöstä ja kierrosajasta riippuen kestää setin pari tai päivän pari. Terveisiä ajellessa ei välitä niin hirveesti vaikka keli ja alusta ois poskellaan.

Halvemmalla, per kierros/setti/päivä, ja helpommalla pääset ku ostat täyshintasen dunlopin MS4 takasen. Pehmeällä kaasun käytöllä tolla ajelee nopeankin ryhmän vauhtia jonku 5-10 päivää.
 
elikkäs semmosta asiaa mietiskelin kaivelin varastoa ja sieltä löytyi ajamattomat pirelli diablo ja dunlop roadsmart renkaat koossa 180/55/17 ne on jo vuosia vanhoja renkaita ja mieli olisi päästä radalla ajamaan että tohtiiko tuommosia vanhoja renkaita edes suunnitella alle laitettavaksi? pyörä johon ne tulisi olis kawasaki zx6r ja jos ei kannata laittaa alle niitä niin minkälaisia renkaita suosittelisitte?
 
elikkäs semmosta asiaa mietiskelin kaivelin varastoa ja sieltä löytyi ajamattomat pirelli diablo ja dunlop roadsmart renkaat koossa 180/55/17 ne on jo vuosia vanhoja renkaita ja mieli olisi päästä radalla ajamaan että tohtiiko tuommosia vanhoja renkaita edes suunnitella alle laitettavaksi? pyörä johon ne tulisi olis kawasaki zx6r ja jos ei kannata laittaa alle niitä niin minkälaisia renkaita suosittelisitte?
Mitä paistoleimat sanoo? Nelinumeroinen leima muotoa viikkovuosi.
 
Mikäs se aiheuttaa tommosta epätasaista kulumaa renkaan molempiin kylkiin kuvion yläpuolelle?
be1dbabebd2184bda9c829152dc140e3.jpg
7e13752a2d4c1a51ec1816cb2f867680.jpg
 
Mikäs se aiheuttaa tommosta epätasaista kulumaa

Mulla tismalleen samanlaista, viileällä kuluu nätisti. Heti kun läpötila alkaa olla lähellä 20 ja mennään kohti iltapäivää muuttuu vaan pahemmaksi, koko sivu räkäinen. Nyt on tulossa dunlopit ms2 ja taakse ms 4. Meniköhän metsään tuon etusen suhteen, mietin et pysyisi paremmin lämpösenä tai pitävänä.
 
Tod näk rebound vaimennus.
Miksi se vaikuttaa tuohon kuvion etupuolelle tolleen että kuvion edessä on sileää pintaa, mutta muualla karheeta?
Oisin kuvitellu että vajaatoimintainen iskari tekis sen virhekuvion pyörimissuunnassa sinne kuvion taakse, johtuen esim sen kuvion reunakumin luonteesta tms.
 
Yritin googlottaa tota riparia. Onkohan liian nopealla? Ihme homma kun en ole aiemmin tuollaista huomannut ja mihinkään säätöihin en ole koskenut.
 
Back
Ylös