Renkaista...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cSnake
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nostetaan tätäkin ketjua hieman. Hommasin tälle kesälle pitkästä aikaa pyörän 765R Triumphin ja pari ratapäivääkin on jo takana. Rengashankintaa olisi edessä ja mietin vaihtoehdoiksi Rosso Corsa IV ta Supercorsa SP 3. Onko GP503 edelleen hyvä paikka tilata?

Tai sitten toinen vaihtoehto olisi hommata käytettyjä kuviollisia kisarenkaita, mutta toimiiko kisarenkaat ilman lämppäreitä? Eli saako ne lämpöiseksi parin ekan kierroksen aikana ja sitten kestää syöttää? Vauhti jossain keskiryhmän nopeassa päässä.
 
Onko GP503 edelleen hyvä paikka tilata?
Ite en tätä lafkaa enää tue ku kolme tilausta kolmesta on paskottu sekä puhelinnumero että sähköposti tiedot kuriirille ja paketin saamiseks on pitäny vääntää iha urakalla ku en oo saanu vastaanottoilmoituksia yms ku ne puusilmät pistää paketteihin OMAN sähköpostinsa ja numeronsa.

GP reifen on se mistä ite oon tilannu.
 
Ite en tätä lafkaa enää tue ku kolme tilausta kolmesta on paskottu sekä puhelinnumero että sähköposti tiedot kuriirille ja paketin saamiseks on pitäny vääntää iha urakalla ku en oo saanu vastaanottoilmoituksia yms ku ne puusilmät pistää paketteihin OMAN sähköpostinsa ja numeronsa.

GP reifen on se mistä ite oon tilannu.

Outo juttu. Tilannut monta kertaa ongelmitta. Vasta keväällä ja nyt on taas tilaus sisällä. Katotaan miten menee. Tuo GP Reifenkin on tosin toiminut.
 
Mikäs noissa Continenalin slikseissä on juttu?
Ei juuri kellään näy käytössä mutta hinnaltaan oikeinki houkuttelevia,
tässä mietin td sliksille seuraajaa kunnei ne kestä omassa käytössä enää paljoakaan.
 
Mikäs noissa Continenalin slikseissä on juttu?
Ei juuri kellään näy käytössä mutta hinnaltaan oikeinki houkuttelevia,
tässä mietin td sliksille seuraajaa kunnei ne kestä omassa käytössä enää paljoakaan.

Soft eteen, medium taakse. Lämppärit 80 C. 2,25 eteen ja 1,55 taakse. Sitten ajaa niillä.

En muuta juttua ole löytänyt.
 
Mikäs noissa Continenalin slikseissä on juttu?
Ei juuri kellään näy käytössä mutta hinnaltaan oikeinki houkuttelevia,
tässä mietin td sliksille seuraajaa kunnei ne kestä omassa käytössä enää paljoakaan.

Tuntuvat kestävän melko hyvin, semmoset td:tä vastaavathan ne muuten kai on. Vajaa kolme päivää ajellu ja varmaan vähintään saman verran vielä ajaakin...
 
Moi! Mulla on ratapelinä K7 1000 ja renkaina Pirellin Rosso Corsa 4. Vauhti siinä keskinopeen hitaimpien sakissa.
Renkaista en oo löytäny mitään moitittavaa eikä minkäänlaisia yllättäviä tilanteita oo tullut. Lämppärit käytössä.
Nyt oon miettinyt hommata ens kesäks ihan oikeet slicksit mielenkiinnosta koska sellasilla ei oo tullu metriäkään ajettua.
Eli minkähänlaista merkkiä ja mallia kannattais harkita alle ekoiksi slickseiksi? Pirelli? Dunlop?
Tuskin varmaan mitään supermiesten kalleimpia hipostelu renkaita tarvii mut olisko jotkut perusvarmat millä kestäis harrastelijaukko jotenki pystyssä?
Nyt 190/55 koko. Saako mitään hyötyä 200?
 
Mä laitoin Firebladeen Misukan Power Slickit, kun halvalla sai. En huomannut mitään merkittävää eroa D213 Dunloppiin.
 
Mites sateiset, ekat pitäis hommata ja mitään hajua ja juttuakin vähäisesti...
Onko merkillä väliä, onko pidon kannalta jotain mitä välttää ja keston kannalta ehdottoman huonoa?
Parhaita en tarvitse, mut kohtuulliset niin pidon ku kestonki kannalta....
 
Mites sateiset, ekat pitäis hommata ja mitään hajua ja juttuakin vähäisesti...
Onko merkillä väliä, onko pidon kannalta jotain mitä välttää ja keston kannalta ehdottoman huonoa?
Parhaita en tarvitse, mut kohtuulliset niin pidon ku kestonki kannalta....

Bridgestone.
 
Mites sateiset, ekat pitäis hommata ja mitään hajua ja juttuakin vähäisesti...
Onko merkillä väliä, onko pidon kannalta jotain mitä välttää ja keston kannalta ehdottoman huonoa?
Parhaita en tarvitse, mut kohtuulliset niin pidon ku kestonki kannalta....

Pirelli ei oikein toimi kylmässä ja misukka ei tykkää mennä kolmee sataa Imatralla puoli hullua. Eli jos varman päälle haluaa niin Brikkare tai Dunlop. Jos ei oo aikomus katurataa kisata niin Misukka toimii hienosti normi radoilla ja jos kevään räntäsateessa ei ole aikomus treenailla niin sit myös Pirelli.
 
Mites sateiset, ekat pitäis hommata ja mitään hajua ja juttuakin vähäisesti...
Onko merkillä väliä, onko pidon kannalta jotain mitä välttää ja keston kannalta ehdottoman huonoa?
Parhaita en tarvitse, mut kohtuulliset niin pidon ku kestonki kannalta....
Dunlopin sateisista ei löydy mitään muuta huonoa sanottavaa kuin että niillä ei ole välikelin rengasta. Eli jos ajat niillä, ni aja sitte silloin ku rata on kokonaan märkä. Puolikuivalla radalla täyssateinen ei kestä montaa kierrosta ni se sulaa alle.

Mutta Dunlopin sateinen toimii kylmällä ja kuumalla erinomaisesti alusta loppuun. Pitoa on todella paljon, ja rengas on todella ennustettava.

Itselläni siis kokemus eturenkaasta KR191 ja takarenkaasta KR393.
 
Olen käyttänyt pari viimeistä vuotta radalla Bridgestonen R11 renkaita (edessä soft, takana medium) ja tykännyt ajaa niillä, mutta nyt näyttää siltä että takarengasta ei saa enää koossa 180/55. Näitä ennen käytin Pirellin Supercorsa SC renkaita (sama soft-medium kombo) jotka käyttäytyivät pyörän alla samalla lailla kuin R11, paitsi kuluivat paljon nopeammin (syy miksi vaihdoin).
Kannattaisiko tässä vaiheessa siirtyä suosiolla seuraavaan vaiheeseen eli slikseihin vai takaisin Supercorsiin? Jos slikseihin niin mitkä sliksit kannattaa hankkia? Kierrosajat ovat keskiryhmän nopeammassa päässä, tarkoitus olisi vielä oppia lisää ja parantaa niin että pääsisin nopean ryhmän vauhtiin (saa nähdä onnistuuko...). Pyörä on pelkkä ratapyörä, lämppärit käytössä.
 
Näitä ennen käytin Pirellin Supercorsa SC renkaita (sama soft-medium kombo) jotka käyttäytyivät pyörän alla samalla lailla kuin R11, paitsi kuluivat paljon nopeammin (syy miksi vaihdoin).
Kannattaisiko tässä vaiheessa siirtyä suosiolla seuraavaan vaiheeseen eli slikseihin vai takaisin Supercorsiin?
Supercorsa SC seosrenkaat ovat sliksit joihin on kaiverrettu täysin yhdentekävä minimaalinen ura ihan vaan sen takia että niihin saadaan katuleima. Ts olet jo käytännössä ajanut slikseillä.
 
Supercorsa SC seosrenkaat ovat sliksit joihin on kaiverrettu täysin yhdentekävä minimaalinen ura ihan vaan sen takia että niihin saadaan katuleima. Ts olet jo käytännössä ajanut slikseillä.

Hyvä tietää :thumbup: Kesto taitaa kuitenkin olla samaa luokaa kuin Supercorsissa eli aika heikko.
 
Hyvä tietää :thumbup: Kesto taitaa kuitenkin olla samaa luokaa kuin Supercorsissa eli aika heikko.

Dunlopilla tuppaa olemaan kestoikä jonkin verran Pirelliä parempi. Oon ite ajellu MS3/MS4 etu/taka kombolla tonnarilla n. 100 kiekkaa omaa treenihumppaa, eli esim. Alastarossa jotain 1:20 molemmin puolin. Keskarin nopeassa tai nopeen hitaassa päässä tuohon saanee laittaa kertoimen 3-5 ellei enempikin. Hankintahinta saattaa olla vähän korkeampi kuin Pirellillä, mutta €/kierros tulee halvemmaksi.
 
Back
Ylös