greatLeo
MotOrg ry
Missä kohdalla Kehä-III:lla on 100km/h rajoitus?
Bemböle-Juvanmalmi, eli Turunväylän ja Vihdintien välissä suunnilleen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tietoisku: Suomi ei lopu kolmoseen.
Meillä on muuten satanen mutta tietöiden kohdalla oli 80.
Ainahan tien päällä on ollut idiootteja, mutta eihän sen takia kannata itsekkin ääliöksi ruveta ja vasenta tukkia. Ei vaikka laivat ovatkin nykyään rautaa.Ennen oli fiksua kun ajoit vasenta kaistaa ja ohitit pitkää letkaa. Nopeampi kun tuli taakse ja halusi ohi. Vilautti nopeampi valoja kerran, että edessä oleva huomasi nopeamman. No siinähän katsoi sopivan välin jonossa ja antoi tietä. Nopeampi suhahti ohi ja samalla pystyi itse jatkamaan ohittamista. Nykyään nämä v#tun valojen vilkuttelijat ajavat 20 yli sallitun, tulevat ihan perseeseen kiinni ja kun niille antaa tietä jäävät munimaan vierelle 10 minuutiksi. Mihin se kaasupoljin siinä nyt katos. Yksikin ohituksen jälkeen veti oikealle kaistalle että jouduin ohittamaan tämän idiootin uudelleen.
Olen tullut siihen tulokseen että jos joku tulee taakse ja jättää sopivan välin ja viilkauttaa valoja sille annan tietä. Kun taas joku ajaa ihan perseeseen kiinni ja vilkuttelee valoja se yrittää viestittää että ajan liian kovaa. Silloin pitää hiljentää ja olla varovainen. Yleensä 10km kun köröttelee sitä vasenta kaistaa samaa vauhtia kun oikea kaista nämä vilkuttelijat rauhoittuu. Sitten kun valojen vilkuttelu on loppunut ja väli on taas kunnossa. Sitten vaihtaa oikealle kaistalle ja päästää kaverin ohi. Yleensä silloin ei jäädä vierelle munimaan. Vaan keskarin saattelemana hävitään horisonttiin![]()
Eli se että muita tienliikkujia kunnioittaa auttaa moneen vaivaan. Kun ajatus on että muut on vaan tiellä niin yllätys ne yleensä on.
Eli ajoit noin 95 kmh oikeaa nopeutta, vai olet tarkistanut mittarivirheen?Nowiisi sanoi:Edessäni ajoi henkilöauto sopivan turvavälin päässä ja minulla wingin mittarissa 105kmh satasen alueella.
Trolli vai retardi, vaikea sanoa...loukkaako ohituksen estäminen vielä enemmän??
Tapahtui minullekin heinäkuun alkupuolella:
Ajoin moottoripyörällä jossain Jämsän kohdalla Tampereen suuntaan. Siinä oli ohituskaista ja pitkä ylämäki. Edessäni ajoi henkilöauto sopivan turvavälin päässä ja minulla wingin mittarissa 105kmh satasen alueella. Asuntoauto Transit yritti kihnuttaa ohi siinä ylämäessä. En tykännyt ajatuksesta, että kiilaa pian eteeni, vaan lisäsin hieman kaasua. Tie oli muuten aika tyhjä. Transit sitten jäi taakseni roikkumaan jotain puolen metrin päähän.
Ohitin sitten pari edellä ajavaa autoa ja koitin kasvattaa etäisyyttä. Hetken päästä Transit oli taas siinä takarenkaan tuntumassa. Ohitin muutaman edellä ajavan auton ja nopeudet kasvoi vähän reippaasti. Moottoripyöräpoliisikin tuli siinä vastaan, mutta morjesteltiin vain. Taas parikymmentä kilometriä ajettuani näin saman Transitin kurovan välimatkaa kiinni.
Olisin voinut tietenkin ajaa johonkin tien sivuun tai linja-autopysäkille, mutta jotenkin itsesuojeluvaisto käski välttämään konflikteja, kun ei itselläni ole "astaloita" ja "mutkia" mukana sitä tarkoitusta varten. Ajattelin, että saattaa Transit mies tulla vielä tönäisemään ja kolhimaan?
Jos ohitus on kunnianloukkaus, niin loukkaako ohituksen estäminen vielä enemmän?? Vai olenko katsellut liikaa juutubesta kolarivideoita, kun tuli mieleeni Spilbergin elokuva Kauhun kilometrit. Tampereelle tultaessa hävisi Transit näkyvistä.
Vasemmalta takaa tulee sitten auto huomattavaa ylinopeutta, ja ajaa eteeni niin kuin tuo punainen kuvaa niin että ruohikontupsut ja pientareen kivet lentelevät, juuri ja juuri suistumatta ojaan.

toi sähköauto juttu on myös mun huomioima 100km/h rajoituksella rekkojen edessä on usein75 liikkuva sähköauto
Juurikin näin.riisor sanoi:Jos kerran Transitilla oli matkavauhti kovempi kuin wingillä (koska nopeudet kasvoi reippaasti ja Transit oli edelleen kontissa), niin miksi helvetissä et laskenut sitä ohi heti alkuun ja antanut mennä menojaan?
Juurikin näin!Juurikin näin.
Aivan sama onko oma nopeus rajoituksen mukainen, reilusti alle tai yli tai mitä tahansa, jos joku haluaa ohittaa niin antaa hänen mennä. Jos on ohittajalla vaikeuksia niin voi itse hetkeksi löysätä kaasua / napauttaa vakkarin pois päältä, jotta kaikki sujuu turvallisesti.