Rintapanssari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teppoman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkä kokoisen Icon Strykerin olette todenneet sopivaksi? Mietin vain tuota naisten kokoa L/XL, vastaakohan tuo miesten S/M kokoa? En tiedä onko nuo koot suoraan verrattavissa yleisiin vaatemittataulukoihin :dunno:

Ainakin, siinä vanhemmassa Iconin suojapaidassa suositeltiin ottamaan yhtä kokoa normaalia isompi.

Oli tuossa jo hieman lämpimämpiä kelejä, niin kyllähän se selkä tuon Strykerin kanssa kostuu. Mutta ei nyt
niin pahasti mitä kuvittelin.. Loppupeleissä ihan ok. Tekninen aluspaita alle niin ihan hyvin tuli toimeen yli +20
keleillä.

Noista naisten koko luokista vaikea sanoa ja aika monessa tuotteessa jos on vaivauduttu tekemään naisten
malli se on ihan tarkoituksesta. Luulen, että siinä on etupuolella ehkä hieman enemmän muotoa.

Mulla on L/XL liivi ja kokoa 183cm/100kg. Ihan passelin kokonen toi on. Vaikka rintapanssari vaikutti alkuun
hassun pieneltä, mutta pitänee siihen kai luottaa että se suojaa. Jos tuosta olisi vielä isompi koko niin
mulla menisi ainakin selkäpanssari sitten jo liian pitkäksi. Tässä on kyllä niin laajat säädöt että ei mee pahasti
pieleen jos ottaa oman vaatekoon mukaan.

Kannattaa esim. tuolta fc moton sivuilta kahtoo ja kääntää suomenkieliseksi. Ite meinasin jonku alpinestarsin nahkatakin tilata ja niihin saa just noita rintasuojia takin sisään "lisävarusteena".

Näin tein miekin. Eli tilasin tälläisen takin:

TECH_1-R_LEATHER_JACKET_BLK_zoom.jpg

Johon sitten lisävarusteena etusuojat:

Alpinestars_Bionic_Chest_Pad_Lg.jpg

+ Selkäsuojan:

view.php

Kyynä/olkapääthän tuossa takissa on suojattu jo vakiona erittäin hyvin, joten noilla lisäosilla takin suojaus alkaa olla kohtalaisen hyvä. Eihän se toki kunnollista erillistä panssaria korvaa, mutta kyllä tuo ne vakio telttapatjat voittaa mitä näissä takeissa ennen käytettiin.

Kelkkapuolella mulla on Scotin Pursuit panssari. Toimis varmaan hyvin mopoilussakin:

629-2340.jpg

No olihan se Icon Stryker hankittava, ei malttanut olla ilman :crash:

Tänään otettu ensityypit, Lappeenrannassa 14 astetta lämpöä, eli sellainen sopivan viileä. Kokona Strykerillä L/XL, itse olen 184 cm ja 86 kg ja oikein passeli oli kooltaan. Etupuoli panssarista suojaa kylkiluut ja rintalastan, eli ihan hyvä sinänsä että ei yltä sen alemmas. Selkäpanssari myös asettui oikein sopivasti rangan päälle. Ja kuten ketjussa edelläkin on jo todettu, niin säädöt ovat hyvät. Noh, sitten se itseäni eniten askarruttanut kysymys, eli kuinka kuuma tuon kanssa tulee. Ensinnäkin suosittelen viileästi ( :)- ) sen teknisen aluspaidan pukemista alle. Itselläni oli nahkarotsi, Stryker ja alla puuvillainen poolopaita. No lämmin tuli jo pukiessa (lue hiki). Ajossa on juuri sopiva tuollaisella + 15 astetta kelillä. Pirun kuumahan tuo tulee olemaan helteillä vaikka olisi minkälainen ihmealuspaita alla. Saa nähdä tuleeko pidettyä kun todelliset kuumuuskelit alkavat, toivon mukaan tulee...:orgmp2:

iconin stryker vesti myös hommattu.kokona tuo s/m ja itsellä kokoa 177/72 ja istuu
hyvin.Kylmät tyypit otettu ja tuntuu hyvältä,toivottavasti ei tule todellista tarvetta.

Icon Stryker näyttää olevan puheenaiheena niin jatketaan, mielenkiinto heräsi ko tuotetta kohtaan, mutta katselin että etuosa on suht lyhyt? Pyöräilyä vielä aloittelemassa niin hirveästi ei ole informaatiota kerennyt kertyä, että josko joku osaisi sanoa että tarviiko tuon kanssa vielä munuaisvyön ja mikä virka sillä on? Vai pärjääkö tuolla yhdellä liivillä?

Icon stryker tullut myös hommattua, huonona puolena on kovin pieni rintapanssari, siroudesta plussaa. Koko L/XL on kovin pieni(tai ei niin iso kun XL kuvittelisi) tavan kokoiselle. Toisena panssarina on Leatt Adventure(http://www.leatt-brace.com/index.php/choose-your-sport/enduro/leatt-body-vest-adventure), joka on liiviksi muokkattu, siinä onkin sitten jo eri luokkaa toi rintapanssarointi, mutta selkäsuoja on suotta leveä yläpäästään jotenka ei niin huomaamaton ja siro.

Myydäänkö tota strykeriä suomessa missään myymälässä, että pääsis koittaa? Itellä pitkä selkä (190) ja ongelma löytää sopivia takkeja jne...

Kävin Superbikersilla poistamassa Forcefieldin panssarin. Noin 30 km testilenkin jälkeen ei pahaa sanottavaa. Näillä suht. viileillä keleillä oli jopa miellyttävää, kun panssari suojasi rintaa vedolta. Panssari pysyy 1-osaisen nahkapuvun alla hyvin paikallaan ilman niitä mukana tulevia kiinnitysremmejä = helppo laittaa paikalleen. Forcefield mukautuu kehon muotoihin, joten mukavuudessa ei kerrassaan mitään valittamista.
Komppaan, Forcefieldi hankittu superbikersilta ja myös tyytyväinen tuotteeseen. Itsellä tosin käytössä ne kiinnitysremmit kun tekstiilitakin alla sitä pidän eli suojan olemassaolon huomaa lähinnä remmien pienestä purituksesta, mutta itse suoja ei haittaa ajamista mitenkään. :thumbup:

Itse voin lämpimästi suositella Forcefieldin Extreme Flite -haarniskaa. Itsellä pitkään mietitytti minkä kokoisen, mutta netistä löytyi sivusto, jolla oli kokotaulukot. Kokeilematta tilaukseen ja en ole pettynyt. Nyt ajanut ko haarniska päällä n.3000km.

Kuumalla ilmalla toki toi on hieman lämmin, mutta toisaalta viileämmällä ilmalla ei tarvitse turhan paljon laittaa välikerroksia. Haarniska istuu erittäin hyvin ja jo muutaman käyttökerran jälkeen, kun lähdin kauppaan ilman, tuntui että jotain puuttuu.

Ja antaa kyllä suojaa. Menin nurin radio povarissa, ja ainoa mitä tuli oli hieman kipeä kylki ja Dainesen takkiin 2 euron kolikon kokoinen reikä :ohmy: Ilman haarniskaa olisi kylkiluut varmasti murtuneet.

Icon stryker tullut myös hommattua, huonona puolena on kovin pieni rintapanssari, siroudesta plussaa. Koko L/XL on kovin pieni(tai ei niin iso kun XL kuvittelisi) tavan kokoiselle. Toisena panssarina on Leatt Adventure(http://www.leatt-brace.com/index.php/choose-your-sport/enduro/leatt-body-vest-adventure), joka on liiviksi muokkattu, siinä onkin sitten jo eri luokkaa toi rintapanssarointi, mutta selkäsuoja on suotta leveä yläpäästään jotenka ei niin huomaamaton ja siro.

Ostin tollasen Leattin Adventuren viime syksynä ja ollut käytössä tämän kesän, ei sitä juurikaan päällä huomaa tai sitten siihen on vaan jo huomaamattaan tottunut. Ilmankaan ei osaa enää ajelemaan lähteä.

Lisäys: Leatt tuli hankittua ajatellen myös niskatuen sopivuutta panssarin kanssa.

laitoin myös mp rata foorumillekin tämän
Saatan olla aivan väärässä, mutta itse mielsin jotta rintasuojuksen olevan hyvä suojata iskua vastaan eritoten "solar plexus" tjsp aluetta, joka on lähinnä suojattu pelkällä nahalla ja ohuesti, ei luita tms. suojana.
Meillä käytössä http://www.eurobiker.fi/product_info.php?cPath=31_35&products_id=7691
etuna myös se että selkä suoja vaihdettavissa tarpeen/kasvun mukaan.
Tuossa http://www.impactarmor.com/ mittatilaus kampetta jos kiinnostaa suoja

laitoin myös mp rata foorumillekin tämän
Saatan olla aivan väärässä, mutta itse mielsin jotta rintasuojuksen olevan hyvä suojata iskua vastaan eritoten "solar plexus" tjsp aluetta, joka on lähinnä suojattu pelkällä nahalla ja ohuesti, ei luita tms. suojana.
Meillä käytössä http://www.eurobiker.fi/product_info.php?cPath=31_35&products_id=7691
etuna myös se että selkä suoja vaihdettavissa tarpeen/kasvun mukaan.
Tuossa http://www.impactarmor.com/ mittatilaus kampetta jos kiinnostaa suoja

Moi! Mulla kans toi Eurobikerin edullinen Sweepin rotseihin sopiva tarrakiinnitteinen panssari.Mulla ainakin hyvin toiminut,eikä ole kuuma:grin:

Eurobikkerilla tarjouksessa tämmönen tuo vaikuttas olevan pelkästää kovaa muovia, mutta toimiiko yhtään sen huonommin kuin nuo muut yllämainitut? Aikapaljon näyttäs muissa olevan jotain solumuovin tyylistä kennoa pehmusteena ja iskuja pehmentemässä?

Muistan jostain lukeneeni kahden valmistaja edustajan (kovamuovi ja kenno) kehuvan omiaan ja mollaavan toisen, joten tiedä häntä. Luulen, että ainoa joka ratkaisee on, että miten toi sopii omalle vartalolle. Ja jos on vielä CE-hyväksytty, niin ei näistä ainakaan haittaa ole. Itsellä ollut Forcefieldin Extreme Flite, ja tykkään (vieläkin). Sitä ei ajaessa juuri huomaa, koska se joustaa vartalon mukana, ja suojaa. Kokemusta on.:peukutpystyyn:

Oon kans ajellu tuo Forcefieldin Flite päällä nyt reilun pari tuhatta kilsaa. Lämmintä ja kylmää keliä. Kylmällä lämmittää kivasti ja helteellä ei juurikaan hiosta. Päälle istuu todella hyvin ja enpä aio kyllä enää ilman ajella. Kokemusta suojaamistehosta ei onneksi ole ja toivottavasti ei tulekaan, kop kop.

Forcefieldille täältä myös ääni.

Siis tuo Forcefield Extreme Harness Adventure, josta kesäisin olka ja kyynärsuojat tosin pois, kun Rukan takissa jonkinlaiset jo vakiona. Helppo pukea, ei ahdista ja antaa suojaa myös yhtenäisenä kappaleena rintakehälle. Talvella sitten tuo täytenä settinä kelkkaillessa.

Itse olen ajellut tänä kesänä n. 3500km Dainesen Thorax Wave Pro päällä.
Hyvin on pelittänyt tähän saakka...lämmittää hieman ja samalla vetää ajotakin mukavan napakaksi.

Back