• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rikosuhrimaksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ropaaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Asiaa voi lähestyä toisestakin näkökulmasta. Jos ei tee, liikenteessä, rikoksia ei tarvitse maksaakaan. Yksinkertaista.
Asiaa voi lähestyä kolmannestakin näkökulmasta: lain mukaan rikoksesta ei saa hyötyä. Jos valtio haluaa rahaa, sen pitää kerätä veroja eikä yrittää rikastua rikoksilla.
Poliisinkin tehtävä on selkeä: se on lain valvominen eikä rahan kerääminen.

Asiaa voi lähestyä kolmannestakin näkökulmasta: lain mukaan rikoksesta ei saa hyötyä. Jos valtio haluaa rahaa, sen pitää kerätä veroja eikä yrittää rikastua rikoksilla.
Poliisinkin tehtävä on selkeä: se on lain valvominen eikä rahan kerääminen.

Tähän seikkaan voit yritää vaikuttaa oman kansanedustajasi kautta ja jos sellaista ei vielä ole niin hankinta onnistuu seuraavissa eduskuntavaaleissa. Lainsäädäntövalta on eduskunnalla - poliisi vain toteuttaa lainsäätäjän tahtoa - jonka olemme itse valinneet. Lainsäätäjä, eduskunta, määrää maksut ja perusteet joilla poliisi sitä rahaa kerää. Nukkuvien puolueeseen kuuluvilla ei ole päätöksiin valitusoikeutta.

circular-reasoning-works-because.jpg

Kyllähän mä mieluusti maksan vähän extraa jos satun narahtamaan tutkaan ajaen +15km/h rajotukseen,
että joku työtön nisti saa piestä siwan kaupan kassan. No, nisti istuu jonkusen kuukauden,
myö maksetaan siwan kassatädin kuntoutusta siinä ohessa ku satuttiin pahoinpitelyn aikaan ajaan ylinopeutta.
Ja sit ku se nisti pääsee linnasta, sama kierros alkuun..

Käsittämättömiä paskalakeja yritetään ajaa läpi

Kyllähän mä mieluusti maksan vähän extraa

Hyvä, sillä iloista maksajaa jumala rakastaa.

Minä taas mielelläni en maksa verovaroista, koska silloin takuuvarmasti joudun maksamaan muiden töppäilyjä enemmän kuin ehdotetun lakialoitteen jälkeen. Se maksaa joka töpeksii.

Enemmän minua harmittaa tämän vuoden veromuutokset. Työmatkavähennyksen omavastuun muutos 650 ->750 euroon. Energiaveron korotus ja polttoaineveron korotus.
Miksi ette meuhkaa niistä.

Asiaa voi lähestyä toisestakin näkökulmasta. Jos ei tee, liikenteessä, rikoksia ei tarvitse maksaakaan. Yksinkertaista. Tosin tämäkään asia ei ole näin mustavalkoinen. Tahattomia virheitä sattuu jokaiselle mutta ne normaalit kuten ylinopeudet, punaisia päin ajamiset, suojatietöpeksinnät, väistämisvelvollisuuden laiminlyönti, jne ovat kyllä, pienellä skarppauksella, vältettävissä.

Ylinopeudesta saatuja rangaistuksia, jotka ovat niitä kaikkein yleisimpiä, pidän kyllä pääsääntöisesti itseaiheutettuina. Kun ajelee, mahdollisimman tarkasti, liikennesääntöjen mukaan - tämähän on tietenkin jokaisen oma valinta tekeekö näin - todennäköisyys ylimääräiseen valtiolle annettavaan lahjoitukseen pienenee merkittävästi. Henkilökohtaisesti olen tätä menetelmää käyttäen selvinnyt viimeiset 28 vuotta ilman lahjoitusvelvollisuutta. Kuinka käy jatkossa, sitä ei voi tietää.

Ihailtavaa, itse on ole täydellinen ihminen enkä tunne ainakaan henk. kohtasesti yhtään sellaista.

Mut hiton hienoa että teitä on olemassa :thumbup:

Hyvä, sillä iloista maksajaa jumala rakastaa.

Minä taas mielelläni en maksa verovaroista, koska silloin takuuvarmasti joudun maksamaan muiden töppäilyjä enemmän kuin ehdotetun lakialoitteen jälkeen. Se maksaa joka töpeksii.

Enemmän minua harmittaa tämän vuoden veromuutokset. Työmatkavähennyksen omavastuun muutos 650 ->750 euroon. Energiaveron korotus ja polttoaineveron korotus.
Miksi ette meuhkaa niistä.

No koska me asutaan niin lähellä työpaikkaa että mennään polkupyörillä. Me ajatellaan vihreesti,
se maksaa kuka saastuttaa :ohmy:

No koska me asutaan niin lähellä työpaikkaa että mennään polkupyörillä. Me ajatellaan vihreesti,
se maksaa kuka saastuttaa :ohmy:

Se maksaa joka saastuttaa, mutta ei se, joka rikkoo lakia? Mielenkiintoinen näkökulma, kaikki ok, kunhan ei koske itseä?

Se maksaa joka saastuttaa, mutta ei se, joka rikkoo lakia? Mielenkiintoinen näkökulma, kaikki ok, kunhan ei koske itseä?

Sinäpä sen sanoit: "kaikki ok, kunhan ei koske itseä". Vai minkä takia tossa on mun mielestä pieni ristiriita, että se maksaa joka saastuttaa, mutta turpiin vetoa ei maksa turpiin vetäjä, vaan se maksatetaan ajoneuvon kuljettajilla?

Sinäpä sen sanoit: "kaikki ok, kunhan ei koske itseä". Vai minkä takia tossa on mun mielestä pieni ristiriita, että se maksaa joka saastuttaa, mutta turpiin vetoa ei maksa turpiin vetäjä, vaan se maksatetaan ajoneuvon kuljettajilla?

No kukas se maksaa lapsilisät? Ei varmaankaan ne "lapselliset", jotka ovat saamapuolella. :grin: Eli h-vetin hyvä, että niitäkin leikattiin tässä vuodenvaihteessa.

Ja minä olen koko ikäni maksanut veroja että toiset saavat lapsilisiä ja saavat ne räkänokkansa kuljettaa ilmaiseksi linja-autoissa jos vaan vaunuissa matkustavat. Saisivat maksaa itse omat kulunsa ja lastenhankkimisensa.
Ja pahimmillaan saavat vielä kodinhoitotukea kun eivät ole töissä. Panevat vaan kotonaan eivätkä huolehdi ehkäisystä.

No kukas se maksaa lapsilisät? Ei varmaankaan ne "lapselliset", jotka ovat saamapuolella. :grin: Eli h-vetin hyvä, että niitäkin leikattiin tässä vuodenvaihteessa.

No itse asiassa pääosin maksaa. Voit ajatella asiaa ajassa siirrettynä tulonsiirtona. Niitä maksetaan ennen ja jälkeen lapsilisien saamisen verotuksen muodossa.

Pääosin siksi, että valtaosa suomalaisista saa lapsilisiä jossain elämänsä vaiheessa.

No itse asiassa pääosin maksaa. Voit ajatella asiaa ajassa siirrettynä tulonsiirtona. Niitä maksetaan ennen ja jälkeen lapsilisien saamisen verotuksen muodossa.

Pääosin siksi, että valtaosa suomalaisista saa lapsilisiä jossain elämänsä vaiheessa.

Ai meinaat, että noi on korvamerkitty veroissa jotenkin. Että vain lisääntymiskykyisten/halukkaiden maksamista veroista napataan noita? Kyllä ne lähtee kaikilta maksykykyisiltä, samoin kuin tämä uhrimaksu on nyt lähdössä kaikilta maksukykyisiltä rikoksentekijöiltä (ajattele sitä vaikka tulonsiirtona itsellesi, kun ehkä joskus olet uhri).

Ai meinaat, että noi on korvamerkitty veroissa jotenkin. Että vain lisääntymiskykyisten/halukkaiden maksamista veroista napataan noita? Kyllä ne lähtee kaikilta maksykykyisiltä, samoin kuin tämä uhrimaksu on nyt lähdössä kaikilta maksukykyisiltä rikoksentekijöiltä (ajattele sitä vaikka tulonsiirtona itsellesi, kun ehkä joskus olet uhri).

Pääosin! Ajassa siirretty! Ymmärrätkö, mitä ne tarkoittavat? Ne, jotka eivät ikinä hanki lapsia maksavat muiden lapsilisiä. Jos jollekin muksuja joskus siunaantuu on hän maksanut omat lapsilisänsä ennen ja tulevaisuudessa verotuksen myötä. Verotukseen lasketaan sitten kaikki verot.

Siis pääosin.. ei sama kuin pelkästään.

ennen vuotta 1948 syntyneet voivat kiukutella lapsilisistä, kaikki muut voivat olla hiljaa koska ovat ko edusta nauttineet tai ainakin rasittaneet veronmaksajaa syntymällä tähän maahan :D

Back