Sulla ollut parempi kamera mukana kuin minulla.
Reissuni tarina tulee joskus "eetteriin", mutta tuota ihmettelen kun moitit noita bahnojen taukopaikkoja.
Sillä siellä paikat kestää kunnossa kun joutuu maksamaan hyyskässä käynnistä.
Se yksi tarinasi siitä yhdeltä leirintäalueelta kun murisivat sulle aamulla.
Siellä on monella leirintäalueella käytössä melko tiukat systeemit sen suhteen mitkä alueet ovat vuosipaikan lunastaneille, mitkä karavaanareille, mitkä satunnaisille motoristeille ja mitkä lomailijoille.
Muutamat leirintäalueet ilmoittavat vielä erikseen, että ei transit matkustajille eli yhden yön vieraille. Haluavat vähemmän vaihtuvuutta pitempään paikallaan olijoitten ansiosta.
Kamera ei ole kovinkaan kummoinen, perus Ixus Digi räpsy, tuolloin en vielä omistanut järkkäriä. Tosin kokonsa puolesta Ixus tyylinen taskupokkari on aivan loistava reissulle, kun kamera on aina taskussa mukana. Järkkärin kanssa voi tulla joskus vielä suru puseroon rahtauksen ja varomisen kanssa, mutta kaipa se on koettava ennen kun tietää mitä se on.
Minä tykkään jäädä tien laitaan ja maisemille kuvailemaan, se etu itsestään reissatessa on että tuollaset maisemien kuvaus tauot saa tehdä mielensä mukaan. Porukalla reissaamisessa on toki omat etunsa, mutta kyllä itekseenkin kannattaa reissuun lähteä.
Ei tosiaankaan ole tarkoitus mainostaa mitään huoltamoketjua, vaan lähinnä paikkojen siisteys ja tarvikkeiden laatu ja valikoima ovat niitä etuja joita tarkoitan. Itse en syönyt huoltamoilla kertaakaan koko reissulla, enkä harrasta huoltamoilla ruokailua suomessakaan, joten siihen en ota kantaa.
Tosiaan aamulla keittelin trangialla pikapuurot, söin sämpylät joita monilla leirintäalueilla sai tilattu respasta aamuksi tuoreltaan suoraan leipomoista. Todella hyvä palvelu ja edulliseen hintaan
Usein ostin päivän sämpylät samalla mukaan. Meetwurstia ja aamupala tyylisiä juustoja pidin mukana, myös hedelmiä ja satunnaisesti jotain vihanneksi saatoin hommata. Illalla sitten tein isommat sapuskat leirintäalueilla, valmis pastat sipulikeitot joihin nuudeli pakkaus jatkoksi jne.
Kahvit ostin aamulla leirintäalueilta, silloin kun sattui saamaan... Muuten join kaffet turisti rysissä tai huoltsikoilla. Puolesta matkasta pidin varmuuden vuoksi red bulleja mukana, jostain se kofeiini on aamulla revittävä...
En tosiaan ymmärrä miten olen missannut isommat ja siistimmät huoltsikat, uskon kyllä että niitä on kun sanotaan, ihmettelinkin juuri sitä miksi siellä ei niitä olisi, oon tainnu vaan maisemia katella enkä mitään muuta nähny
Toi leirintäalueella murina täytyi olla jotain just jotain tollasta että mulla oli teltta väärässä paikassa alueella, tai sitten että sinne ei yhden yön yöpyjiä tms. haluttu, joten jos satutte heti lautalta Travemündeen saapuessa löytämään leirintäalueen, lukekaa saksankieliset infot tarkkaan

Tosiaan en yöllä muuta englantia löytänyt kuin ohjeen minne tulee majoittua ja että aamulla sitten respaan
Ajovarusteide kanssa kävely on asenteesta kiinni

Tosin muutaman kerran oli pakko nostaa kytkintä kun hellettä oli yli 30c ja styroksi puku päällä kävelin jossain linnassa, sit ku ei kahviota alkanu löytää nii joha alko pannu kuumenemaan... Tosiaan kätevintä on kyllä jättää kamat leirintä alueelle ja ajella sen verran kevyissä varusteissa turistirysään että kävelyn ajaksi kaikki kamat sai takalaukkuun lukkoon.
Tosin kävi muuten tuolla prisessa ruusus linnalla kävellessä tietenkin niin että iski sen ukkos kuuron ja kartta oli tankkilaukussa, eikä se muovi sitä estäny kastumasta, eihä siinä sitten muuta kun kartan kanssa leirintäalueen vessoille ja löytyhän sieltä käsien ilmakuivain, sivuja vaan varovasti irti toisistaan ja riittävän kauan kuivailua
Sitten kaikille tarpeilla käyville germaaneille sai haastella "että kun kartta kastu jne" paljon tuli sillon ihmiset jutteleen jotain että "Mullon kans pyörä, mut vaimon kans lähettiin autolla" jne.