• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Retro Superbike 2018

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keke409
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millon noita luistokytkimiä alkoi tulemaan superbaikkeihin? Minkälaisen saa laittaa? Onko ne paljon muuttunu/kehittyny? Aattelin vaan kun uusinta alustatekniikkaa ei sallita esim Ö ttx niin sama pätee varmaan kytkimiin... :orgmp:

"Clutch and clutch actuation system is free" Onhan toi aika vanha keksintö, mutta yleistynyt persaukisten parissa vasta 2000-luvulla. Kyllä noita mun mielestä on käytetty superbiken vajaasylinterisissä jo pitkään.
Toimintaperiaatehan noissa kaikissa aika lailla sama. Eikä sitä kytkintä kukaan tule sun pyörästä tutkimaan :grin:
Mulla TSS kun se oli halvin...

keke
 
Nettimotossa suzuki gsxr id 2182837

Siitä jollekkin classic superbike sarjaan kilpuri :jpstyle:

Valmis kilpuri takaiskarin hinnalla :blink: Näyttäis olevan kallista palikkaa kiinni, varmaan keulassakin sen aikainen Öhlinssin vena-kitti. Hyvä ostos vaikka kone olisi aivan romu, niitä saa muutamalla satkulla...

keke
 
Millon noita luistokytkimiä alkoi tulemaan superbaikkeihin? Minkälaisen saa laittaa? Onko ne paljon muuttunu/kehittyny? Aattelin vaan kun uusinta alustatekniikkaa ei sallita esim Ö ttx niin sama pätee varmaan kytkimiin... :orgmp:

Kavan ZXR:ssä on jo vakiona luistokytkin :)
 
Kyllä, niinpä näkyy olevan! Kaikissa ZXR 750 ja ZX7 malleissa vakiona: Kawasaki back torque limiting clutch.

keke
 
Joo o apriliassakin on jonkunlainen vakiona ja varmaa muistakin vehkeistä voi löytyä... lähinnä ehkä enemmän kiinnosti niiden kehitys ja sääntöjenmukaisuus kun uusin tekniikka alustassa ja jarruissa on ankarasti kielletty :p
 
Voisko joku muuten auttaa ymmärtämään, mitä tuo "TTX type shock" tarkoittaa käytännössä?
 
Voisko joku muuten auttaa ymmärtämään, mitä tuo "TTX type shock" tarkoittaa käytännössä?

Kyllä just tämä kiitos. Pitää Kawan takaiskaria joka tapauksessa päivittää, niin josko sitten ostaisi sellaisen, millä pääsee myös ajamaan...
 
Asiahan ei minulle kuulu mutta oletan että TTX-type meinaa Öhlärin TTX:n ja fillaripuolelta tutun Cane Creekin Double Barrelin tyyppisiä takapamppuja. Paras tuntomerkki lienee nopean paluun ulkoinen säätö.
Iso rakenteelinen ero on siinä että osa öljystä virtautetaan paluuliikkeessä iskarin putken ulkopuolelta jousipaineella säädettävän pakan ohi. Normaalistihan rebarivirtaus menee vain männän shimmien läpi sekä iskarinvarren läpi menevästä kanavasta jota hitaan paluun ruuvi säätää.
 
Veikkaisin että:
Vasemmalla "perinteinen"/sallittu, eli vain yksi sylinteri/putki jota mäntä hoonaa.
Oikella puolella hifimpi/ kielletty, twin tube/ kaksoisputki/ ttx/ millä nimellä sitä nyt haluaakaan kutsua.
Tosiaankin jos rebound-säädin on iskarin männän varressa, niin sallittu.

146-1109-%2B2012-honda-cbr1000rr-photos-and-info-released%2B2.jpg
 
Kyllä, niinpä näkyy olevan! Kaikissa ZXR 750 ja ZX7 malleissa vakiona: Kawasaki back torque limiting clutch.

keke

Toi on vaan vakiona säädetty niin tiukaksi ettei sitä juurikaan huomaa. Säätö on tosin helppo homma, kytkimen välilevyjä saa eri paksuisia ja niitä ohuempiin vaihtamalla saa luistamista säädettyä. Samalla tosin pitää huolehtia että kytkimen jousissa riittää pituus.
 
??? Superbike

??? Superbike on nyt virallisesti esitelty SRRA:n vuosikokouksessa. Luokkaa tullaan ajamaan kaudella 2018 Road Racingin SM-sarjan yhteydessä ja se on kansallinen Road Racing luokka. Tämä tarkoittaa sitä, ettei luokalla ole classic statusta eikä siinä tarvita konekorttia. Luokka edellyttää kaikki lajit lisenssin. SM-sarjasta häviää tämän myötä Classic, Classic Formula ja GP 250 luokat. Luokka on hyväksytty kilpailunjärjestäjien kokouksessa ja sille on varattu kaksi lähtöä per kisaviikonloppu. Jos luokkia joudutaan yhdistämään, on todennäköisimmät luokat SS300 tai FIN Moriwaki.

Säännöt tullaan toivottavasti julkaisemaan tämän vuoden puolella . Sääntöjen pääkohtia ovat seuraavat:

Luokkaan hyväksytään pyörämallit jotka ovat olleet käytettävissä 1998 ja sitä aikaisemmin, uudempia vuosimalleja voi käyttää jos ne ovat pysyneet muuttumattomina vuodesta 1998. Muutoksia pyöriin saa tehdä, mutta pääpointti on aikakaudenmukaisuus.

Kuutiorajat:
ennen vuotta 1999: 4-sy. 750cc / 2-syl. 1000cc
ennen vuotta 1988: 1100cc
ennen vuotta 1980: 1300cc
 
Viimeksi muokattu:
??? Superbike

??? Superbike on nyt virallisesti esitelty SRRA:n vuosikokouksessa. Luokkaa tullaan ajamaan kaudella 2018 Road Racingin SM-sarjan yhteydessä ja se on kansallinen Road Racing luokka. Tämä tarkoittaa sitä, ettei luokalla ole classic statusta eikä siinä tarvita konekorttia. Luokka edellyttää kaikki lajit lisenssin. SM-sarjasta häviää tämän myötä Classic, Classic Formula ja GP 250 luokat. Luokka on hyväksytty kilpailunjärjestäjien kokouksessa ja sille on varattu kaksi lähtöä per kisaviikonloppu. Jos luokkia joudutaan yhdistämään, on todennäköisimmät luokat SS300 tai FIN Moriwaki.

Säännöt tullaan toivottavasti julkaisemaan tämän vuoden puolella . Sääntöjen pääkohtia ovat seuraavat:

Luokkaan hyväksytään pyörämallit jotka ovat olleet käytettävissä 1998 ja sitä aikaisemmin, uudempia vuosimalleja voi käyttää jos ne ovat pysyneet muuttumattomina vuodesta 1998. Muutoksia pyöriin saa tehdä, mutta pääpointti on aikakaudenmukaisuus.

Kuutiorajat:
ennen vuotta 1999: 4-sy. 750cc / 2-syl. 1000cc
ennen vuotta 1988: 1100cc
ennen vuotta 1980: 1300cc

Erinäisistä syistä johtuen tuota on päivitetty. Joudumme muuttamaan luokan nimen ja viilaamaan sääntöjä hieman vanhempien laitteiden osalta.
 
Retro Superbike kilpailunumerot

Joitain kyselyitä on tullut kilpailunumeroista. Listasin kaudella 2017 SM-kisoissa käytössä olleet numerot ja muutamia "ennakkovarauksia". Vanhat numerot saatiin suoraan SML:n järjestelmään, mutta valitettavasti muiden pitää käydä itse varaamassa numeronsa motti-järjestelmästä. Järjestelmään pitää kirjautua ja se vaatii SML:n alaisen kerhon jäsenyyden. Kerhon on pitänyt luovuttaa kirjautujan sähköpostiosoite järjestelmään.
https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi/publicStartNumbers

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lNvohL7_Q_1WMwgt6GjdlbgcWHGs9mK8rDxy6InX4sM/edit?usp=sharing
 
Viimeksi muokattu:
No ny olis pyörä tallissa. Enää pitäis vaan käydä koko vempain läpi ja löytää vauhti heti keväästä. Jos molemmat hoituu niin saatan lähteäkin sarjaan höntsäilemään :p

Lähti taas vähän käsistä tää rakentelu. Löysin vanhan moottorivaurioisen kilpurin purettuna pahvilaatikoihin. Tällä joskus ajettu sm sarjaa. Katoin et nyt on semmosta palikkaa että haen pois pilaantumasta :D eli nyt on sit täys wp alusta ja ohjausiskari, yoshimura täysputkisto, pirusti välityksiä, toinen kierros vanteita sekä kaato-osaa et ens kesä pitäis pärjätä :D hulluuden raja on häilyvä
 
Lähti taas vähän käsistä tää rakentelu. Löysin vanhan moottorivaurioisen kilpurin purettuna pahvilaatikoihin. Tällä joskus ajettu sm sarjaa. Katoin et nyt on semmosta palikkaa että haen pois pilaantumasta :D eli nyt on sit täys wp alusta ja ohjausiskari, yoshimura täysputkisto, pirusti välityksiä, toinen kierros vanteita sekä kaato-osaa et ens kesä pitäis pärjätä :D hulluuden raja on häilyvä

Mutta kun saa halvalla :D
 
Lähti taas vähän käsistä tää rakentelu. Löysin vanhan moottorivaurioisen kilpurin purettuna pahvilaatikoihin. Tällä joskus ajettu sm sarjaa. Katoin et nyt on semmosta palikkaa että haen pois pilaantumasta :D eli nyt on sit täys wp alusta ja ohjausiskari, yoshimura täysputkisto, pirusti välityksiä, toinen kierros vanteita sekä kaato-osaa et ens kesä pitäis pärjätä :D hulluuden raja on häilyvä

Löytyisköhän pahvilaatikoista vaihteiston rattaita? :right: Voisin olla kiinnostunut jos olisi kaupan.
 
Löytyisköhän pahvilaatikoista vaihteiston rattaita? :right: Voisin olla kiinnostunut jos olisi kaupan.

En moottoria pahemmin ole tutkinut muuta kuin että kannet ja kytkin irti. Vaihteiston rattaiden kunnosta paha sanoa. Pitäisi avata lohkot. Kaikki on kaupan jos hinnasta päästään sopuun :D
 
Back
Ylös